Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluer til samsø

 Besvar Besvar
Forfatter
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluer til samsø
    Sendt: 21 Jun 2016 kl. 20:20
Skal snart til samsø for første gang og fiske med fluekæppen.
Er der nogen der vil ud med nogle tips om valg af fluer.
Bud modtages med kyshånd.
På forhånd tak, derudeSmile
Migger
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2016 kl. 22:01
Hej Michael.

Ja Samsø, så har du for alvor noget at glæde dig til. Jeg har fisket på Samsø siden 1972, og reelt rigtig meget gennem hele året, mest fordi min bedre halvdel stammer fra øen.

Grej -  fluer - fiskepladser, afhænger gevaldigt af årstiden og ikke mindst vejret, men da det er en ø, er det næsten altid muligt, at finde en god plads at fiske fra.

Nu er det ikke kun ørreder, der er at finde på Samsø, for i perioder kan der være mange Multer, og som altid meget svære at fange, men der kan fanges  Multer helt op til de 5 kg., så sammen med Hornfisk og i perioeder med torsk og sej, da der er der et meget varieret fiskeri.

Nu kunne jeg skrive side op og ned, hvad jeg ville anbefale af fluer og grej, men jeg synes lige du skal have lov at få et personligt indtryk af især øens mange gode fluestræk, og så ligge din egen strategi, for det kommer an på, hvor på øen du vil fiske.

Jeg har dyrket meget natfiskeri om sommeren, og har været rigtig heldig på sydøen, omkring Nørreskifte og ned mod Lushage, men det kommer helt an på vind og vejr.

Prøv at Google "Kystfluer til Samsøs havørreder", og se hvad nutidens eksperter mener om øen + de aktuelle fluer og grej.

Knæk og bræk fra en meget stor Samsø fanSmile
Til top
Lars Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
talbot2000

Tilmeldt:: 15 Mar 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér talbot2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2016 kl. 17:53
Jeg har også fisket en del på Samsø og har haft held med naturlige rejefluer og Brendas mor, men ellers prøv dig frem. Og så glæd dig, den ø er et havørredmekka uden lige. Knæk og bræk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum