Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skostørrelse wadestøvler

 Besvar Besvar
Forfatter
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skostørrelse wadestøvler
    Sendt: 15 Mar 2016 kl. 12:39
hejsa
hvor mange nr i forhold til ens normale skostørrelse skal man vælge til sine vadestøvler

mvh
kent
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2016 kl. 12:58
Jeg bruger str. 42/43 i almindelige sko, mine vadestøvler er str. 12 US. Det passer mig fint! 
Mvh
Henning
Til top
Matias Pape Granvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MatiasPG

Tilmeldt:: 16 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MatiasPG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2016 kl. 13:03
Jeg ligger 2 numre over hvad jeg bruger til dagligt. Så har jeg også muligheden for nogle ekstra tykke sokker!
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2016 kl. 16:20
Kommer nok an på, hvilket støvlemærke og -model, du vælger. Der er forskel på de enkelte mærker og modeller, så ...
Det er altid en god ting at prøve dem på, inden du køber. Lad derfor være med at købe noget via nettet, du ikke kender i forvejen.
Men typisk et til to numre større end de almindelige sko.

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2016 kl. 09:49
Jamen selv tak da! Disapprove

Redigeret af Henning - 16 Mar 2016 kl. 16:06
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2016 kl. 17:07
Hej
Tak skal i have
Lyder som om jeg skal gå 2 str op
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2016 kl. 21:41
Gå ind til Din lokale grejhandler prøv og køb, - så er det rigtigt første gang.
God tur !
Flemming Lundberg
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2016 kl. 21:06
Hmm - der spares ofte på waders materiale rundt om maven - frem for evt. sokker!..

Hvis jeg køber waders der er store nok omkring mavsen - kan jeg kun få dem med sokker der er 2-4 numre for store!¨¨ Hvorfor skal en str. 3X over livremmen absolut afstedkomme en str. 48 -50 i sokke/støvle/sko str. ? :)

Bruger forøvrigt omkring str. 46 i dagligdagens sko!..
Fortsat god aften
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 02 Apr 2016 kl. 21:08
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2016 kl. 21:50
Kim - Simms har nogle løsninger på det der - men det kunne de andre jo osse tilbyde. Mange kvier sig naturligvis for at betale så meget for et par "bukser" - men for mig har de været pengene værd og kunne ikke tænke mig andet. Er ligeglad med med mærket og går rundt med blandet udstyr fra både Bilka og Simms - det skal bare fungereSmile. Køber støvler rigeligt store og bruger neoprensok udenpå waderne. De isolerer lidt, tager slid og giver mig øget komfort. Kan anbefale dem fra Vision - de funker i hvert fald for mig.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 21:24
Hej - og undskyld den sene respons - men helbredet knirker desværre :)

Mit problem har altid været, at hver gang jeg har købt/prøvet waders der kan give plads omkring livet - kommer jeg op i en "fodstr." der kun findes i visse amerikanske staters eventyrlige ting såsom bigfot osv. He hee :)

Synes faktisk ikke, at jeg er så "fyldestgørende (ahem)" omkring mavsen, at denne manglende/mindre tilegnelige wadestøvleperformance ikke burde være til at anskaffe for lignende individer som jeg LOL

Fortsat god aften
/Kim
Til top
Kim Matthiesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KIMM

Tilmeldt:: 02 Okt 2003
Geografisk: Vejle å og Vejle fjord
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KIMM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 12:57
Simms laver da både short king, medium king, large king, hvor skostørrelsen starter ved 38-39 derefter 42-44. Livvidden går fra i spring fra 94 - 117 cm
Best fishes
Kim
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2016 kl. 18:07
Hej Kim

Tak for din respons. Jeg må vist finde et sted, hvor jeg kan prøve dem fysisk for at være helt sikker :)

Jeg bruger forøvrigt normalt str. 45-46. Det sidste par waders i denne str. havde en sok min søn kunne svømme i - og han bruger str. 49 hehe.. Husker ikke lige hvad mærke det var, men de ligger i et af mine loftsrum. Måske man kunne klippe noget af sokken, og lime den sammen igen - men dèt bliver nok lidt af en limtest, da det nok er begrænset hvilken lim, der holder til neuprensokker under den belastning en limning i tåområdet jo vil komme ud for.

Jeg klipper nok bare et lille stykke af ad gangen - limer så, og ser hvad der sker - og så fremdeles med andre limtyper. Om ikke andet bliver man jo klogere - hvilket jo sjældent kan skade LOL

Har dog en anden tilskæringsidè, der vil kræve limning på et mindre belastbart område og beholde selve fronten intakt - men først hvis det førskrevne mislykkes :)

Om de så bliver til modificerede waders til min søn eller mig selv vil tiden så vise. Man kan jo altid godt lide at snolde noget nyt ind hehe...

Fortsat god dag
/Kim


Redigeret af kikophil - 14 Apr 2016 kl. 18:10
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres