Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

10 fod spinnestang til Stevns?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 10 fod spinnestang til Stevns?
    Sendt: 25 Nov 2016 kl. 09:17
Hej.

Jeg ønsker at udvide med en spinnestang der kan banke nogle 30-32gr. gennemløbere ud over Stevns og Møns vande. Mine alm. spinnestænger på 9 fod og 10-30gr. svigter lidt når der bliver lagt kræfter i med disse vægte. Jeg har kigget på følgende:

Fenwick Aetos 10 fod 12-48gr.
Westin w3 10 fod 10-40gr.

Er der nogen der kan råde/fraråde disse stænger eller har andre input til muligheder?
Pris skal være under 1500- 
Vægt min. op til 40gr.
Længde 10 fod.
Også gerne 2-delt.

Mvh. Nikolaj




Redigeret af spunk - 25 Nov 2016 kl. 09:18
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2016 kl. 09:24
Hej Nikolaj,

Jeg har en Fenwick Quadrant, der har fisket i skjern å 2 gange samt et par gange på kysten.

Den står som ny - hvis det skulle have interesse?

10' 8-32 gr. - Den håndtere 30-32 gr blink fremragende.

Mvh

Redigeret af rdfs87 - 25 Nov 2016 kl. 09:25
Til top
Rune Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dr. Claws Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2014
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. Claws Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2016 kl. 09:58
Jeg var engang medlem på et andet forum, hvor der var en regel om, at det var forbudt at henvise til salgsannoncer i andet end det dertil indrettede brugtfora. Kan godt se fornuften, da man jo ikke kan afvise at Rene Sørensen gerne vil have solgt sin stang, måske mere det, end at den egner sig til det formål trådstarter spørger til.
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2016 kl. 10:07
Citat: Dr. Claws

Jeg var engang medlem på et andet forum, hvor der var en regel om, at det var forbudt at henvise til salgsannoncer i andet end det dertil indrettede brugtfora. Kan godt se fornuften, da man jo ikke kan afvise at Rene Sørensen gerne vil have solgt sin stang, måske mere det, end at den egner sig til det formål trådstarter spørger til.


Jeg kan berolige dig med at stangen ikke er til salg nogle steder.
Og desuden kan jeg ikke se hvordan stangen ikke er aktuel i forhold til det trådstarter søger? Den er som skabt til formålet.

Dog håber jeg du fik en god følelse i kroppen over at påpege noget så uskyldigt, som et foreslag til en anden stang, end den trådstarter søgte info på.
Du har gjort dagens gode gerning for alle andre brugere på 123nu.dk

Tusind tak skal du have, Rune :)

God weekend
Til top
Rune Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dr. Claws Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2014
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. Claws Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2016 kl. 11:50
Citat: rdfs87

Citat: Dr. Claws

Jeg var engang medlem på et andet forum, hvor der var en regel om, at det var forbudt at henvise til salgsannoncer i andet end det dertil indrettede brugtfora. Kan godt se fornuften, da man jo ikke kan afvise at Rene Sørensen gerne vil have solgt sin stang, måske mere det, end at den egner sig til det formål trådstarter spørger til.


Jeg kan berolige dig med at stangen ikke er til salg nogle steder.
Og desuden kan jeg ikke se hvordan stangen ikke er aktuel i forhold til det trådstarter søger? Den er som skabt til formålet.

Dog håber jeg du fik en god følelse i kroppen over at påpege noget så uskyldigt, som et foreslag til en anden stang, end den trådstarter søgte info på.
Du har gjort dagens gode gerning for alle andre brugere på 123nu.dk

Tusind tak skal du have, Rune :)

God weekend

Først og fremmest er jeg ikke ude på at ødelægge dit salg. Jeg har blot set det flere gange herinde og synes det er en uskik.

Det er jo i og for sig ligegyldigt om den er til salg andre steder, pointen er, at du giver trådstarter et råd om at købe din stang, selvfølgelig med den interesse i at sælge den, og man kan ikke afvise, at det udelukkende er derfor du foreslår den til ham (altså, at sælge den).
Pointen er ikke, at du har foreslået en anden stang, men at stangen du foreslår, sjovt nok er en du selv har til salg. Kan du slet ikke se problemet i at du har et "bias" i forhold til det råd du giver trådstarter?
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2016 kl. 14:10
Okay drenge!

Skal vi ikke lukke den her inden det bliver en tråd med 300 irrelevante indlæg med privat fnider, ordkløveri osv.... Fandme træt af det.....

Jeg bad også om andre indput, og det vælger jeg så at tilbudet om den brugte stang hører ind under. Jeg takker for tilbudet og den er med i overvejelserne....

Nogen der har erfaringer med de 3 nævnte stænger, for/imod og stadig gerne indput om andre stænger jeg ikke har opdaget....

Mvh. Nikolaj




Redigeret af spunk - 25 Nov 2016 kl. 14:12
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2016 kl. 15:14
Hej Nikolaj,

Beklager det gik således!

En af mine bekendte har fisket med Fenwick Aetos, og det er altså en stiv kæp 12-48 gr. Endvidere havde han svært ved at affinde sig med det manglende kork på klingen - men det er jo selvfølgelig en smagssag. 
Det dejlige ved Fenwick klingerne er, at de ikke er så hurtige i aktionen, så du skal ikke svirpe igennem for at kaste med de tungere blink. Derfor kan du sagtens gå en kastevægt ned.

Westin W3 har den svaghed at lakken krakellere i beviklingerne, og når man går til Westin og fortæller dem at sin 6 mdr gamle stang ser forfærdelig ud rundt ved alle øjerne på klingen, mener de at det er misvedligehold, og foreslår at man prøver at varme lakken med lighter, for at få den til at flyde sammen igen.

Jeg har selv en Edge Dynamic 9", og det er en dejlig stage, der håndtere blink på 28gr til UG. Jeg er ikke klar over, om de laver den i højere kastevægt, ellers var den også værd at overveje.

Dog er Edge overtaget af Westin nu, og jeg er ikke imponeret over deres service.

Håber du kan bruge det til noget!

Mvh René
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 11:01
Hej Nikolaj

Har du overvejet en lettere brugt fra det dyrere segment, det hænder jo folk forkøber sig og sælger videre når "flash-effekten" har fortaget sig Wink 

Tænker du med lidt held kan finde en Shimano Aspire (måske også Lesath), Edge, noget fra RST, Sportex,Daiwa el. lign. til dit budget.

Går selv med en 10´Sportex Kev Seatrot 10-35 g, som jeg er meget tilfreds med og som jeg er sikker på sagtens håndterer op til 40 g.

PS: i min søgning over muligheder falder jeg over denne, som måske er et kig værd. Kender den ikke, men da jeg oprindeligt er fra Jylland springer tilbuddet i mine øjne og web-butikken kender jeg kun for god service, også på reklamationer Big smileWink

http://www.fiskogfang.dk/shop/spinnestang-13821p.html

vh og go´ weekend




Redigeret af jmj1972 - 26 Nov 2016 kl. 11:02
Johnny
www.rokkerne.dk
Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 13:25
Hej Nicolaj jeg købte to ting et hjul og en 10,2 fod stang igår, som udelukkende er købt til at fiske på Stevns samt Møn, hjulet købte på Black Friday tilbud og det er et Shimano Stelle 400 FI og stangen købte jeg her 
http://www.go-fishing.dk/produkt/go-fishing-scierra-chrome-med-micro-wave/
Scierra Chrome+ 3 delt stang 10,2 fod 9-32 gram
at den er 3 delt har disse to væsentlige fordel stangen fylder ikke ret meget og En 3-delt spinnestang er fuldstændig optimal, fordi den ikke har nogle samlinger på midten, hvor kraften til kastet og styrken skal hentes.
og prisen er sat ned fra 1999 kr. til 1499 kr.
  • Scierra Chrome+ klinge – måske markedets stærkeste
  • Micro Wave løbering
  • Screw down hjulholder med kork underlag
  • 3-delte
  • Multi stangpose med plads til hjulet på monteret
  • Leveres i Cordura transportrør
  • 40 + 50 cm målemærke på klingen
  • 2 komponent lakering af alle beviklinger
  • AA+ kork
  • Laminatkork bunddub = ekstra styrke

Ny Chrome klinge – samme styrke

Klingerne er gjort lettere end på 1. generation, men stadig i den suveræne Chrome kvalitet, som kommer fra Scierra’s fluestangsprogam.

 så nu ser jeg frem til at modtage stangen, for hjulet har jeg alleredeWink



Redigeret af teddy - 26 Nov 2016 kl. 15:33
Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 13:28
Citat: teddy

Hej Nicolaj jeg købte to ting igår, et hjul og en 10,2 fod stang, som udelukkende er købt for at fiske på Stevns samt Møn, hjulet købte på Black Friday tilbud og det er et Shimano Stelle 4000 FI og stangen købte jeg her 
http://www.go-fishing.dk/produkt/go-fishing-scierra-chrome-med-micro-wave/
Scierra Chrome+ 3 delt stang 10,2 fod 9-32 gram
at den er 3 delt har disse to væsentlige fordel stangen fylder ikke ret meget og En 3-delt spinnestang er fuldstændig optimal, fordi den ikke har nogle samlinger på midten, hvor kraften til kastet og styrken skal hentes.
og prisen er sat ned fra 1999 kr. til 1499 kr.
  • Scierra Chrome+ klinge – måske markedets stærkeste
  • Micro Wave løbering
  • Screw down hjulholder med kork underlag
  • 3-delte
  • Multi stangpose med plads til hjulet på monteret
  • Leveres i Cordura transportrør
  • 40 + 50 cm målemærke på klingen
  • 2 komponent lakering af alle beviklinger
  • AA+ kork
  • Laminatkork bunddub = ekstra styrke

Ny Chrome klinge – samme styrke

Klingerne er gjort lettere end på 1. generation, men stadig i den suveræne Chrome kvalitet, som kommer fra Scierra’s fluestangsprogam.

 så nu ser jeg frem til at modtage stangen, for hjulet har jeg alleredeWink



Redigeret af teddy - 26 Nov 2016 kl. 15:31
Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 15:38
http://www.go-fishing.dk/produkt/go-fishing-scierra-chrome-med-micro-wave/
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2016 kl. 20:36
Hej igen!

#rené: Tak for brugbare input. Er dog ikke helt sikker på jeg forstår din teori med 

"Det dejlige ved Fenwick klingerne er, at de ikke er så hurtige i aktionen, så du skal ikke svirpe igennem for at kaste med de tungere blink. Derfor kan du sagtens gå en kastevægt ned"

Men jeg tror jeg tager ind i en butik og får en i hånden.

#Johnny: Tanken hvilket jeg ikke fik skrevet var at det skulle være nogle fødselsdags og julegave ønsker, hvilket det måske for vedkommende (selv om hun er meget engageret og nysgerrig Smile) vil være svært at finde det rigtige brugt. Daiwa shogun stangen du henviser til, må jeg undersøge nærmere. Er ikke klar over hvor gode spinnestænger Daiwa laver nu om dage.

#Teddy: Tillykke med din nye stang Smile Den ser også rigtig lækker ud, men kastevægten begynder at nærme sig dem jeg har i forvejen. Den er så godt nok lidt over en fod længere end dem jeg har. Det kan godt være at det bare er en tosset ide jeg har fået med at der godt må være lidt overskud ift. det jeg vil belaste den med og det den er mærket med til max kastevægt, men de stænger jeg har i forvejen som er mærket med max 30 gr. virker overbelastede når der kastes med max vægt, og det ville jeg gerne undgå med en ny stang der uden at kny bare skal kunne kaste 30-32 gr. af sted.


Redigeret af spunk - 26 Nov 2016 kl. 20:38
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2016 kl. 14:23
Hej Nikolaj

Nogle af Daiwas high-end stænger produceres i UK og har et godt ry for deres kvalitet, om så aktionen passer individet er jo noget helt andet. 
Har også en 8 fods Daiwa Whisker 5-40 g. som jeg forleden gik en dag med på kysten og den kaster kun marginalt kortere end min Sportex 10 fods med en 28 g. bornholmerpil Wink 
Det bringer mig til spørgsmålet om det skal være en 10 fods for her vi tæt på dit budget med en meget fed stang 

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=88576 

Og her

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=88597

Det er jo stænger med en nypris omkring 5K

Daiwa og Sportex kan findeds i større antal på ebay.de, f.eks. som denne

http://www.ebay.de/itm/Sportex-Kev-Turbo-Spin-KevSp2804-9ft-WG-50g-Kevlar/132011235013?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D38052%26meid%3Db391f07f1fe540c9b22c08614115a3c5%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D182345020498

Eller denne der godt nok ikke er clearet til 40 g., men jeg finder dem lidt underklassificeret så ville ikke tøve med at prøve

http://www.ebay.de/itm/Sportex-TiBORON-TB-3092-Spinnrute-ich-sage-nur-Meerforelle-3-05-m/182345020498?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D38052%26meid%3Dc8f97a43d7684535891e42d5ce1e3287%26pid%3D100011%26rk%3D3%26rkt%3D10%26sd%3D222320902838

Også med en meget høj nypris

Vh og go´ jagt på din "nye" stang...

 


Redigeret af jmj1972 - 27 Nov 2016 kl. 14:24
Johnny
www.rokkerne.dk
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2016 kl. 23:14
Hej Nikolaj. Hvorfor 10 fod ? Du kan sagtens få 8-9 fods stænger der kan håndtere op 30-40 gram. 9 fod er så meget mere behageligt at gå med en hel dag. Stangen behøver ikke at være længere for at kunne håndtere tungere agn.

Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 12:18
Tja! Hvorfor 10 fod???  Jeg syntes altid man har snakket 10 fod spin til Møn/Stevns til de lidt tungere agn, samt at jeg mener at kunne huske at der for et par år siden var en artikel/test i fisk og fri der argumentere for længere kast med 10 fod, så jeg tænkte at det måtte være det rigtige grej til det... 
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 20:41
Har nu været ude i butikken og kigget på Aetos og Westin W3.


Aetos 10´ 12-48g. er over-kill. Derimod kunne 10´ 10-32g. umiddelbart godt være et bud. Stangen er let, og noget hurtigere og ikke så top tung i klingen ift. W3éren. Køn er den ikke og klingen virker tynd i godset ift. W3éren, så om den kan klare mosten er jeg i tvivl om.

Westin W3 10´ 10-40gr., havde jeg egentlig afskrevet pga. flere dårlige komm. på nettet men prøvede den alligevel lige i hånden. Den har til gengæld en smuk klinge der virker stærkere og tykkere i godset end Aetos. Den virker så for mig toptung og langsommere i klingen, men lækker syntes jeg den var... mht. toptung skal det lige siges at hjulholderen sider lidt længere tilbage end på Aetos. Om dens langsommere aktion er optimal til kraftfulde lange kast ved jeg så ikke....

For min egen forvirrings skyld, er der nogen der har erfaring med "shimano stradic seatrout, 10´ 8-32g.  ??? 

(ja Teddy, skæver også stadig til din Scierra Smile).


Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2016 kl. 22:38
Hej Nikolaj. Jeg har fisket/fisker Stevns meget. Jeg startede ud med 10-11 fods stænger. Jeg er gået helt væk fra 10 fods stænger på kysten. Jeg fisker næsten kun med 9 fod nu, det kan jeg kun anbefale. Hvad er dit budget ? Om stangen har en langsom eller hurtig aktion er i min optik kun et spørgsmål om hvad der passer bedst til din kastestil. Jeg vil mene at der skal kastes mere kraftfuldt med hurtige stænger, der skal mere til at lade stangen. Begge aktion er vel lige egnede til kraftfulde kast. Med mine medium fast 9 fods stænger kaster jeg nemt 80 meter  med et minimum af kraft. Håber det giver mening. Jonas

Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2016 kl. 17:54
Citat: spunk

Har nu været ude i butikken og kigget på Aetos og Westin W3.


Aetos 10´ 12-48g. er over-kill. Derimod kunne 10´ 10-32g. umiddelbart godt være et bud. Stangen er let, og noget hurtigere og ikke så top tung i klingen ift. W3éren. Køn er den ikke og klingen virker tynd i godset ift. W3éren, så om den kan klare mosten er jeg i tvivl om.

Westin W3 10´ 10-40gr., havde jeg egentlig afskrevet pga. flere dårlige komm. på nettet men prøvede den alligevel lige i hånden. Den har til gengæld en smuk klinge der virker stærkere og tykkere i godset end Aetos. Den virker så for mig toptung og langsommere i klingen, men lækker syntes jeg den var... mht. toptung skal det lige siges at hjulholderen sider lidt længere tilbage end på Aetos. Om dens langsommere aktion er optimal til kraftfulde lange kast ved jeg så ikke....

For min egen forvirrings skyld, er der nogen der har erfaring med "shimano stradic seatrout, 10´ 8-32g.  ??? 

(ja Teddy, skæver også stadig til din Scierra Smile).
fik min Scierra igår den er bare for fed Wink jeg har selv fisket meget med 9 fod før, men må bare indrømme at hvis du vil ud til fiskene så er du nød til at have en 10 fod opefter til dette fiskeri på Stevns og Møn. fandt så lige en Scierra EDP 3 delt 9,9 fod 15-36 gram den burde også kunne bruges, og sjovt nok så kan jeg ikke mindes at jeg har brugt denne stang endnuLOL 


Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2016 kl. 17:15
Nicolaj jeg fandt også lige denne stang i gemmerne en 10 fod 2 delt SHIMANO ASPIRE CX 300MH 14-40 Gram hvor man kan justere længden på bundstykket, denne stang kan til hver en tid klare det du søger Thumbs Up

Redigeret af teddy - 30 Nov 2016 kl. 17:16
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2016 kl. 14:53
Jeg bruger selv en 10' Shimano speedmaster AX 14-40 gr. en ældre model dog. Den spiller max når der skal kastes langt med de større gennemløbere og woblere. bornholmere og grævlinger op til henholdsvis 32 og 40 gr. er en leg at kaste med. De lidt mindre klarer den også fint Smile Stangen har topaktion, som til de store agn er en fordel efter min mening. 

Den er overkill hvis du bruger endegrej under 18 gr. vil jeg mene. Men det tror jeg endnu ikke jeg har gjort i de år jeg har gået på klintekysterne.

Et godt bud kunne derfor være den nye Speedmaster BX 300 (10') 14 - 40 gr. Den skulle have en lidt hurtigere aktion end den ældre AX'er.
Klart en stang jeg ville gå direkte hen til i grejbiksen hvis jeg skulle have ny spindekæp i dag.

Ps. 9' til spindefiskeri med store agn... pftt... Wink
Med venlig hilsen

Morten Lehmann
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2016 kl. 06:23
Hej Morten.

Den speedmaster ser også super lækker ud, men den er svær at finde nogen steder i 10´ og i det der virker som efterfølgeren (CX), ser det ud til at den kun laves op til 28gr, og derudover også overskrider budgettet lidt. 

PS: Når man kigger på Normark´s side under spinnestænger, er de så listet op i kvalitets rækkefølge???

PPS: Det virker ikke til at der er så mange som går med stænger på 10´over 30gr som jeg troede, og udvalget er heller ikke så stort i den klasse....


Redigeret af spunk - 03 Dec 2016 kl. 06:25
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres