Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wf line til Karup å

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Wf line til Karup å
    Sendt: 30 Jun 2016 kl. 11:54
hej
Jeg søger nogle anbefalinger her, fra folk som har praktisk erfaring, med det de anbefaler. Ikke anbefalinger ud fra div specifikationer fra nettet, som reelt ikke har prøvet dem.

Jeg har købt en gammel 10 fod Sage RPL+ #8 til Karup å. Den har en smart funktion, med at kunne trække fightbutten 12-15 cm ud til en switch funktion.

#Linen skal bruges til fiskeri fra midt maj til sept.
#skal have en rimelig kort klump
#Skal kunne magte de helt store rørfluer, så fronttaperingen er vigtig
#jeg forestiller mig en vægt på 18 gr
#vil ikke have polyleader på
#flyd eller int? Giv et par begrundelser for netop dit valg..
#Skal kunne fungere både til overhånds og switch kast (det er jo korte kast)

Jeg har kikket på f.eks Vision Vibe, Loop evo 85, Rio Dart osv, men fronttaperingen skal altså kunne magte fluen. Geddeliner har jeg, men det er måske lidt voldsomt..eller? Hvad fisker i med?

På forhånd tak :-)


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2016 kl. 12:28
Hej Jesper.

Da du har fået et rigtig godt redskab i form af en 10 fod Sage RPL+ #8 , så er der vel kun en ting at gøre ud, og afprøve dine flueliner, du bruger til geddefiskerietWink

Ville satse på dem fremfor, at købe nye liner.

Jeg har fisket i Karup å i mere end 18 år, og jeg har ikke fisket ret meget med 1 hånds, af den grund at min lære mester Jyde Simon, med det samme var over, at en let tohånds, var nemmest at styre, især i sommer tiden, med meget beplantning, så det blev de ældre Sage og RST i 12,6' 14' i kl. 6 - 14' kl. 10, som blev brugt, og de bruges også i dag, blot med moderne skydehoveder.

Mit natfiskeri bliver udført i øvre Karup å op til og med Hagebro, og jeg kaster ganske kort, højest 1½ gange å bredde, og det har givet mit fiskeri, de fangster, der kan tilkomme mig, og det er ganske få gange jeg har brugt min 11' en hånds med helline.

Min kastestil gør at jeg højest tager 3- 4 blind kast, så er fluen, der hvor den skal være, nemlig i vandet, og jeg kan fiske tiden effektivt, uanset hvor mørkt det er.

I gamle dage, var linelængden markeret med et stykke plaster på fluelinen, så var man ikke i tvivl om, hvor langt fluen var ude, og det gav et dejligt roligt fiskeri, at der ikke skulle spekuleres i, om der var styr på længden.

Med hensyn til line vægt, så har jeg altid til mit Karup fiskeri brugt liner der lå en kl. højere, især til korte kaste, har det virket for mig.

For at få de ting her til at virke, så mener jeg at det kræver, at man kender det stræk man fisker af, især grødens placering, og hvor man kan komme til at kaste, og ikke mindst lande fisken, når seansen er fuldførtTongue

Jeg ønsker dig held og lykke med din 10 fod Sage RPL+ #8 , det er en dejlig stang, som har mange kræfter.

Mvh en stor Karup å fan.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2016 kl. 15:43
Hej PK
Tak for dit input. Til info kan jeg oplyse, at jeg har fisket en del i åen og har en Loop Cross s1 #7 på 12 fod, hvis der er brug for det. Min gamle Sage RPL 796 er også altid med. Jeg har en del liner, men mest skydehoveder og vil gerne ramme en wf must have, hvis nogen kan anbefale en ud fra mine forventninger. Jeg har en Vision Big mama på 18 gr. Det er en intermediate, som faktisk går dybt og den dur nok ikke til store bulefluer.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2016 kl. 16:17
Hej Jesper, jeg har i årevis brugt Loop opti stream til netop Karup Å.

Mit setup er loop GA signature 10' # 7, linen kører perfekt til dette - også til de helt store rørfluer på 10 cm og derover. Det kræver dog et forholdsvis kort og kraftigt nylon- eller fluocarbo forfang. Jeg er blevet glad for de såkaldte synkeforfang, der er omkring 8-9 fod og hårdt taperet. Bruger overhåndskast 90 % af tiden, da pladsen er til det næsten alle steder hvor jeg fisker, men linen klarer også rulle- eller underhåndskast.  Ved dog ikke om linen stadig kan købes, min er ret gammel.

- ups, glemte lige - bruger ren flydeline, da jeg helst vil have fluen til at bule i overfladen.



Redigeret af Jan Persson - 30 Jun 2016 kl. 16:18
Tænk før du skriver....
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2016 kl. 19:46
Outbound short er kort og vender hårdt, men er ikke super hvis du vil kaste underhånd. Rio's switch chucker er i år kommet i vistnok både #2 og #3. Det er nede omkring 16-18g på 7,5m. Den fungerer godt i de tungere klasser. Jeg kender ikke de helt lette.
Til top
Frederik Brink Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Frederik Brink Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frederik Brink Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2016 kl. 21:12
Hej Jesper,

Med fare for blot at bidrage med endnu en line at vælge mellem, vil jeg alligevel gøre opmærksom på cortland 444 classic. Linen har selvfølgelig en lidt længere tapering end Vibe 85 og lignende, men den fungerer super godt for mig. Jeg har fisket den i dt og fisker den nu som wf. Om man vælger intermediate eller flydende er vel en smagssag, og afhænger selvfølgelig også af situationen. Jeg bruger mest intermediate, men medbringer også en flydende og synkende. Cortland linerne er af en uovertruffen kvalitet og lander rigtig flot på vandet. Desuden har jeg ikke oplevet problemer med større fluer.

Hvis du har yderligere spørgsmål, må du meget gerne skrive.

Med venlig hilsen,
Frederik Brink.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2016 kl. 23:51
Citat: Jan Persson

Hej Jesper, jeg har i årevis brugt Loop opti stream til netop Karup Å.

Mit setup er loop GA signature 10' # 7, linen kører perfekt til dette - også til de helt store rørfluer på 10 cm og derover. Det kræver dog et forholdsvis kort og kraftigt nylon- eller fluocarbo forfang. Jeg er blevet glad for de såkaldte synkeforfang, der er omkring 8-9 fod og hårdt taperet. Bruger overhåndskast 90 % af tiden, da pladsen er til det næsten alle steder hvor jeg fisker, men linen klarer også rulle- eller underhåndskast.  Ved dog ikke om linen stadig kan købes, min er ret gammel.

- ups, glemte lige - bruger ren flydeline, da jeg helst vil have fluen til at bule i overfladen.

Hej Jan en Opti stream er suveræn at kaste med, men jeg har ikke tjekket den med store fluer. Til underhåndskast blev jeg ledt tilbage til de glade costum tider i halvfemserne, da jeg prøvede en optistream. Forfanget er stærkt undervurderet og meget vigtigt. Netop derfor skrev jeg, at det ikke var polyleader, da de er vidt forskellige. Forfanget skal kunne bære fluen...hverken mere eller mindre.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Morten Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten 1602

Tilmeldt:: 30 Jan 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten 1602 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2016 kl. 13:02

Jeg har fisker udelukkende med WF line med min 10 fods enhåndstang i Karup å.

Kan anbefale:
Vision Vibe
Loop 85
Salmologic Shooter, er den bedste line jeg endnu har prøvet. Den er dyr, men alle pengene værd. Kaster med alle størrelser fluer og lander perfekt på vandet.

/Morten


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2016 kl. 20:34
Citat: sage

Citat: Jan Persson

Hej Jesper, jeg har i årevis brugt Loop opti stream til netop Karup Å.

Mit setup er loop GA signature 10' # 7, linen kører perfekt til dette - også til de helt store rørfluer på 10 cm og derover. Det kræver dog et forholdsvis kort og kraftigt nylon- eller fluocarbo forfang. Jeg er blevet glad for de såkaldte synkeforfang, der er omkring 8-9 fod og hårdt taperet. Bruger overhåndskast 90 % af tiden, da pladsen er til det næsten alle steder hvor jeg fisker, men linen klarer også rulle- eller underhåndskast.  Ved dog ikke om linen stadig kan købes, min er ret gammel.

- ups, glemte lige - bruger ren flydeline, da jeg helst vil have fluen til at bule i overfladen.

Hej Jan en Opti stream er suveræn at kaste med, men jeg har ikke tjekket den med store fluer. Til underhåndskast blev jeg ledt tilbage til de glade costum tider i halvfemserne, da jeg prøvede en optistream. Forfanget er stærkt undervurderet og meget vigtigt. Netop derfor skrev jeg, at det ikke var polyleader, da de er vidt forskellige. Forfanget skal kunne bære fluen...hverken mere eller mindre.

Meget enig i din betragtning omkring forfang - netop derfor kan jeg anbefale de færdige forfang beregnet til synkelinefiskeri (ikke polyleader, beklager hvis det gav anledning til misforståelser).  f.eks. disse fra Rio.  6 fod, 0.38 - er perfekt til store fluer. Som sagt, så har jeg ingen problemer med de store fluer på Loop linen.

http://skagitanglers.com/fluegrej/synkeliner-t-tips-forfang/rio-steelhead-salmo-leader-15-varianter.html
Tænk før du skriver....
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2016 kl. 21:54
Ser spændende ud i det link Jan. Tak for det 😀
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Gylling hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gylling

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2016 kl. 22:02
Hej Jesper.
I disse dage går jeg og tester en prototype på en ny karupå Line.

Mine krav til en Line der passer til karupå er:

1. Den skal være så kort i klumpen at du får en følelse af du kaster.
2. Klumpen skal være fronttapetet så den vender en stor flue langsom og roligt i luften. Hvis den vender/afleverer fluen for hurtigt klapper forfanget sammen da fluens luftmodstand bliver for stor i forhold til Linens rul. Ved det langsomme rul bliver præsentationen meget mere præcist.
3. Fronttaperingen skal være balanceret og ende ud i at fiskeri med alm monofil/cabon forfang er delikat.
4. Overgangen/runningline må ik være for tynd, da det giver for lange kast.
5. Klumpens opbygning skal være så den med et enkelt kast ligger fluen over igen. Muligt man til tider laver et blindkast alligevel for kastets skyld men vigtig er at Linen kan lades med bare 1 kast uden energien i tapering forsvinder eller føles for voldsomt.
6. Kast i karupå er meget korte, typisk mellem 10-15 meter og ik mange liner/setup ( stang/forfang) kaster særligt godt på den korte distance.

Dette har været vores krav da vi har designet en ny Line. Nu tester vi fabrikkens prototype om den matcher vores egen hjemmelavede Line.
Så hvis alt er som det skal være er der i den længe en perfekt karup Line på markedet👍

Så vores utrolige populære Zpey hybrid skydehoved bliver snart udvidet med en flyd/flyd/intermidiate hoved plus en ny udgave af vores wf shooter ( ny karupå Line)

Vi ses en dag ved vandet.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2016 kl. 01:15
Hej Per
Det lyder rigtig spændende og jeg har selv opserveret de fleste ting du nævner. Mit eget seneste bud til min Sage 796 var et stykke klump fra en gammel flydende loop costum på 4 m og 8 gram. Derpå kunne jeg bruge nogle Rio Versitips, fra et laksesetup til en tohånds. De vejer også 8 gram og er 4,5 m. Det var faktisk ok, men jeg vil hellere have en wf line til åen, uden en samling på midten. 
Umiddelbart leder jeg nok efter den perfekte line til det fiskeri 😊. Et løft og en kort præcis aflevering, med en stor rørflue. Bare sig til hvis du skal bruge en forsøgskanin 😆
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2016 kl. 10:02
Lyder spændende Per, jeg er også gerne tester hvis du mangler 
Tænk før du skriver....
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2016 kl. 11:00
Hej Jesper.

Ja, der heldigvis mange forslag, og jeg har så nogle småting, jeg laver med flere af mine liner, mest fordi sammen splejsningen af de forskellige frontdele, ofte giver irritation over, at man kan hører og mærke de ting, når det suser ud igennem øjerne.

Jeg har gjort mig den tjeneste, at jeg har nøje har testet hvilket skyde hoved, jeg skal bruge på en given stang. Det vil sige, at det setup passer 100% til mig, og det fiskeri jeg vil dyrke.

Den running line jeg vil bruge, er ikke sat sammen med en løkke, men er svejset sammen med skydehovedet, så har jeg et helt nøjagtigt setup, med skyde hoved og running line, altså ret beset en WF, med lang bagdel + evt. en meget kort front.

Jeg har altid fået svejset linen hos Peter Falkenberg, og jeg er vældig tilfreds med den form for tilpasning, da det her setup giver mulighed for at bruge både 1 + 2 håndstænger.

Ulæmpen er jo selvfølgelig at jeg ikke bare kan skifte skydehovedet, men så skifter jeg bare hele dynen, idet jeg har flere sæt med svejst running line, og front del.

Jeg mener også, at jeg trods mine svage overarme, kaster lidt længere, med det setup, og langt og rigeligt, er vel små 30 m., den afstand er simpel at måle op, det er nemlig den nøjagtige længde på den lokale legeplads / fodboldbane harLOL

Nu er det jo ikke længden der afgøres i åen, men præsition, men det svejste setup, har været godt for mig, på mine gamle dage, jeg er ikke nær så træt i ryggen, når tingene er rigtig tilpasset, og så har jeg et dejlig roligt fiskeri, uden alt for meget halløj omkring afvikling af kastet.


Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 02 Jul 2016 kl. 11:08
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2016 kl. 11:21
Ja vi vil have at stangen skal arbejde med linen på vinkelrette korte kast på 5-6 m og måske max 15-20m. Den store flue skal kunne lægges præcist, så de yderste græsstrå lige vipper inden fluen lander 😄. Siden man ofte går i krat og buskads, må linen uden for top-øjet heller ikke være for lang. Det handler helt klart om, at finde det rigtige kompromis af flere faktorer.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jul 2016 kl. 13:52
Ja, her midt på sommeren kan det være noget værre kratluskeri Wink
Tænk før du skriver....
Til top
Per Gylling hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gylling

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 15:26
Så blev de nye hybrid FFI ( karupå linen) liner testet i nat. Fik afprøvet hovederne i 18 og 20 gram med den tykkeste Zpey runningline 0,35. Fantastisk oplevelse

Med det setup var det som at gå med en wf Line. Masser af energi i linen og fantastisk turnover af de store rørfluer. Fronttapering er lige i skabet og lander perfekt og helt rigtig til monofil forfang.

Mødte 2 medfiskere der begge prøvede dem og de var vilde med dem og tog billeder og data på linerne for dem skulle de bare havde så snart de var klar.

Og fisk kan de også fange.. Super nat ved åen

Næste test er med wf linen.. Det bliver spændende...
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 15:37
Citat: Gylling

Så blev de nye hybrid FFI ( karupå linen) liner testet i nat. Fik afprøvet hovederne i 18 og 20 gram med den tykkeste Zpey runningline 0,35. Fantastisk oplevelse

Med det setup var det som at gå med en wf Line. Masser af energi i linen og fantastisk turnover af de store rørfluer. Fronttapering er lige i skabet og lander perfekt og helt rigtig til monofil forfang.

Mødte 2 medfiskere der begge prøvede dem og de var vilde med dem og tog billeder og data på linerne for dem skulle de bare havde så snart de var klar.

Og fisk kan de også fange.. Super nat ved åen

Næste test er med wf linen.. Det bliver spændende...


Hvor kort kan du lave den F/F/I line og hvad er planen mht. forskellige densiteter på hybrid serien?
Jeg har gået lidt og fisket med et af dem her til morgen.
Til top
Per Gylling hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gylling

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 16:46
Hej Jakob.

Den bliver 7.5 meter i længden. Har leget lidt med en endnu kortere model men det føles for hidsigt og den vender for hurtig i luften til at en stor rørflue kan følge med og korte kast bliver lidt krampagtigt efter min mening. Derimod er denne 7.5 lige i skabet. Powerfuld og alligevel afbalanceret.

Meningen med vores hybrid er at pt så har vi den model i 7.1 Meter F/1-2 F/3/4 og F/5/6 - de to sidst nævnte er på lager i næste uge. De er vildt populære til synkeline fiskeriet til dagsfiskeri og super velkastende. Så derfor på utallige opfordringer udvider vi serien med en Line til aften/nat fiskeri og pt i den mest efterspurgte version flydende med intermidiate spids.

Mvh Per
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 18:35
Hej Per.

Vil du oplyse dit setup - stang / type / stang længde + line + længde / tykkelse og forfangs spidsWink

Jeg er næsten sikker på, dit setup passer, på en af mine reserve stænger, som er en gammel sag på 11'Tongue, det kunne være spændende at prøve, dit setup på netop den stang, så kan den komme i hak igen.

Mvh
P.K.
Til top
Per Gylling hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gylling

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 20:45
Hej Per k

Det en setup igår var den nye Zpey Ztealth zwitch 11' 20-23 gram .
Line var den kommende karupå Line i 20gram og Zpey coated runningline 0,35 ( den orange)
Forfanget er fluocarbon taperert startende i ca 0,60 og kortet ned i længden. (Fra topøjet til hjulet) så ca 10 fod.

Det andet setup er i 18 gram 11' ( nyhed til 2017) samme forfang.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 21:50
Hej Per.

Tak for det, så skal jeg bare have fat i den nye line, så er jeg sikker på at den stang, kommer i spil igenWink

Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum