Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

line tabel

 Besvar Besvar
Forfatter
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: line tabel
    Sendt: 13 Nov 2016 kl. 20:17
Hej
Har lige fået et dam quick 3002 , på spolen står 100m o,50 men hvor meget kan den rumme af andre line tykkelser , jeg ved der har været en tabel engang på nettet , men den kan jeg ikke finde.

PS. Hvis nogen har en spole eller et derfekt hjul i 3001 - 3002 som kan bruges til reservedele er jeg evt. køber.

Mvh Christian
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2016 kl. 23:04
Hej Christian

For monofil liner gælder den simple regneregel at man ganger den kendte diameter med sig selv og dividerer med den ønskede diameter ganget med sig selv.

Eksempel: du ved at spolen rummer 100m 0,50 men vil gerne fylde 0,40 på den. Det beregner du sådan:

0,50 x 0,50
----------- x 100m
0,40 x 0,40

Resultat: 156m

Det holder nogenlunde for monofil, men ikke så godt for fletline. Læg dertil at liners diameter ikke altid er særligt præcis.

Mvh. Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres