Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til vurdering/salg af gammelt grej

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Jesper M Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Meldahl

Tilmeldt:: 02 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Meldahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til vurdering/salg af gammelt grej
    Sendt: 13 Nov 2016 kl. 12:35
Hej

Håber på der her er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at vurdere og eventuelt formidle et salg af gammelt fiskergrej.
Jeg har været i færd med at rydde min afdøde mormors hus, og i den forbindelse dukkede der noget grej op fra min bedstefars tid - han var en ivrig fisker og formodede også at vække denne interesse hos mig. Jeg er dog ikke samler og synes det kunne være sjovt om det gamle grej faldt i de rette hænder hos nogen der virkelig satte pris på det og sikrede dets overlevelse for eftertiden.

I alt  er jeg i besiddelse af 3 stk stænger og 3 stk hjul, en fisketaske samt lidt ekstra spoler, gammelt line, blink, spinnere etc.

Af stænger har jeg:
1 stk Arjon Steamfly #29-9½ (made in sweden) 3 delt  fluestang - meget flot stand
1 stk Norden No'rrum 2615-12-48 2 delt (kyststang?) - meget flot
1 stk Anø Odense  2 delt(ingen nærmere beskrivelse) - et øje er hoppet af lodning, det medfølger - ellers fin stand

af hjul har jeg:
1 stk ABU Record 1900 - fuld funktionsdygtig(inkl brugsvejledning)
1 stk BMV Model C- fuld funktionsdygtig i kasse + brugsvejledning.
1 stk Hardy The Altex No2 Mrk V - fuld funktionsdygtig + ekstra spole

Jeg har billeder af det hele jeg kan sende :-)

Ønsker en vurdering - enten enkeltvis eller hele pakken samlet

Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 13:15
Hej Jesper ..
Positivt set har grejet været godt brugt, hvilket også er hensigten så det kunne nok fortælle et eller andet om gode fisketuren fra dengang.

Vurderingsmæssigt er det absolut "på det jævne", da stænger specielt ikke har den store efterspørgsel p.t. og hjul skal være i rimelig god stand for at få et godt hammerslag på en auktion.

Derfor kan seriøst overvejes, om ikke disse splitcanestænger skal pryde Din væg i fiskeværelset, - men under alle omstændigheder kan også tilbydes Dig, at Du sætter al grejet på den næste auktion i Dansk Grejsamler Klub, som er den 11. marts i Korsør.
Alt Du skal gøre er at henvende Dig til undertegnede, så kan vi aftale nærmere m.h.t. auktionstilmelding m.v.
Din omkostning er alene kr. 20 pr. lot ligesom vi også kan aftale en mindstepris på hver enkelt ting.
Du skal være velkommen til at kontakte mig på dortheogflemming@hotmail.com eller 40536114.
Bedste hilsner Flemming Lundberg Petersen

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 14:50

Hej Jesper, jeg kan ikke på kroner og øre gi' dig et samlet bud på, hvad din morfars gamle fiskegrej er værd, men jeg kan med sikkerhed sige, at det ikke er en formue værd, det er nemlig sådan, at lystfiskere generelt er rigtig gode til at passe på deres grej, og derfor er der næsten uendelige mængder gammelt fiskegrej på markedet.


Men der er selvfølgelig undtagelser, og der er faktisk nogle mærker og ting som kan være i ret høj kurs.


Jeg kunne f.eks. godt forestille mig, at Hardy hjulet måske kan indbringe et pænt beløb, uden at jeg dog vil vove mig ud i et eksakt bud, men prøv at søge på den pågældende hjultype på ebay, hvor du kan danne dig et indtryk af prisniveauet.


Jeg tør til gengæld godt gi' dig et bud på, hvad ABU Record hjulet ca. er værd, og der kan jeg sige, at du nok skal være glad, hvis det kan indbringe 3-400 kroner.


De øvrige dele ligger i prislejet mellem 100 og 300 kroner pr. del.


Mit umiddelbare forslag er, at du kan sætte tingene til salg på den auktion, som der er her på Lystfiskerforum, og der skal du naturligvis vælge 'Samlergrej' - http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewauctions&menu=Auktion&catID=10


Og så vil jeg råde dig til, at du opretter en auktion for hver enkelt vare, da der godt kan være samlere som er meget interesseret i en enkelt af tingene, men som ikke vil byde, hvis de samtidigt skal købe alt det andet.



Redigeret af NRE - 13 Nov 2016 kl. 14:53
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 15:38
Man kan selvfølgelig godt have en auktion her på sitet, men da det gælder ældre ting, vil jeg som Lundberg skriver få det vurderet af en de drenge der kan det i Dansk Grej Samler klub.
Der vil du fåen seriøs vurdering af din Bedstefars grej.
Held og lykke med salget.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 16:26
Citat: Taonga

Man kan selvfølgelig godt have en auktion her på sitet, men da det gælder ældre ting, vil jeg som Lundberg skriver få det vurderet af en de drenge der kan det i Dansk Grej Samler klub.
Der vil du fåen seriøs vurdering af din Bedstefars grej.
Held og lykke med salget.

Kan du nævne navnene på nogen af de seriøse grejsamlere, som ikke holder øje med auktionerne her på Lystfiskerforum og på FaceBook…?
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 16:37
Nej hr. Niels Riis Ebbesen, - der nu også gør sig til ekspert på dette område, - men det jeg anførte var et tilbud, hvor udbyder og rekvirent er 100% med og så er det fair behandling, i stedet for dem der falder over hinanden for at byde.
Men da nu Hr. Riis Ebbesen gør sig til vurderingsmand, så synes jeg det vil klæde ham, at tilbyde hjælp til afhændelse af dette grej, - det er altid rart og progressivt udviklende at gøre noget for andre på frivillighedens basis.
Bedste hilsner
Flemming Lundberg Petersen - auktionarius gennem 25 år i Dansk Grejsamler Klub og formand for klubbens auktionsudvalg øst.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 17:11
Er der efterhånden noget den gode hr. Niels Riis Ebbesen ikke er ekspert i og altid skal udtale sig om ?

Ellers smukt grej som du burde hænge der hjemme på væggen som et mind om din bedstefar.

SmileN


 

Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 17:15
Hej Jesper

Hvis du vil kan jeg kigge forbi og give dig et bud jeg bor i Haderslev

Mvh Christian
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 17:58
Det er da fuldstændig tovlig som der deles øretæver ud her på sitet. NRE har da efter min mening fuldstændig ret. 
Jeg har selv gennem mange år samlet på specifikt grej, og benytter diverse auktions sites, hvilket er den bedste mulighed for at få den bedste pris. Min erfaring siger mig at der på en internet auktion må formodes at være væsentlig chance for at få en bedre pris end på grejsamlernes auktion.
Envidere vil jeg give sælger af bedstefars ting følgende råd: Gå ind på tradera, ebay, 123nu mfl auktions sites og brug 1/2 time så vil du finde en nogenlunde pris og nogenlunde hvad interessen er på dit grej.
Held og lykke med salget !
Smile
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 18:38
Jesper
Dit Record 1900 er ikke så almindeligt, og hvis det er i god teknisk stand, bør Du få en del mere end der gættes på her, hvad end gættet baseres på?

Ellers er det dit Hardy ALTEX 2 - der hvis det er pænt kan indbringe en fornuftig pris. Men check lige det runde skilt på dette hjul - efter model betegnelsen står Mk. og et romertal ( IV, V osv.)? Et foto af dette hjul ville hjælpe meget på at kunne vurdere prislejet.

Det viste hjul over BMV-kassen er ikke et BMV model C - men et DAM Standard - uanset hvilket er begge hjul almindelige, og ikke det store værd. Ligesom stængerne også er ganske almindelige og ikke de store hverken samler eller brugsobjekter.

Vær opmærksom på, at hvis der (som det næste altid er tilfældet) følger en kasse blink og måske wobblere med sådan en "arv" - så kan visse af disse have noget værdi - så afskriv ikke sådan en kasse - der kan være spændende ting i?

Ovennævnte Flemming Lundberg er en erfaren herre i dette game - en god kollega gennem mange år i grejsamlerklubben, som jeg kan anbefale dig at lytte til.

Med venlig hilsen
Heinz Gerhard





Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 19:44
Citat: Lundberg

Nej hr. Niels Riis Ebbesen, - der nu også gør sig til ekspert på dette område, - men det jeg anførte var et tilbud, hvor udbyder og rekvirent er 100% med og så er det fair behandling, i stedet for dem der falder over hinanden for at byde.
Men da nu Hr. Riis Ebbesen gør sig til vurderingsmand, så synes jeg det vil klæde ham, at tilbyde hjælp til afhændelse af dette grej, - det er altid rart og progressivt udviklende at gøre noget for andre på frivillighedens basis.
Bedste hilsner
Flemming Lundberg Petersen - auktionarius gennem 25 år i Dansk Grejsamler Klub og formand for klubbens auktionsudvalg øst.

Hej Flemming Lundberg Petersen, jeg har da fuld forståelse for, at du meget gerne ser, at det pågældende lot af grej bliver sat til salg på grejsamlerklubbens auktion, på de måde er der nemlig kun en lille sluttet kreds i jeres forening, som kan byde på det, og så er der ikke den store risiko for, at en eller anden skulle kunne byde tingene op i pris. 


Og hvorfor skulle det være unfair for Jesper, at han sætter det gamle grej til salg på en on-line auktion, hvor der med sikkerhed er mange flere potentielle købere, som kan gi' et bud på det…?

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 19:57
Citat: tackler

Jesper
Dit Record 1900 er ikke så almindeligt, og hvis det er i god teknisk stand, bør Du få en del mere end der gættes på her, hvad end gættet baseres på?

ABU's Record hjul er produceret i meget store antal, og 1900 modellen er på ingen måde sjælden, så det skal virkelig være noget særligt, hvor hjulet fremstår i mint kondition, hvis det skal kunne indbringe ret meget mere end end 3-400 kroner.


Men Jesper kan bare melde sig ind i FaceBook gruppen for ABU-samlere, og sætte Record hjulet på auktion der, og så skal han nok få det bedst mulige bud - https://www.facebook.com/groups/1650358048581573/

Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 20:20
Ja Hr Riis Ebbesen .. Alle dem udenfor Din adresse i Ølstykke tillægges ikke megen hæderlighed, ligesom Du helst taler til og ikke med din omgivelser. I det hele taget det jeg vil betegne 0-energi i regi lystfiskere og lystfiskeri, - alene hokus pokus mig i fokus.
Rekord 1900 er produceret i 3 forskellige modeller og udseender og med vidt forskellig værdi og efterspørgsel i dag, grundlæggende vil jeg ALDRIG give mig i kast med vurdering, uden jeg har set, hørt, kørt med genstanden, - så jeg håber blot at spørger får den rette støtte og hjælp til sit projekt/salg.
Sidste indlæg herfra og bedste hilsner til alle.
Flemming Lundberg Petersen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 20:33
Skulle vi ikke prøve om oraklet fra Ølstykke kan gå på vandet.......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 21:20

Jesper kan også forsøge sig på ebay.com, han skal dog bare være bevidst om, at på ebay er der masser af varer der bliver udbudt til nogle priser, som de aldrig bliver solgt for.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XABU+Record+1900.TRS0&_nkw=ABU+Record+1900&_sacat=0

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 13:00
1/2 delen af det grej der sættes på auktion, bliver jo ikke solgt fordi udbudsprisen/vurderingen er for høj. Han skal holde øje med de priser som tingene går for, det er en god indikator for værdien, for som du selv siger NRE gribbene fra dansk grejsamlerforening sidder jo hele tiden og lurer på auktionerne..... he he...

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 13:48
Jeg synes det er forkert at kalde dem for "gribbe" i dansk grejsamlerforening. Det er faktisk meget venlige mennesker. Dem jeg har mødt har givet mig gode råd både i forhold til at købe og sælge. De er ikke interesseret i at snyde nogen - da det jo i det lange løb ikke kan betale sig.
Desværre er her igen mennesker som kun er interesseret i at skabe "fjendebilleder" i folks hoveder. Ærgerligt hvis dette forum igen skal bruges til at kaste med mudder efter kompetente mennesker indenfor lystfiskermiljøet i DK.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Jesper M Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Meldahl

Tilmeldt:: 02 Nov 2016
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Meldahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 14:07
Jeg siger foreløbig tak for alle de input der har været.

Det var bestemt ikke min mening at skabe splid eller oprør - vi må vel bare konstatere at der findes flere meninger(og respekt for det!) om værdi og afsætningsmuligheder for det nævnte grej :-)

Uanset føler jeg mig godt oplyst, omend mængden af information har spændt vidt.
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 15:37
Citat: Meldahl

Jeg siger foreløbig tak for alle de input der har været.

Det var bestemt ikke min mening at skabe splid eller oprør - vi må vel bare konstatere at der findes flere meninger(og respekt for det!) om værdi og afsætningsmuligheder for det nævnte grej :-)

Uanset føler jeg mig godt oplyst, omend mængden af information har spændt vidt.

Kan anbefale dig at lytte til Flemming Lundberg Petersen samt Heinz, men ikke NRE, da de med sikkerhed ved, hvad de snakker om. Smile

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 15:59
Citat: Taonga

Skulle vi ikke prøve om oraklet fra Ølstykke kan gå på vandet.......


Bare vent, næste frostperiode, så er den der....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 16:06
Citat: ljf

1/2 delen af det grej der sættes på auktion, bliver jo ikke solgt fordi udbudsprisen/vurderingen er for høj. Han skal holde øje med de priser som tingene går for, det er en god indikator for værdien, for som du selv siger NRE gribbene fra dansk grejsamlerforening sidder jo hele tiden og lurer på auktionerne..... he he...

Jeg har ikke kaldt grejsamlerforeningens medlemmer for gribbe, min eneste indvending mod at sælge via deres auktion er, at det kun er foreningens få hundrede medlemmer, der kan deltage og byde på de varer som er sat på deres auktion. 


Når man udbyder varer på en internet auktioner, som den der er her på Lystfiskerforum, så får man som udgangspunkt kontakt til mange tusinde brugere, som kan byde på ens vare.


Og hvis man gider besværet med ebay, så er der potentielt millioner af mulige købere til de ting, som man ønsker at sælge.



Redigeret af NRE - 14 Nov 2016 kl. 16:11
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 17:46
Citat: Rasmus Elvekjær

Jeg synes det er forkert at kalde dem for "gribbe" i dansk grejsamlerforening. Det er faktisk meget venlige mennesker. Dem jeg har mødt har givet mig gode råd både i forhold til at købe og sælge. De er ikke interesseret i at snyde nogen - da det jo i det lange løb ikke kan betale sig.
Desværre er her igen mennesker som kun er interesseret i at skabe "fjendebilleder" i folks hoveder. Ærgerligt hvis dette forum igen skal bruges til at kaste med mudder efter kompetente mennesker indenfor lystfiskermiljøet i DK.

Jamen kære Rasmus jeg tror såmænd da også de fleste andre mennesker er flinke. Der er bare det med grejsamlerne at de altid refererer til sig selv og hinanden,  deres svar på alt er de andre medlemmer af klubben. De kan bare ikke snuppe at NRE ind imellem også har en poient. Det er da tåbeligt at tro grejsamlernes auktionh med nogle få hundrede bydere, sælger bedre / til bedre pris end internationale auktions sites.
Jo jo grejsamlernes auktion er spændende og de har indimellem også opnået høje priser på sjældne ting, jeg påstår bare i min totale naivevitet at prisen måske kunne have blevet højere på en net auktion.
Ja Rasmus jeg undskylder det med gribbene, men hvad vores interesser angår er vi vel alle lidt gribbe :-)
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 18:11
Nu debattere vi på et offentligt tilgængeligt forum hvilket betyder at dem som skriver indlæg også er "meningsdannere". Jeg mener derfor overordnet godt man kan overveje, hvem og hvad man vil støtte med sine indlæg.
Hvem bidrager med noget til lystfiskermiljøet i DK og hvem "tager blot".

Jeg mener at de danske grejhandlere (detail branchen), diverse foreninger og klubber osv alle bidrager positivt til lystfiskermiljøet I DK. Her er mennesker som hver dag knokler for dansk lystfiskeri til glæde for os alle.
udenlandske auktionssite "tager blot" og NRE kaster blot med mudder og benytter hver en lejlighed til at skabe uenighed.
Der findes også muligheden for at sende personlige beskeder. Fx gjorde jeg dette for nylig i dette forum. Der var en som efterlyste en WF3F med kort klump. Jeg kendte til en super line som desværre ikke sælges i DK. Da jeg på dette forum ikke ønskede at gøre offentlig reklame for udenlandsk import, ja så valgte jeg istedet at sende en personlig besked til vedkommende - da jeg mente at netop ved hans specielle behov kunne han have glæde af denne specialline.
Min pointe er derfor blot at jeg synes man skal overveje det grundigt inden man offentligt kritisere personer, forretninger og foreninger, som knokler for lystfiskeri i Danmark.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 19:30
Citat: Rasmus Elvekjær

Nu debattere vi på et offentligt tilgængeligt forum hvilket betyder at dem som skriver indlæg også er "meningsdannere". Jeg mener derfor overordnet godt man kan overveje, hvem og hvad man vil støtte med sine indlæg.
Hvem bidrager med noget til lystfiskermiljøet i DK og hvem "tager blot".

Jeg mener at de danske grejhandlere (detail branchen), diverse foreninger og klubber osv alle bidrager positivt til lystfiskermiljøet I DK. Her er mennesker som hver dag knokler for dansk lystfiskeri til glæde for os alle.
udenlandske auktionssite "tager blot" og NRE kaster blot med mudder og benytter hver en lejlighed til at skabe uenighed.
Der findes også muligheden for at sende personlige beskeder. Fx gjorde jeg dette for nylig i dette forum. Der var en som efterlyste en WF3F med kort klump. Jeg kendte til en super line som desværre ikke sælges i DK. Da jeg på dette forum ikke ønskede at gøre offentlig reklame for udenlandsk import, ja så valgte jeg istedet at sende en personlig besked til vedkommende - da jeg mente at netop ved hans specielle behov kunne han have glæde af denne specialline.
Min pointe er derfor blot at jeg synes man skal overveje det grundigt inden man offentligt kritisere personer, forretninger og foreninger, som knokler for lystfiskeri i Danmark.

Hej Rasmus, du er da en kæmpe klaphat at høre på, jeg startede faktisk med, at anbefale Jesper, at han kunne sælge hans morfars gamle grej, via samlergrej auktionen her på Lystfiskerforum, som er Danmarks største og ældste fora for lystfiskere.


Men der var så lige nogen som mente, at Jesper burde sælge hans morfars gamle grej i deres lukkede kreds, med nogle få hundrede medlemmer.

Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 22:28
Citat: NRE

Hej Rasmus, du er da en kæmpe klaphat at høre på, jeg startede faktisk med, at anbefale Jesper, at han kunne sælge hans morfars gamle grej, via samlergrej auktionen her på Lystfiskerforum, som er Danmarks største og ældste fora for lystfiskere.


Men der var så lige nogen som mente, at Jesper burde sælge hans morfars gamle grej i deres lukkede kreds, med nogle få hundrede medlemmer.


Plejer ikke at deltage i den her slags mudderkastninger, men helt ærligt, tag nu for pokker og opfør jer ordentligt, det er stort set hver eneste dag, der er børnehave inde på det her forum. Der blev spurgt til værdi/salg på noget grej. Nogle af de mest kompetente personer til at vurdere og kende priser svarer (Flemming/Heinz) og én forslår, at det kan sælges via DGK's auktion. Det er vel naturligt nok, at dette forslag kommer, da det er fiskegrej, som dette drejer sig om, men alligevel skal en vis person herinde angribe og komme med dumme kommentarer til det. Et forslag kunne også være 123nu, DBA, Gul & Gratis, Tradera, Ebay osv osv.....det er vel for den sags skyld ligegyldigt, der blev spurgt til muligheder, så sælger må jo vælge, hvad han mener passer ham bedst. Der er fordele og ulemper ved alle stederne, nogle har næsten kun danske brugere, andre steder bliver tingene eksponeret med sikkerhed til mange samlere osv osv og sådan er det.  


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 22:35
Fredriksen
de 2 højeste priser på sidste auktion var henholdsvis 25000 og 28000 jeg ved godt det er småbeløb og en lukket kreds for folk der kan få et medlemskab på dagen så var det måske ikke så lukket alligevel og ligen en sidste ting på tradera blev der solgt et record Ambassadeur 5000 sort for 15000svkr i weekenden på den lukkede auktion i Hesselund blev et tilsvarende hjul solgt fo r 38000 og endnu et på den meget lukkede auktion i Korsør også for et beløb på omkring 30000 til en Amerikaner der sneg sig ind på den meget lukkede auktion med hjælp af formanden så lad være med at udtale dig om noget du ikke aner et klap om
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 23:14

Det er godt nok utroligt, som Dansk Grejsamler Klub kan mønstre medlemmer, som i denne tråd kan udtale sig fordelagtigt om foreningens auktioner, og næsten dæmonisere alle andre salgskanaler.


Men det understøtter jo blot mit udsagn om, at medlemmerne af Dansk Grejsamler Klub, er massivt til stede her på Lystfiskerforum, og følger med i auktionerne, og kommer der nogle varer til salg, som de bare må eje, så vil de naturligvis komme med nogle seriøse bud.


Og når en sælger bruger auktionerne her på Lystfiskerforum, så får han varen eksponeret for væsentligt flere, som kan være potentielle kunder, der er trods alt mange som samler på fiskegrej, og det er langt fra dem alle, som er medlem af Dansk Grejsamler Klub.

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2016 kl. 23:31
CITAT LARS:
“ Plejer ikke at deltage i den her slags mudderkastninger, men helt ærligt, tag nu for pokker og opfør jer ordentligt, det er stort set hver eneste dag, der er børnehave inde på det her forum.
————————

Hej Lars

Tak for dit indlæg, der er tilsyneladende engang imellem nogle voksne mennesker som må træde til og sige at nu er nok nok, så tak for det. Men desværre blev dit indlæg ikke hørt - for 7 minutter derefter havde John Behrndtz behov for at skrive til Frederiksen:

______________________________

Citat: John Behrndtz:

“så lad være med at udtale dig om noget du ikke aner et klap om”

______________________________


Hmm problemer med sprogbruget her igen? Men det eneste positive vi så kan sige om hans udsagn, er at hvis det virkelig er John Behrndtz holdning - ja så kan vi andre håbe at John Behrndtz så heller ikke vil udtale sig i debatter som omhandler fisk, natur og miljø.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 00:21
Citat: NRE

Det er godt nok utroligt, som Dansk Grejsamler Klub kan mønstre medlemmer, som i denne tråd kan udtale sig fordelagtigt om foreningens auktioner, og næsten dæmonisere alle andre salgskanaler.


Men det understøtter jo blot mit udsagn om, at medlemmerne af Dansk Grejsamler Klub, er massivt til stede her på Lystfiskerforum, og følger med i auktionerne, og kommer der nogle varer til salg, som de bare må eje, så vil de naturligvis komme med nogle seriøse bud.


Og når en sælger bruger auktionerne her på Lystfiskerforum, så får han varen eksponeret for væsentligt flere, som kan være potentielle kunder, der er trods alt mange som samler på fiskegrej, og det er langt fra dem alle, som er medlem af Dansk Grejsamler Klub.

Hold nu kæft hvor er du efterhånden trættende at høre på. Du skal altid finde et emne eller nogen som du kan pege fingre af eller svine til. Det du siger er jo en gang ævl. Hvis du mener at være et orakel der ved alt så ville du vel opfordre manden til at bruge Ebay for der er da mange flere kunder end her på 123. med andre ord så er dit råd ikke anderledes end de råd andre er kommet med. 

Jeg er ikke i grejsamlerklubben men der er da sikkert mange derfra herinde og det er som jeg ser det kun naturligt.  Kan i øvrigt slet ikke se hvor du får fra at nogen i denne tråd skulle dæmonisere alle andre kanaler. Jeg kan kun se at der indkommet en stribe forslag og som en skriver længere oppe så er Dba-guloggratis og andre også en mulighed.  


I øvrigt er auktionspriser noget svært noget at gætte sig til. Det der sælger højt idag kan sælge lavt imorgen for det kommer helt an hvilke købere der byder i det øjeblik. derfor får man den bedste vurdering hos folk der har indgående kendskab til hvad en given ting er handlet for over en længere periode men vil give Frederiksen ret i at man kan søge sig til meget info om hvad en genstand sælges til men man kan ikke stole ret meget på priserne man finder.  


Er der så mange brugere og samlere herinde der byder på 123auktionen som visse siger så burde alle auktioner jo starte med 1 krone for med alle de samlere så vil alt jo altid få den rigtige pris hvis nogle af ovenstående udtalelser skal passe. Jeg vil nu selv foretrække at få en vurdering inden af en som ved hvad han snakker om og så sætte varen til en mindstepris der er i nærheden af hvad man bør ku forvente.


Redigeret af gumbas - 15 Nov 2016 kl. 00:37
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 16:00
Citat: gumbas

Er der så mange brugere og samlere herinde der byder på 123auktionen som visse siger så burde alle auktioner jo starte med 1 krone for med alle de samlere så vil alt jo altid få den rigtige pris hvis nogle af ovenstående udtalelser skal passe. Jeg vil nu selv foretrække at få en vurdering inden af en som ved hvad han snakker om og så sætte varen til en mindstepris der er i nærheden af hvad man bør ku forvente.

Du, jeg og andre kan godt mene, at en given vare er X-antal kroner værd, men hvis der ikke er nogen som vil gi' den mindstepris som vi har fastsat, så er den bare ikke så meget værd som vi forventer.


Det er i øvrigt meget almindeligt, at folk udbyder ældre fiskegrej i forventning om et hurtigt salg og/eller en god pris, og så får de ikke et eneste bud, da deres vare er uinteressant for samlere eller fordi deres mindstepris er alt for høj - så ja, det kan faktisk være ganske fornuftigt, at lade markedet fastsætte prisen,


Og kan man ikke leve med, at slutbudet på ens vare måske bliver lavere end hvad men egenlig går og håber på, så vil det klogeste være, at man helt undlader at sætte den til salg på en auktion. 

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 16:06
Det aller klogeste vil være at du IKKE dukker op NRE, i Korsør til næste år. Det var bare et yderst venligt ment rigtig godt råd.

Redigeret af Taonga - 15 Nov 2016 kl. 17:08
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 16:49
Citat: NRE

 

Du, jeg og andre kan godt mene, at en given vare er X-antal kroner værd, men hvis der ikke er nogen som vil gi' den mindstepris som vi har fastsat, så er den bare ikke så meget værd som vi forventer.


Det er i øvrigt meget almindeligt, at folk udbyder ældre fiskegrej i forventning om et hurtigt salg og/eller en god pris, og så får de ikke et eneste bud, da deres vare er uinteressant for samlere eller fordi deres mindstepris er alt for høj - så ja, det kan faktisk være ganske fornuftigt, at lade markedet fastsætte prisen,


Og kan man ikke leve med, at slutbudet på ens vare måske bliver lavere end hvad men egenlig går og håber på, så vil det klogeste være, at man helt undlader at sætte den til salg på en auktion. 


Det er jo op til sælgeren hvad han vil.  Du kan sælge noget idag som på en auktion imorgen giver en dobbelt pris. det kommer jo an på om de rigtige købere lige ser det og så er det da meget klogt at sætte en startpris man kan være tilfreds med. Viser den sig at være for høj så kan man jo regulere den ned næste gang hvis man vil det.

Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 17:43
Lars Bølling det er meget svært at hamle op med oraklet Rasmus GORDON trold Elvekjær Prøv at gogle ham han eksisterer ikke
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 19:17
Citat: pip_ser

Lars Bølling det er meget svært at hamle op med oraklet Rasmus GORDON trold Elvekjær Prøv at gogle ham han eksisterer ikke

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 19:22
Citat: Taonga

Det aller klogeste vil være at du IKKE dukker op NRE, i Korsør til næste år. Det var bare et yderst venligt ment rigtig godt råd.

Du er tilsyneladende en af den slags, der ikke kan begå sig i en saglig debat, og derfor kommer du med slet skjulte trusler.Censored
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 19:25
Søde ven....det var absolut ikke en form for trussel, men blot et godt råd
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 19:56
Citat: NRE

Hmm… jeg får 664 hit på Rasmus Elvekjær - https://www.google.dk/?hl=da&gws_rd=cr&ei=UlArWKbcC8ibsgG3ja6YBw#safe=off&hl=da&q=%22Rasmus+Elvekjær%22

Når jeg laver samme søgning, så er de første hits på afdøde person(er) med samme navn, og der dukker heller ikke noget op på de gule sider...
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 20:10
Citat: duck power


Citat: NRE

<span style="font-family: Arial; font-size: 14px;">Hmm… jeg får 664 hit på Rasmus Elvekjær - </span>https://www.google.dk/?hl=da&gws_rd=cr&ei=UlArWKbcC8ibsgG3ja6YBw#safe=off&hl=da&q=%22Rasmus+Elvekjær%22

Når jeg laver samme søgning, så er de første hits på afdøde person(er) med samme navn, og der dukker heller ikke noget op på de gule sider...


Måske det har noget at gøre med din søgehistorie

Der dukker flere hits op på en Rasmus Elvekjær som åbenbart har gået på biologi studiet i starten af nullerne, mon ikke han eksisterer, selvom der da godt nok er ved at være mange med sjove navne her på 123nu.dk
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 20:31
Citat: duck power

 Når jeg laver samme søgning, så er de første hits på afdøde person(er) med samme navn, og der dukker heller ikke noget op på de gule sider...

Prøv at sætte gåseøjne omkring navnet "Rasmus Elvekjær", når du søger på Google, for så får du kun søgehit med det navn, og så vil jeg lige tilføje, at min bedømmelse er, at der er større sandsynlighed for, at Rasmus Elvekjær er en reel person, end at 'duck power' findes i real life.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 20:33
Citat: Taonga

Søde ven....det var absolut ikke en form for trussel, men blot et godt råd

Og da jeg ved du er medlem af Dansk Grejsamler Klub, så kan jeg da blot konstatere, at det er noget god rådgivning, som man får i den forening.
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 20:51
Citat: pip_ser

Lars Bølling det er meget svært at hamle op med oraklet Rasmus GORDON trold Elvekjær Prøv at gogle ham han eksisterer ikke

Hej John. Plejer ikke at gå ind i de her diskussioner herinde, da det som regel er en børnehave, men vil dog nok vælge at tro, at navnet er reelt nok, selvom der efterhånden er set mange fake profiler herinde gennem tiden. 

Min søgning kommer bla frem til dette link, så mon ikke Rasmus er en reel person, det vil jeg nok vælge at tro. Der er andre herinde, jeg har større tvivl om.



Redigeret af labfisken - 15 Nov 2016 kl. 21:00
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 21:10
Rasmus Elvekjær er skam en rigtig person, som jeg har mødt i levende live, foruden delt en masse mails med. Jeg findes også som en rigtig person. Smile
Hvis jeg skulle sælge en frimærkesamling (og det skal jeg ikke!), ville jeg nok henvende mig til en frimærkeklub - der er kunderne!
Jeg samler på fiskebøger - det har jeg gjort i 35 år, og langt størstedelen af de gode, spændende, sjove og eftertragtede bøger, har jeg været heldig at købe på - ta daaa: Grejsamlerklubbens auktioner!
Heldigvis står det enhver frit for at sælge der hvor man mener at få solgt til rette pris.
God tirsdag aften til alle
Steen Ellemose

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 23:37
Tak til Lasse, Lars og Steen for jeres opbakning.

Og til dem som skulle være i tvivl om min identitet: Så ja selvfølgelig er jeg Rasmus Elvekjær.

Og hvis der er nogen der skulle beskylde mig for at stjæle andres identitet? - ja så siger det noget om disse personer og beskyldninger - for tyv tror hver mand stjæler!

Derfor vil jeg også opfodre alle til at læse de forskellige indlæg jeg netop har skrevet på begge trådende

“PRÆSTØ FJORD”   og

“PUT AND TAKE ELDORADO DK”

Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2016 kl. 23:50
Hertil vil jeg tilføje:

FØJ - det er på grænsen til identitets tyveri, at udgive sig for en personer man ikke er - hvad nu med de personer som faktisk hedder de mange forskellige navne???!!

For over en uge siden blev jeg første gang beskyldt for at være en “internet trold” og umiddelbart samtidigt herefter er der en “fake profil” som dukker op med mit fornavn og denne profil har så debatteret hele ugen om emner i mit lokal område. Denne “Rasmus” er åbenbart også medlem af Fladså Lystfiskerforening ligesom mig.

DET ER FULDSTÆNDIG USMAGELIG HEKSEJAGT PÅ MIG PERSONLIGT.

Føj I skulle skamme jer! - også skam over alle jer fjolser som har fulgt i kølvandet og givet opbakning og tilråb til dette gale mands show.
Også skam over 123nu som åbenbart er en platform for den slags propaganda!

Det er ligesom små børn der ikke kan udtrykke deres følelser og derfor må “slå” med næven.

Vi har faktisk brugt tid på Jer, og lyttet til Jer og givet Jer en fair chance for at diskutere emnerne på en saglig måde! At I så ikke har evnerne til dette er jeres problem.

Vi har gang på gang i debatterne sat jer fuldstændigt fagligt på plads og forklaret jer hvordan naturen i Danmark faktisk hænger sammen.

Når i så må opgive at diskuttere sagligt og i stedet komme med jeres tågesnak og tomme argumenter - Ja så bliver i først rigtig ubehagelige og personlige. Ja så skifter i taktik og kører personlig hetz istedet!

FØJ HVOR ER DET KLAMT AT VOKSNE MENNESKER OPFØRER SIG PÅ EN SÅDAN MÅDE!
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 02:22
Jeg vil også gerne give mit besyv med vedr. to ting. Jeg ved også at Rasmus Elvekjær er en rigtig person - det er ikke en falsk profil. Jeg kan også være enig i at det er problematisk med at falske profiler optræder. Jeg har i anden tråd været lidt inde på det før og følt det som noget meget negativt hvor det virker som om at en hel del bruger det til at opføre sig på en måde de ikke med deres eget navn tør eller vil stå ved. Dog kan jeg godt forstå at i enkelte tilfælde at der kan være en god grund til det. Det kan være i forhold til erhverv eller måske private forhold at man føler sig nødsaget til ikke sådan lige at kunne blive fundet f.eks pga fare for ens personlige sikkerhed. Af samme årsag kan det være nødvendigt at have hemmelig adresse hvorfor man ikke kan findes ved google søgninger, via krak osv. Jeg har dog indtryk af at i disse tilfælde at sådanne personer optræder meget sagligt og korrekt. Jeg har selv i tidligere erhverv som man vist kun kan kalde meget samfundstjenligt følt det som en absolut nødvendighed for min personlige og måske også families sikkerhed at have hemmelig adresse. Jeg har dog altid brugt og stået ved mit virkelige navn på fora som dette mm.
Jeg har længe haft lyst til at henvise til vilkårerne for kommentarer på videnskab.dk: http://videnskab.dk/side/vilkaar-for-kommentarer-paa-videnskabdk
Prøv at læse dem. Jeg synes de har udtrykt det på en meget fin måde og jeg ville ønske vi alle ville tage det til hjerte.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 07:03
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 13:03
Tak Lasse. Jeg har set en anden lige for nylig forklare hvordan man lægger link op. Men på det tidspunkt orkede jeg ikke at finde tilbage til det. Jeg var akut frem og tilbage i København i går eftermiddags og aften/nat. Da jeg kom hjem rendte der en tam kanin rundt på vores legeplads som jeg prøvede at fange i ca. en halv time frem og tilbage imellem blokkene og over en trafikeret vej et par gange. Her i byen er der en del ræve og store vildkatte og det ville næsten kun have været en dødsdom for den hvis jeg havde ladet være. Det bizarre er at for et år siden skete det samme men med en anden kanin. Der fandt jeg via opslag frem til ejeren og det skal også nok lykkedes nu tror jeg. Ellers har jeg bare fået en ny logerende. Jo det har ikke noget at gøre med tråden. Men jeg synes lige jeg også ville dele den finurlige oplevelse for det er godt nok lidt spøjst endnu engang at opleve.   
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 13:45
Hej herinde
Som sædvanlig er der gang i debatten, en blanding af velmenende, vidende personer der er værd al lytte til. Så er der en række fine tilkendegivelser med relevante bidrag og til sidst er der så anføreren for Tåbernes kor. Re-inkarnationen af de oversetes generation, stormester i overfladiske googlinger uden insigt, uanset om det er lovgivning vedr. internet auktioner, købelov eller de tusind andre ting som han med stor overbevisning og yderst ringe faktuel viden, kaster sig over som uimodsagt kapacitet.
Men underholdende er han - afgjort. Hvad ville et site være uden de store røde næser og de store fødder, når han tumler rundt og falder over tillægsordene.
Så tak til alle for brugbar viden og hjernetom fabuleren.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 14:30
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2016 kl. 21:52
Citat: Salmoniden

Jeg kan også være enig i at det er problematisk med at falske profiler optræder. Jeg har i anden tråd været lidt inde på det før og følt det som noget meget negativt hvor det virker som om at en hel del bruger det til at opføre sig på en måde de ikke med deres eget navn tør eller vil stå ved. Dog kan jeg godt forstå at i enkelte tilfælde at der kan være en god grund til det. Det kan være i forhold til erhverv eller måske private forhold at man føler sig nødsaget til ikke sådan lige at kunne blive fundet f.eks pga fare for ens personlige sikkerhed. 

Jeg har aldrig forstået, hvorfor det skulle være så vigtigt, hvem der evt. gemmer sig bag et givent nick-name, for ret beset, så må det vel være det synspunkt vedkommende har postet, som vi skal ta' stilling til.


Eller sagt på en anden måde, at på Internettet der er folk kun det som de skriver, og alt det personfnidder som der er her på Lystfiskerforum, det bunder netop i, at i langt de fleste tilfælde, der går man efter manden, fremfor bolden.


Det er i øvrigt påfaldende, at i denne tråd er der tre deltagere, som skriver under nick-names - Lars B 9000, duck power og Frederiksen, og så er der en bruger som kalder sig Per Hansen, og det er jo en massebetegnelse, som der formentlig er adskillige tusinde af.


Jeg har ude i real life snakket med flere højt profilerede lystfiskere, og der har jeg spurgt dem om, hvorfor de ikke deltager i debatterne her på Lystfiskerforum, og de har alle svaret, at de godt ville ha' deltaget, hvis de kunne gøre det anonymt, så de ikke risikerer at blive mål for trusler og andre ubehagligheder.

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum