Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MV Diske.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: MV Diske.
    Sendt: 13 Jun 2016 kl. 09:18
Ja, så er der kommet endnu et tilbehør til vores rørfluer - MV DiC:

https://futurefly.dk/da/mv-disc

Jeg synes altid det er befriende, at der kommer nye plastdimser til vores hobby, især kommercielt, men som gør det selv mand, kan jeg ikke rigtig forliges med at prisen ender, der hvor den gør i forretningerne.

Ok, jeg er uddannet værktøjsmager, og ved, hvad værktøjer koster, men jeg har for nu mange år siden, fundet en metode til at lave de i dag døbte MV Disc.

For at få  især juniorerne penge til at slå til + nybegyndere udi fluebinding, så kan MV Disc laves på flg. måde:

Man køber en pose Hama perler - pris vel 15 kr. for 1000 stk., som fås i et utal af farver, også fluoriserende, og så skal man lige have en aftale med husets frue, for man skal bruge hendes ovnWink

Hama perlen stilles på en bageplade med bagepapir under. Perlerne placere jeg opret med små 10 mm. imellem hver perle, og så skal ovnen stilles på ca. 150 - 175 grader + varmluft.

Nu tændes ovnen, og man skal lige holde øje med om 150 grader er nok, så smeltes Hama perlen langsomt ned, og ender i en flad skive, med et givent hul.

Vis man holder øje med, hvor meget perlen smelter, kan man efter lidt øvelse, få en perle med et hul, der passer ind over røret, og danner skiven foran vingen.

Nu bruger jeg også den nedsmeltede Hama perle, som styr på eksempelvis Bottle tube, da skiven passer i rillen på tuben.