Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEsben Lunde Larsen tillader øget regulering af ska

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Esben Lunde Larsen tillader øget regulering af ska
    Sendt: 06 Jul 2016 kl. 19:06
Jeg tror desværre, at NRE er havnet et sted, hvor han ikke længere selv er i stand til at skelne mellem sandhed og opspind, det er faktisk ret bekymrende på hans vegne.

Tænk før du skriver....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2016 kl. 19:11
Citat: Ronny73

NRE det er en stor forskel at sige sin mening, og at lyve. du påstår du har kilde til han er alkoholiceret. nu indrømmer du at det er en løgn. så hvor mange af dine kilder er opspin og hvor mange er sande :-/

Jeg kan ikke se, at jeg skulle ha' indrømmet noget som helst. En udmelding om, at en person er tiltrukket af den lokale bodega, er altså ikke det samme som en påstand om, at den pågældende person er alkoholiseret, men der er jo en meget stor forskel på, at være festligt anlagt, og så være seriøs, målrettet og hårdt arbejdende, og derfor må din udlægning stå helt for din egen regning.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2016 kl. 23:18
Citat: Kjeld Willerslev

Fordi folk rør en fiskestang, så er de jo ikke nødvendigvis potentielle medlemmer i DSF.

Hej Willermann, i mit oprindlige indlæg skrev jeg, at "lystfiskerforum nok ikke skal basere sig på, at kunne overleve på de 2-3% af de danske lystfiskere, som er medlem af DSf", det opfattede du straks som en ukorrekt oplysning om DSf's organisationsprocent. 


Mit egenlige budskab var jo, at alle de 600.000 danske lystfiskere, godt kunne være potentielle brugere af Lystfiskerforum, og at de udgør en 35 gange større 'kage' end de ca. 17.000 lystfiskere, som er medlem af DSf.


Det er i øvrigt underordnet, at du mener, at DSf i aller bedste fald kun vil kunne organisere halvdelen af de danske lystfiskere, der er stadig meget langt fra de ca. 17.000 medlemmer, og op til drømmen om 300.000 medlemmer, og selv med dit reducerede potentiale, der kræver det kun et enkelt ciffer, at opgøre DSf's organisationsprocent.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 10:13
Riisenberg -
ekspert i løse rygter og tilpasning af samme samt ekspert i ikke at lytte m.m.

Vi må stoppe den debat om antal potentielle medlemmer. Vi kører i ring. Det orker jeg ikke mere.

Vi kan være meget enig om, at DSF burde sidde på en langt større andel af lystfiskerne. Det nuværende antal medlemmer, i forhold til det samlede antal "ægte" potentielle medlemmer, er alt for lavt.

Hvordan får vi en markant forøgelse af antallet af betalende medlemmer, hvad er forhindringen i dag, hvad skal der til for at skabe en markant og hurtig fremgang i medlemstallet, og hvor skal vi ligge, for at vi kan sige med rimelighed, at vi har fornuftig succes.

De spørgsmål burde være de første emner på opgavelisten hver morgen. De er vigtigere end Tangværket og mange andre tilsvarende emner.

Jeg er ret sikker på, at der skal ændres organisationsform til ægte frivillighed, varen med meget mindre glimmer, der skal fokuseres på nogle få, men helt afgørende kærneområder, en anden form for demokratisk proces, kontingenterne mere attraktive. Og så en mere synlig og mere enkel markedsføring.

Det er ikke nogen nem opgave. Til gengæld er den alvorlig vigtig at få løst.

Jeg synes stadigvæk ikke, at du kan være bekendt at smide dine uartige rygter her på siten om en anden bruger. Derfor et markant FØJ igen.

Over and out.
kjeld
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 10:29
Helt enig med Kjeld. Det meste af vejen i hvert tilfælde.

Det er jo ikke kun DSF der oplever faldende medlemstal. Det gør stort set alle foreninger i Danmark. Det er kun ganske få der er i stand til at opretholde eller forbedre deres medlemstal, og i det tilfælde hvor det er lystfiskerforeninger der er tale om er det hovedsageligt de foreninger der har noget virkeligt interessant vand der fastholder deres medlemmer.

Jeg er selv aktiv i en forening, og her oplever vi et ret stabilt og relativt højt medlemstal. Dog er det sådan at vi til vores arrangementer som regel oplever at det er "Tordensskjolds soldater" der dukker op. Altså de samme 5-8 personer hver gang. 

Jeg tror egentlig at vores samfund er blevet så fortravlet og egocentreret oveni, at mange folk ikke rigtig gider foreninger.  For 20-30 år siden valfartede juniorerne til foreningerne for at lære at binde fluer og lave tackler. Idag sidder de hjemme og ser en film om det på Youtube. Hvis altså de overhovedet er interesseret i fiskeri. Der er jo en del flere tilbud idag. Og hvis man ikke kan mønstre juniorer i foreningerne, så "dør" medlemstilstrømningen. Og det kan man altså ikke bebrejde DSF!
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 13:16
jeg syntes det er dyrt at være medlem af dsf, knap 600kr på en gang, nok derfor jeg ikke er medlem. havde de kvarttals betaling ville jeg måske melde mig ind. hvorfor er prisen så høj ? jeg vil da gerne støtte men jeg har ingen ide om hvad jeg som kystfisker ville få ud af det
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 13:59
Hvis du er medlem af DSF via en forening er satsen i 2016 DKK 375,-

Det beløb dækker bladet, administration, lobbyarbejde osv. Restbeløbet går til foreningen til betaling af fiskevand osv.
Og faktisk er det sådan i mange foreninger, at hvis du melder dig ind lige nu, så får du 1 1/2 år for 1 års pris.

DSF hævede for et par år siden det direkte kontingent, netop for at det ikke skal kunne "betale sig" at være direkte medlem i forhold til at være medlem af en forening.

Du skal være velkommen i Nordborg. Vi råder over en masse fedt fiskevand efterhånden :-) 
Til top
Torkil Adsersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torkil Adsersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2002
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 34
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 16:19
Ja hvad får man som kystfisker ud af at være medlem af DSF eller en fiskeklub? Tjae størstedelen af det vandplejearbejde, elfiskeri udsætninger mv., der udføres i Danmark er baseret på frivilligt arbejde og det frivillige arbejde har sin rødder i lokale fiskeklubber. DSF støtter de medlemsklubber, der er aktive i vandplejen. De havørreder du fanger ved kysten er et resultat af dette frivillige arbejde. Så ved at være medlem af en klub støtter du det frivillige arbejde, der gør at du overhovedet har noget at fange ved kysten. Er du medlem af en klub, har du også mulighed for selv at gøre en aktiv indsats og dermed gøre en positiv forskel.
mvh
Torkil
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 16:33
tak for buddet kåre :-) jeg vil prøve at tjekke hvad en fiskeforening går ud på. jeg er medlem at ulkebøl krigshavn, men det er småbåde så det er vel ikke det der menes

jeg kan godt se at blade administration osv koster penge. så beløbet er vel fair nok, og at de støtter friviligt arbejde er jo til gavn for alle.
men kvatals betaling syntes jeg nu godt kunne blive indført.


Redigeret af Ronny73 - 07 Jul 2016 kl. 16:34
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 21:39
Citat: Kjeld Willerslev

Vi må stoppe den debat om antal potentielle medlemmer. Vi kører i ring. Det orker jeg ikke mere.

Hej Willermann


Det er såmænd dig der hele tiden vil debattere DSf's organisationsprocent, og hvor mange af de 600.000 danske lystfiskere, som er potentielle medlemmer for forbundet.


Jeg reflekterede kun på, at hver gang der her på Lystfiskerforum er indlæg og debatter, som forholder sig kritisk til DSf, så er det lige så sikkert som amen i kirken, at der er nogle af forbundet trofaste partisoldater, som kommer med udmeldinger om, at webmaster burde moderere de brokhoveder og kværulanter, som poster de DSf kritiske indlæg.


I den forbindelse var det min konklusion, at Lystfiskerforums webmaster helt sikkert er opmærksom på, at DSf menigheden kun tæller 17.000 sjæle, og at der er ca. 583.000 lystfiskere som har valgt, at stå uden for forbundet, og som godt kan være potentielle brugere i dette fora. Og at Lystfiskerforum næppe kan overleve på den begrænsede aktivitet, som DSf proselytterne rent faktisk kan præstere.


Hvad angår dine drømme om at bremse medlemsflugten fra DSf, så kan jeg kun sige, at det projekt er dømt til at mislykkedes, og det handler slet og ret om, at folk ikke vil betale 375 kroner om året for at være medlem af et landsforbund for lystfiskere. 


Et medlemsskab af DSf burde koste et sted mellem 75 og 100 kroner om året, for i det prisleje er udgiften ubetydelig og noget som alle har råd til, for juniorer bør det vær helt gratis, og for pensionister bør det være halv pris.


Og så må DSf naturligvis skære ned på de store armbevægelser, og droppe det udgifttunge blad, men det kan fint erstattes af nogle digitale nyhedsbreve.


Men vigtigt af alt, medlemsdemokratiet skal ændres, så næste alle emner bliver lagt ud til medlemsafstemninger, hvor medlemmer stemmer via internettet, og et uafhængigt revisionsfirma modtager og optæller stemmerne.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 22:15
Citat: gammelgnu

Det er jo ikke kun DSF der oplever faldende medlemstal.

Hej Kåre


Det er langt fra alle foreninger som oplever medlemstilbagegang, jeg er selv medlem af Lystfiskeriforeningen, og den har i mange år haft en stabil medlemsfremgang, og det til trods for, at vores kontingent ligger i den dyre ende, men det skyldes helt sikkert, at det er en forening, hvor medlemmerne virkelig får masser af kvalitet for deres kontingent.


Og det er jo netop her vi skal finde årsagen til, den store og konstante medlemflugt fra DSf, medlemmer føler ikke de får en hujende fis for deres kontingent til DSf, og hvorfor betale 375 kroner om året for ingen ting.


Det er kun de jyske å-foreninger, som udmærket er klar over, at hvis de melder sig ud af forbundet, så vil DSf blive tilbageholdende med, at anbefale deres ansøgninger om fisketegnsmidler til udsætninger, når de bliver behandlet i §7-udvalget, og som derfor ikke tør melde sig ud af forbundet.


Men her ovre på Sjælland, hvor søfiskerne, sundfiskerne, småbådsfiskerne, karpefiskerne o.s.v. ikke rigtig har noget at tabe, og kun oplever negative tiltag fra DSf, der er muligheden for at spare 375 kroner på klubkontingentet, en meget nem beslutning



Redigeret af NRE - 07 Jul 2016 kl. 22:21
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2016 kl. 23:03
Hmm..

Regulering af skarven er jo kun en lillebitte del af det overordnede problem der jo hedder:

Vi er alt for mange i verden - ikke kun mennesker men også alle de dyr, der ikke passer ind i vi menneskers overlevelsesstrategi!..

Jo flere mennesker vi bliver - jo mindre plads til de øvrige arter, der IKKE passer ind i vores planer. Vi er allerede alt for mange mennesker, og vores krampagtige hold i nogle få dyrearters overlevelse, er blot et patetisk forsøg på, at trække tiden lidt ud :)

Overordnet er det jo et spørgsmål ang. økonomi/strategi/funktion og efterfølgende regulering "i hvilken grad" hvor skarven så ikke lige ligger fremme i tèten :) Mennesket burde sku nok ligge forrest i reguleringen hehe..

Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 07:57
Citat: NRE

Citat: gammelgnu

Det er jo ikke kun DSF der oplever faldende medlemstal.

Hej Kåre


Det er langt fra alle foreninger som oplever medlemstilbagegang, jeg er selv medlem af Lystfiskeriforeningen, og den har i mange år haft en stabil medlemsfremgang, og det til trods for, at vores kontingent ligger i den dyre ende, men det skyldes helt sikkert, at det er en forening, hvor medlemmerne virkelig får masser af kvalitet for deres kontingent.


Og det er jo netop her vi skal finde årsagen til, den store og konstante medlemflugt fra DSf, medlemmer føler ikke de får en hujende fis for deres kontingent til DSf, og hvorfor betale 375 kroner om året for ingen ting.


Det er kun de jyske å-foreninger, som udmærket er klar over, at hvis de melder sig ud af forbundet, så vil DSf blive tilbageholdende med, at anbefale deres ansøgninger om fisketegnsmidler til udsætninger, når de bliver behandlet i §7-udvalget, og som derfor ikke tør melde sig ud af forbundet.


Men her ovre på Sjælland, hvor søfiskerne, sundfiskerne, småbådsfiskerne, karpefiskerne o.s.v. ikke rigtig har noget at tabe, og kun oplever negative tiltag fra DSf, der er muligheden for at spare 375 kroner på klubkontingentet, en meget nem beslutning


Jeg skrev jo også netop at de foreninger der har en masse attraktivt fiskevand ikke har problemer med medlemstallet.  

Og som jeg måske ikke tydeligt nok, skrev imellem linjerne, er det alt foreningsliv i Danmark der er ramt. Folk gider ikke at rode med foreningslivet i øjeblikket.

Jeg er ret sikker på at hvis du kigger på Dansk Bordtennis Forbund (findes det?) eller et andet paraplyforbund der dækker fritidsforeninger, så er billedet ikke væsentligt anderledes end det er hos DSF.

Jeg er klar over at alt hvad der findes af medlemsnedgang i lystfiskerforeningerne rundt omkring, set igennem dine briller er DSF´s skyld, men der tror jeg lige du skal gå et par trin op ad stigen og se hvordan det ser ud andre steder inden du udspyr din edder.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 10:57
Citat: kikophil

Hmm..

Regulering af skarven er jo kun en lillebitte del af det overordnede problem der jo hedder:

Vi er alt for mange i verden - ikke kun mennesker men også alle de dyr, der ikke passer ind i vi menneskers overlevelsesstrategi!..

Jo flere mennesker vi bliver - jo mindre plads til de øvrige arter, der IKKE passer ind i vores planer. Vi er allerede alt for mange mennesker, og vores krampagtige hold i nogle få dyrearters overlevelse, er blot et patetisk forsøg på, at trække tiden lidt ud :)

Overordnet er det jo et spørgsmål ang. økonomi/strategi/funktion og efterfølgende regulering "i hvilken grad" hvor skarven så ikke lige ligger fremme i tèten :) Mennesket burde sku nok ligge forrest i reguleringen hehe..

Ja, det er netop en væsentlig del af problemet, at der er alt for mange lystfiskere ved de jyske åer, der har alt for meget fritid, som de kan bruge til at fiske i. Der er tillige en indgroet tradition for, at fiskeriet efter havørreder og laks er et regulært madfiskeri, hvor alt over mindstemålet bliver hjemtaget.


Og derfor bliver skarverne opfattet som næringskonkurrenter, der spiser de fisk, som lystfiskerne mener de har førsteret til. Og det er jo en tankegang fra meget gamle dage, hvor det ikke var en selvfølge, at der var rigeligt mad til alle.


De jyske lystfiskere skulle prøve at se på, hvordan vi gør det her ovre på Sjælland, der bliver nemlig ikke udsat fisk i de sjællandske søer, og sådan har det været i mange år, men der bliver hvert eneste år fanget flere og større fisk i søerne, og hvordan kan det så lade sig gøre, for de sjællandske lystfiskere får også mere og mere fritid, som de kan bruge ude ved og på vandet. Og vi har også masser af skarver, som henter deres føde i de sjællandske søer.


Svaret findes i de store foreninger og facilitetssammenslutningers fangstrapporter, når man tager et kig i dem, så kan man se, at det skyldes en udbredt praksis med catch and release, hvor helt op til 98% af alle fisk over mindstemålet genudsættes.


Den udbredte praksis med catch and release i de sjællandske søer er hverken fastsat af regler eller love, men skabt af en sund fornuft blandt de sjællandske søfiskere, som til gengæld er blevet belønnet med et stedse bedre fiskeri, hvor chancerne for fangst af rekord store fisk hele tiden bliver større og større. Nu om stunder er det ikke usædvanligt med en fisketur, hvor vi fanger 10-20 gedder og/eller sandart, og det var jo helt utænkeligt for bare 25 år siden. 


Hvis jyderne ikke selv kan finde ud af, at indføre catch and release i deres vandløb, og ikke vil lære af de dumme kjøvenhavnere, så kan de vende blikket vest på mod USA, hvor mange nationalparker har valgt at indføre tvungen catch and release, for at beskytte deres følsomme bestande mod et støt stigende fiskepres. 

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 12:15
Seriøst Niels Riis?

Fortæl mig at det du lige har skrevet er en joke og du i din vildeste fantasi ikke selv tror på det du skriver?

Du sidder Gud hjælpe mig og sammenligner Sjællandsk søfiskeri efter gedder med Jysk laksefiskeri i åer hvad angår udsætninger....

Jeg har dog lidt ondt af jer på Sjælland hvis I kun er nået op på 98% C&R.

Lad nu være med at sammenligne Sjælland og Jylland hvad angår udsætninger eller fisk eller fiskeri generelt. Det er to vidt forskellige verdener.
Til top
Torkil Adsersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torkil Adsersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2002
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 34
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 12:53
I maj blev der sat ca. 1000 ørreder ud i Esrum Sø. Ca. en halv time efter de var sat ud, kom der en flok skarver på ca. 200 stk. Guess what happened?
Bliver der sat fisk ud i sjællandske søer? Ja
Er Skarven et problem? Tjaeh gæt selv
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 13:55
Citat: Torkil Adsersen

I maj blev der sat ca. 1000 ørreder ud i Esrum Sø. Ca. en halv time efter de var sat ud, kom der en flok skarver på ca. 200 stk. Guess what happened?
Bliver der sat fisk ud i sjællandske søer? Ja
Er Skarven et problem? Tjaeh gæt selv

Der var med garanti også tusindvis af gedder og aborrer, som sikkert har fået sig et festmåltid i halvtamme dambrugsfisk, og der var naturligvis ikke nogen som kunne tænke så langt, at udsætningen skulle være foretaget om natten.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 14:02
Citat: FinnSommer

Lad nu være med at sammenligne Sjælland og Jylland hvad angår udsætninger eller fisk eller fiskeri generelt. Det er to vidt forskellige verdener.

Jeg sammenligner ikke jyder med sjællændere, men konstaterer blot, at jyderne er nogle madfiskere, som stort set hjemtager alt hvad de fanger, og at sjællænderne i vid udstrækning dyrke catch and release.

Men det kan jo skyldes, at jyderne er nogle fattiglemmer, der må overleve på de putfisk, som de kan fange i deres vandløb.
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:03
hvor er du latterlig nre. nu er alle jyder fattigrøve og tager alt. det gør jeg fanme ikke. og det er kyst og ikke put. jeg er snart færdig med det her forum. du for jo lov til at genere alt og alle af forums ledelsen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 16:19
Stop med at fodre idioten, - øh trollen mener jeg naturligvis!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 17:04
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

Lad nu være med at sammenligne Sjælland og Jylland hvad angår udsætninger eller fisk eller fiskeri generelt. Det er to vidt forskellige verdener.

Jeg sammenligner ikke jyder med sjællændere, men konstaterer blot, at jyderne er nogle madfiskere, som stort set hjemtager alt hvad de fanger, og at sjællænderne i vid udstrækning dyrke catch and release.

Men det kan jo skyldes, at jyderne er nogle fattiglemmer, der må overleve på de putfisk, som de kan fange i deres vandløb.


Du har helt misforstået det igen Niels Riis.

Vores problem som jyder er at vi ikke kan komme med på jeres plan.


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 17:04
Citat: Henning

Stop med at fodre idioten, - øh trollen mener jeg naturligvis!

ClapClapClapWink
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2016 kl. 17:10
Citat: Jan Persson

Jeg tror desværre, at NRE er havnet et sted, hvor han ikke længere selv er i stand til at skelne mellem sandhed og opspind, det er faktisk ret bekymrende på hans vegne.



No Brain, No Pain.... Han mærker det ikke selv, så bær over med manden.
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2016 kl. 08:18
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

Lad nu være med at sammenligne Sjælland og Jylland hvad angår udsætninger eller fisk eller fiskeri generelt. Det er to vidt forskellige verdener.

Jeg sammenligner ikke jyder med sjællændere, men konstaterer blot, at jyderne er nogle madfiskere, som stort set hjemtager alt hvad de fanger, og at sjællænderne i vid udstrækning dyrke catch and release.

Men det kan jo skyldes, at jyderne er nogle fattiglemmer, der må overleve på de putfisk, som de kan fange i deres vandløb.

Seriøst? Er du 5 år gammel?....

Det skræmmer mig virkeligt at der findes voksne mennesker der kan bevæge sig ned på et niveau hvor en afstand imellem os på 2-300 km. kan bruges til at udlede hvorvidt folk hjembringer fisk? 

Det ville jo svare til at jeg ytrede ting som; "Jeg har været på Sjælland, og jeg så en narkoman og en posedame. Alle Sjællændere er derfor narkomaner og posedamer".

Og det blev så de sidste ord fra min hånd rettet til NRE. Jeg nægter simpelthen at spilde min tid på sådan et manneske.

Adjø du hovedøens geddekonge!

Til top
Kent Kannegaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Multefrede

Tilmeldt:: 30 Jun 2009
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2016 kl. 22:22
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

Lad nu være med at sammenligne Sjælland og Jylland hvad angår udsætninger eller fisk eller fiskeri generelt. Det er to vidt forskellige verdener.

Jeg sammenligner ikke jyder med sjællændere, men konstaterer blot, at jyderne er nogle madfiskere, som stort set hjemtager alt hvad de fanger, og at sjællænderne i vid udstrækning dyrke catch and release.

Men det kan jo skyldes, at jyderne er nogle fattiglemmer, der må overleve på de putfisk, som de kan fange i deres vandløb.

Hvor fanden har du det ævl fra, kender rigtig mange der sætter 99% af de fisk de fanger ud igen. Har du været i Jylland og følge op på dine påstande og undersøge om det nu også forholder sig sådan ?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2016 kl. 08:59
Citat: Multefrede

Hvor fanden har du det ævl fra, kender rigtig mange der sætter 99% af de fisk de fanger ud igen. Har du været i Jylland og følge op på dine påstande og undersøge om det nu også forholder sig sådan ?

På Internettet er der ellers mange jyder, som stolt viser billeder deres fangster frem, hvor det er helt tydeligt, at det er døde fisk, her kan du se masser af eksempler - http://www.fangster.dk/default.asp?mode=&menu=Forside

I dette fora har der gennem årene været flere af tråde, med debat om kvoterne for hvor mange laks der må hjemtages, og de ville jo være irrelevante, hvis de jyske åfiskere genudsætter 99% af de fisk som de fanger.

Og hvad med de tråde, hvor jyder efterlyser steder, hvor de kan få røget deres laks og havørreder, det er næppe genudsatte fisk som de skal ha' røget, den seneste tråd kan du læse her - http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=50726&title=koldrgning-i-nrheden-af-randers


Redigeret af NRE - 10 Aug 2016 kl. 11:39
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres