Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DET ER EN OM' ER!

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DET ER EN OM' ER!
    Sendt: 08 Nov 2016 kl. 14:26

Måske er jeg dum og naiv, men jeg troede faktisk, at den "fangstrapport-app" DTU lancerede for et stykke tid siden, med tiden kunne gå hen få den samme betydning som jægernes årlige rapportering om nedlagt vildt. En af-rapportering enhver jæger skal ha' bragt i orden, før jagttegnet for det kommende år kan løses 😉! Genial idé der giver vildtbiologerne det bedst tænkelige grundlag, når vildtplejen skal planlægges og fredningstider evt. skal justeres.

Men jeg synes fangstrapporten app'en fra DTU er død besværlig at logge ind på - og nærmest umuligt at navigere rundt på!

Eller måske er app'en bare lavet af biologer - for biologer...😧.

At andre danske lystfiskere har det som jeg, tyder meget på...app'en bruges jo stort set ikke...😢!


En let tilgængelig app - markedsført massivt - med ordentlige præmier ( som vi f.eks. kender det fra Dansk Brakvands Cup ), ville ha' gjort projektet til en virkelig succes - nu er det bare et flop 😂.


DET ER EN OM' ER!

Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2016 kl. 18:46
Hvad skal biologerne gøre/ændre, før du vil bruge Fangstrapporten fra DTU?
Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 11:32
Hvorfor har ingen en mening om dette...Er DTU's ide virkelig så håbløs i sin udførelse? Ku' vi ikke gi'  dem en venlig, hjælpende hånd her på 123nu? Det ved jeg, at de ville sætte stor pris på!

Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 13:56
Hej

Er fangst-app'en ikke bare endnu et skridt mod det totale overvågningssamfund? Alt skal jo efterhånden reguleres, registreres, analyseres og bureaukratiseres med deraf følgende omkostninger og utryghed for borgerne.

De fleste fiskere kan nok finde ud af selv at holde styr på deres egne fangster, og har måske ikke det store behov for at lade alt registrere et fremmed sted.

De fleste foreninger har nok også et temmelig godt overblik over, hvordan det ser ud med hensyn til fangster og miljøet i øvrigt. Og ved flere åer er fangstregistrering jo ligefrem påkrævet i forvejen.

Så jeg tror faktisk ikke, at der er behov for app'en.

Mvh Henrik
Til top
Henrik Norkær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Norkær

Tilmeldt:: 27 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Norkær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 15:10
Hej Henrik. Har du slet ingen tillid til systemet og DTU? Mener du virkelig, at en database over de fisk danske lystfiskere fanger, bare ville blive misbrugt... I givet fald til hvad?
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2016 kl. 15:31
Hej

Så længe app'en er frivillig at bruge, så er det helt fint for mit vedkommende - for så kan man blot undlade at bruge den.

Men hvis der var tale om obligatorisk registrering - og man dermed var tvunget til at bruge den - ville jeg ikke bryde mig om det. Direkte misbrug ville jeg måske ikke frygte, men man har trods alt set Se & Hør/Nets-sagen, Wikileaks, Snowden osv. uden sammenligning i øvrigt... Men der kunne jo være lystfiskere blandt de systemansvarlige med adgang til de indrapporterede fangster

Derfor er app'en helt ok for mig, hvis bare brugen af den er frivillig.

Mvh Henrik

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres