Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reperation af kork

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars E.

Tilmeldt:: 15 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Reperation af kork
    Sendt: 22 Mar 2016 kl. 12:11
Hej!

Håber, at nogen kan komme med et godt bud. Jeg skal have repareret små revner i et korkhåndtag på min spinnestang. Jeg regner med at blande fint korksmuld med et bindemiddel. Men hvilket bindemiddel skal jeg bruge.

På forhånd tak for jeres hjælp.

V.h.
Lars Eriksen
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 12:26
Hej, celluloselak (fluebindingslak), prøv evt. at google spartling af korkhåndtag, så får du alverdens vejledninger ! Smile




Redigeret af DNA7 - 22 Mar 2016 kl. 14:51
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 12:45
Hej
Det her kunne være en ide :-)
http://www.korsholm.dk/dk/pit-paste-kork-fyld.html
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 12:54
jeg har brugt alm. trælim (den hvide), og så har jeg prøvet at komme så tæt på korkfarven som muligt .. om det er den rigtige måde eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det virker på mine stænger. 
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 14:32
bruger du trælim, skal du bruge den der hedder taplim. Almindelig trælim bliver hård, taplimen er elastisk

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 14:36
Vandfast trælim blandet med korkstøv. Mere indviklet er det ikke - masser af korkstøv, så det bliver en tyk grød.
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 15:44
Kan absolut anbefale føromtalte Pit-Paste. Nedenstående foto viser hvad jeg opnåede med grundig rengøring i brun sæbe og efterfølgende minutiøs udpilning af gammel korkfyld og derefter finspartling med Pit Paste:



Redigeret af High Speed - 22 Mar 2016 kl. 15:47
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2016 kl. 20:53
Citat: Lars E.

Hej!

Håber, at nogen kan komme med et godt bud. Jeg skal have repareret små revner i et korkhåndtag på min spinnestang. 

Hvis revnerne er hulrum, hvor fyldningen er faldet ud, ville jeg skære små kiler i kork som passer i hullet + lidt, og lime
dem fast med araldit. Efterfølgende slibe dem i niveau med den gamle kork.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres