Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rio Scandi Short Versitip

 Besvar Besvar
Forfatter
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rio Scandi Short Versitip
    Sendt: 30 Apr 2016 kl. 14:17
Er der nogen, der ved, hvilken kerne der er inde i selve klumpen på dette skydehovedsystem? 
Jeg har et liggende og kunne nemlig godt tænke mig at klippe det kortere, men kernen inden i skal jo helst gerne være til at lave et loop af.

Jeg er lidt tilbageholdende ift. bare at kaste mig ud i det uden at være sikker på hvilken kerne den rent faktisk har. Så håber på at nogen har viden om dette!

På forhånd tak!


Redigeret af Kasper J - 30 Apr 2016 kl. 14:20
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2016 kl. 08:19
Hej Kasper

Den Rio Scandi Short Versitip jeg har, har flettet kerne og den er ikke svær at arbejde med ;-) Overgangen mellem kerne og coating kan dog blive ret klodset da linen er ret tyk. Men man kan jo altid taperer den lidt med en hobbykniv.

Mvh. Mikkel
Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2016 kl. 08:22
Hvis du vil have en kortere "krop" kan du jo evt. købe et OPST Commando head og prøve det istedet for Scandi Shot kroppen. Så bliver det hele lidt kortere... men også mindre Scandi og mere Skagit ;-)

Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2016 kl. 09:46

       Hej

Som Mikkel rigtigt skriver,,,er de ret tykke  de liner !

Jeg har gjort det at jeg har lavet mit loop/øje og derefter lavet en bevikling med bindtråd som jeg har taperet, så får jeg en fin overgang.
Beviklingen har jeg givet en gang Liquisole og det holder rigtigt godt samt jeg mærker intet når den skyder ud eller ved indtagning  Wink



Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2016 kl. 20:00
Citat: Mikkel Hald

Hej Kasper

Den Rio Scandi Short Versitip jeg har, har flettet kerne og den er ikke svær at arbejde med ;-) Overgangen mellem kerne og coating kan dog blive ret klodset da linen er ret tyk. Men man kan jo altid taperer den lidt med en hobbykniv.

Mvh. Mikkel

hvis man varmer overgangen forsigtigt, evt med lid krympeflex kan man lave en fin og tæt overgang på de lidt tykkere skydehoveder
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2016 kl. 21:06
Mange tak for svarene d'herrer!Thumbs Up

Jeg har fået lavet en løkke af kernen, som rigtig nok var nem at arbejde med. Overgangen har jeg lavet med et lag Liqisole, og det ser rigtig fint ud!

Mvh Kasper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum