Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny type Craftfur?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny type Craftfur?
    Sendt: 18 Mar 2016 kl. 17:57
Efter en tur i den lokale Netto, er der havnet en lomme bog med en noget speciel indbinding i kurven.

Husets frue, er klar over, at med alle regnbuens farver, så må der stå fluebinding på det omslag, og ja godt gættet, men jeg er ikke helt sikker på, hvad for materiale, det erTongue

Det ligner noget a la Craftfur - 25mm lange hår, og meget tæt vævet på bagsiden, som gør at der kan laves nogle forrygende strips til vinger på vores fluer.

Prøven er lavet af materialer, der lige lå for, så opsætningen og mønster på fluen, er mere for at vise, at her er da muligheder, vis man har lidt fantasiWink

Nu er spørgsmålet, er der nogen der kan kende pelsen her? og evt. ved hvor det forhandles.

Jeg er meget spændt på, hvad der kommer af bud, men på forhånd tak.

Mvh
P.K.



Redigeret af PK - 18 Mar 2016 kl. 18:01
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 10:15
Under en større eftersøgning på nettet, af det omtale korthåret CraftFur med horisontale striber, har jeg ikke kunnet finde tilsvarende, men til gengæld blev indviet i en verden af meget spændende farver i Fake Fur /CraftFur udgaver.

https://www.google.dk/search?q=Faux+Fake+Fur+5+Tone+Striped+short&biw=1280&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjs0sii-9PLAhXGfiwKHTCQAeQQ_AUIBigB

Som fluebinder, har jeg siden 1980 haft adgang til en ganske lille flig af den verden, da min bedre halvdel har haft sin sybutik, og har flere gange fået fingre i Craftfur, til at lave bluser med, så erfaring med at bruge Craftfur har jeg, og der er laver mange gode forsøg med materialet, som er absolut at anbefale.

Er man til noget der ligner kunstig rævehaler, så prøv at kigge på det link her:

https://wanelo.com/shop/faux-fur-tail

Vis jeg i dag, skulle levere fluer ud af huset, eller blot lave nye og spændende mønstre, så ville jeg nok se på de mange muligheder i Fake Fur / CraftFur .

Mvh

P.K.





Redigeret af PK - 22 Mar 2016 kl. 10:21
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 22:16
Hej Per

Måske ham her kan hjælpe lidt?

http://www.google.dk/search?q=punk+rainbow+wig&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwij7YHamtXLAhUEJpoKHW6fD8MQsAQICw#mhpiv=16

God påske
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 22:42
Ja, det kan han sikkertTongue, nu skal det så lige nævnes, at mange af det ting, som bruges til parykker, slet ikke er så tosset til ens fluebinding.

Jeg har i mange år opkøbt de parykker, som sælges op til haloveen og andre udklædnings højtider, og det har givet nogle meget fine mønstre til gedde fiskeri og ikke mindst nogle fine Tobiser til kystens havørreder.

Da de moderne rørfluer kom til med vingestrips og skumvinger, ja så blev der endnu en mulighed for at bruge parykkerne.

De rigtig punker parykker, i meget glade farver, kan være lidt svære at håndtere, da de med vilje er gjort meget stive, men ligges de i opvaskemiddel 1 døgns tid, og skyldes op med hår balsom, er det også kunsthår, som er særdeles brugbart.

Kigger vi på prisen på det kunstige hår i fluebinding butikkerne, og så prisen for sådanne parykker, ja så spares der små 70%, og hårene er lige så gode i parykkerne, som dem i fluebindings butikken.

Jeg bruger parykkerne meget, og vis man lidt opfindsom, og blandet det med eksempelvis Electra Craftfur, så kan man få nogle meget flotte vinger + at resterne kan twistes til nogle meget flotte hackler, også kropshackler.

Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum