Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rig til pighvar

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidt Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rig til pighvar
    Sendt: 11 Dec 2016 kl. 10:17
Jeg sad og så Nak & Æd i aftes omkring pighvarfiskeri ved vestkysten. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve til foråret.
Men hvor får jeg fat i de specielle rig som de brugte i udsendelsen.....er der nogen herinde som laver dem i en super god kvalitet man kan købe...???
Kan ligeså godt sige med det samme, at kom ikke med gode råd om hvordan de let laves, for orker ikke at skulle igang med at skaffe dele til det og nørkle med det i timevis Confused
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2016 kl. 10:43
Hej
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/links_redirect.asp?linkid=453055711    prøv Emmaline Grej i Thyborøn, de har alt til havfiskeri, jeg tror også de har disse rig,

hilsen Peder
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2016 kl. 16:51
Det så da også vildt kompliceret ud. Tror ikke det rig kan købes direkte. Det der overraskede mig mest var at de ikke brugte nogen form for naturlig agn. Var selv så heldig at fange en enkelt i sommers. Den fik jeg på et flynderrig med perler og enkelkrog. Som agn brugte jeg silde stykker. Først havde jeg et hug, og i kastet efter faldt agnen af. Gæt hvilken krog den havde taget? Den uden agn og kun med perler.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2016 kl. 17:20
der findes et mindre udvalg her

http://www.fladfiskeskeen.dk/webshop

han laver dem selv, så måske du kan få dem lavet efter egne ønsker. 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2016 kl. 19:44
Flere forskellige rig til Pigvar se surfcast

www.lionfish.dk
Til top
Torben Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben50 Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben50 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2016 kl. 19:26
Jeg fandt lige dette 
http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/senja-furbo/pighvar-forfang-og-grej-fra-nak-og-aed-4928/
Til top
MICHAEL ROLSNER Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ROLSNER

Tilmeldt:: 19 Mar 2007
Geografisk: Billund
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ROLSNER Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2016 kl. 21:03
Et 30-40-50 grams blink el. pirk, farve i dit valg, 10 cm line bundet i endeøjet med en krog i enden, lad bare en krog sidde på blinket/pirken, den hugger de også på, og så gulp tobis agn på krogen i enden af linen - bum, værsgo, fisk på :-)     
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2016 kl. 23:52
nak og æd på facebook, der er der tegning af det rig de brugte ,med mål og god forklaring om liner og opsætning.

god jul til alle

hilsen Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum