Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ocea Jigger

 Besvar Besvar
Forfatter
Helmer Mark Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lottiman Avatar

Tilmeldt:: 19 Maj 2006
Geografisk: NV jylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lottiman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ocea Jigger
    Sendt: 23 Jun 2016 kl. 12:18
Hej
Er der nogen der bruger eller kender dette hjul?
https://akvasport.com/en/product/10836/shimano-ocea-jigger-2001-nr-hg-left-hand.html
Jeg skal have mig et havhjul med venstrehånds indspinning og interessen er faldet på det her. Men jeg er i tvivl om hvilken gearing jeg bør vælge (HG 6,3-1 PG 5,1-1)
Alle vinkler har interessse.
Evt også venstrehåndede alternative ;-)
På forhånd tak

/Helmer
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2016 kl. 12:54
Et alternativ kunne være det nye Shimano Torium HG. Har det selv i venstrehåndsudgave, koster 1700 på tilbud. Jeg ville klart vælge den høje udveksling, det bliver man glad for på dybt vand. Samtidig har vi, efter min mening, ingen fisk i DK der kræver lav udveksling (medmindre de blåfinnede kommer tilbage, og så er hjulet nok for lille aligevel😊)
Til top
Helmer Mark Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lottiman Avatar

Tilmeldt:: 19 Maj 2006
Geografisk: NV jylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lottiman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2016 kl. 13:12
Ok, jeg har godt set de der Torium HG
Er du glad for den?
Mvh Helmer
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2016 kl. 15:10
Har kun prøvet det én gang, hvor jeg fik banket en masse torsk, så kan ikke sige noget om holdbarheden, men det kører rigtig lækkert, har en fin jævn bremse, og er pivhurtigt.
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2016 kl. 16:39
Jeg vil da gerne byde ind med hvad jeg bruger - nemlig et lille Avet SXJ 5.3.
Det er venstrehånds med leverdrag og det er virkelig lille og let, men har ingen problemer med målertorsk...
Men du skal vist kigge mod enten England eller Tyskland for at købe det.

/Jesper

Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2016 kl. 12:02
Jeg tror ikke du får det meget bedre end Ocea jigger. Det er shimanos High end serie med stjernebremse, som svarer til trinidad i USA og Europa. Altså en klasse højere end Torium. Jeg ved at danske Team Svinet bruger dem og sidst jeg hørte, var de tilfredse med dem. Men om det er nødvendigt, frem for fx et torium- det er ikke sikkert. Jeg bruger et Daiwa Saltiga 30l men de er efterhånden svære at få, kan ellers anbefales. I udlandet er der generelt mange muligheder for venstrehåndshjul. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down