Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spinnestang til åen

 Besvar Besvar
Forfatter
Johan Frølich Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jfro

Tilmeldt:: 09 Okt 2014
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jfro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spinnestang til åen
    Sendt: 03 Jul 2016 kl. 00:48
hej folkens 

Jeg søger en spinnestang til de danske åer, primært til havørred og bækørred. (Har allerede en westin w3 spin 7-30g til kyst og evt laks)

Så søger noget med en kastevægt omkring de 3-16g, for at få kunne mærke alt action. Det er præcisionen der er vigtigst..
Jeg har kigget på følgende, men er meget i tvivl.. Jeg har en max pris på 1500kr. Og er åben for forslag..

Shimano beastmaster 9 fod 3-14g
Lawson artic trout microwave 8 fod 4-16g
Savage gear parabellum 9,2 fod 3-16g

Håber i kan hjælpe, kan sige så meget at hjulet bliver et dawia legalis 2500..

Mvh jfro

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 00:59
Hejsa.

Måske denne http://www.fiskogfang.dk/shop/spinnestang-11169p.html
Som er meget let og med lav kastevægt som du efterspørger.
Denne http://www.grejbiksen.dk/produkter/37-staenger/720-fenwick-ironfeather-momentum-9acute-6-26-gr/
Er en klassiker, der selv om den har en lidt højere kastevægt end du efterspørger, er en virkelig dejlig stang, selv til mindre fisk, men med kraft og overskud til hvis den helt store skulle bide på.

Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 09:14
Kan helt klart anbefale Shimano Beastmaster.
Kaster som en drøm, og kan trække et træ
op fra bundenTongue, og i øvrigt er det en
gedigen gang kvalitet.
Mvh
Mich
Til top
Johan Frølich Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jfro

Tilmeldt:: 09 Okt 2014
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jfro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 10:36
Får man en bedre fiske oplevelse ved at tage en 7-21g i åen, fremfor Eks 3-16g..?
Jeg tænker blot at jo mindre vægt, må give mere føling med små woblerne og spinnere.?. (Snakker ikke ud fra erfaring)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 14:24
tidligere på året købte jeg en savagear effect 8'3" 5-18 gram
http://www.effektlageret.dk/product/savage-gear-effect-83-5-18gram-6230/

stangen har en dejlig aktion, er nem at kaste og dosere, og den er fint udført til prisen. 

jeg har brugt den en del gange, og en havørred omkring målet giver en fin fight, de mindre bækørreder er der ikke så meget fight i.

jeg bruger den i denne film
https://www.youtube.com/watch?v=r7dvEQSfTzw

dog er jeg normalt til UL stænger når vi snakker spin, men desværre er de for det flestes vedkommende for korte til mit å fiskeri.

det er dog lykkedes mig at finde en på 8 fod fra sportex, med en kastevægt op til 7 gram så kaster den fint mepps 3, og kan klare en 4'er også, derudover kaster den super præcist med woblere og blink omkring 7 gram.

den er flot udført, og virker som super kvalitet, derudover er den med små fine øjer hele vejen op. 

den registrerer et hvert lille stød til agnen, og fight er ganske underholdende.
http://www.kl-angelsport.de/sportex-black-arrow-ba2411.html

Legalis hjulet kan jeg kun sige godt for, jeg har fisket en del med mit 1500 i de seneste måneder og det går super fint og virker som et godt køb til pengene. Lineoplæg er også ganske fint.
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Søren Dalager Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Dalager

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Dalager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2016 kl. 15:29
Hej.
Synes det lyder super fornuftigt, efter min mening er en 9 fods stang med kastevægt 3-14 g perfekt til spinnefiskeri i langt de fleste danske åer med spinnere i Mepps 2-4 str. og lignende. Du er jo dækket fint ind mht. det lidt tungere (Skjern Å / Gudenå) med din Westin stang.
Jeg ville ikke gå under 9 fod, synes det er rart at man kan styre kastet/fisken udenom en tæt sommerbevoksning med siv og grøde (eneste undtagelse er hvis der er masser af træer/grene langs åen, så kan det være rart med en kort stang).
Har selv Beastmaster stangen og været meget glad for den i kombination med et Shimano Stradic Ci4 2500. Den har klaret en 3,2 kgs havørred uden problemer - har desværre ikke prøvet noget større. Wink Kender ikke de to øvrige stænger, men synes umiddelbart 8 fod er for kort. 
Er nu gået over til multigrej i samme kaliber istedet, men det er en helt anden historie...


Redigeret af Søren Dalager - 03 Jul 2016 kl. 15:31
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres