Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lamson Liquid 2

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lamson Liquid 2
    Sendt: 28 Jan 2016 kl. 11:31
Da jeg spekulere på at anskaffe ovenstående hjul, søger jeg erfaringer med line kapaciteten. 
Der skrives at det rummer en WF6 +100 bagline, men er der nogen, der har førsøgt med at sætte en WF 7 på hjulet, og hvor meget bagline, der så ca blev plads til?
Mvh
Henning
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2016 kl. 16:49
Jeg kender ikke hjulet, men er sikker på at med et klasse 7 skydehoved og  en ikke coated skydeline vil du have rigelig bagline,det kunne være en mulighed.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2016 kl. 19:32
Citat: folp

Jeg kender ikke hjulet, men er sikker på at med et klasse 7 skydehoved og  en ikke coated skydeline vil du have rigelig bagline,det kunne være en mulighed.

Tak for dit input Frank, det er bare ikke en mulighed, da jeg ikke kan enes med skydehoveder.Confused

Jeg har siden mit første indlæg, været ved at sammenligne mål, på forskellige hjul, inkl. dem der ligger på reolen, og det må nok blive et str. 3,5, der kommer nærmest det jeg ønsker.


Redigeret af Henning - 28 Jan 2016 kl. 19:33
Mvh
Henning
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2016 kl. 21:58
Nu har jeg ikke den model du henviser til- men nummeret større som hedder 3.5 kan ihvertfald rumme ca 100 mtr bagline, en tyk coated skydeline på 40 mtr og et 26 grams skydehoved. 
Så jeg vil tro at 2'eren godt kan holde 100 mtr bagline plus en WF7, men du må ikke holde mig op på det ;-)

-Rasmus


Redigeret af Rasmus Bech - 28 Jan 2016 kl. 23:48
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2016 kl. 21:58
Det kan sagtens være en klasse 7 line  evt kort den 5 meter ned så fylder den som en klasse 6
Til top
Jesper Nørgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TroutBum

Tilmeldt:: 22 Jul 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TroutBum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 06:18
Jeg har selv det hjul i str. 2, og bruger kun skydehoved + mono skydeliner. Spolen er meget smal, så jeg tror ikke der er meget plads til bagline + en WF7'er. Jeg vil nok anbefale dig at gå en størrelse op.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 07:46
Du kunne også bruge flettet line 0,20-0,25 som bagline.
Det gjorde vi på vores tur til Island, da det gav mulighed for WF5 line og 250 mtr bagline.
Og der er stadig massere af plads på hjulet.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 08:43
jeg har 3,5'eren og har brugt det på stænger fra #5-#9... det er let nok at komme en let line på et stort hjul, men straks sværere at komme en tung line på et lille hjul... jeg vil til enhver tid foretrække et for stort hjul for at undgå at skulle fokusere på at få spolet linen rigtigt op på hjulet, for at få plads... og vægtmæssigt, er 3,5'eren stadig så let at det sagtens går på en 5'er eller 6'er stang!

i øvrigt et rigtig fint hjul til prisen, især hvis man køber sættet med 2 ekstra spoler og taske...

mik
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 10:41
Super! 
Tak for alle rådene, som jeg nok havde en mistanke om, bliver str 2 nok lidt til den stramme side, og mon ikke det går, med at slæbe de ca 20g ekstra, som str 3,5 løber op i! LOL
Mvh
Henning
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2016 kl. 18:40
Slettet

Redigeret af Henning - 29 Jan 2016 kl. 22:35
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum