Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erie Dearie

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erie Dearie
    Sendt: 07 Jan 2017 kl. 11:45
Under min søgen på Internettet, efter nye typer hoveder til spinnere a la Mørrum Spinneren, er jeg stødt på Erie Dearie spinneren.

https://www.google.dk/search?q=Erie+Dearie&espv=2&biw=1229&bih=584&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSgfqu7a_RAhVDCywKHbs8ADYQ_AUIBigB

Jeg har aldrig ejet en sådan spinner, og kunne godt tænke mig at høre, om der er kolegaer her på 123, som bruger dem.

Min interesse ville være, at vide, hvad vægte hovedet skal have til et dansk fiskeri efter aborre - gedder og ja laks /  havørred kan vel heller ikke udelukkesWink

Desuden har jeg meget svært ved at finde en form, til støbning af de forskellige Erie Dearie hoveder, er der nogen, som evt. ved, hvor en sådan form kan købes? gerne et link - tak.

Omkring formen er sidste alternativ at lave hovedet selv, men en alu form ville jo hjælpe gevaldigt.

På forhånd tak.

Mvh
Per karlsen.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2017 kl. 20:56
hej Per.

jeg har anskaffet nogle erie dearie, jeg så dem i nordUSA, rundt om de store søer. De er udviklet til at trolle (i timevis) efter sandart (walleye). typisk bruger man dem med noget naturlig agn på enkeltkrogen.

de er i enestående dårlig kvalitet, de er lavet af blinde, spastiske børnearbejdere i Niqaragua (det sidste er i hvert fald rigtigt).
tråden ruster, bladet ruster, krogen bøjer. den er lavet til ferskvand
de vejer fra 1/4 oz (ca 7 gr) og op.

jeg har monteret dem med en ownerkrog med noget hår på, og fjernet den fortråd der sidder der.

og jo havørrederne vil gerne have sådan en.

jeg mener faktisk at ham tyskeren har forme til noget der ligner (bleigussforme).
og egentlig er det jo heller ikke den helt store vindenskab om hovedet har den ene eller den anden form, bare der er køl på og en gennemgående rustfri tråd. 

og vi roder jo lidt med at udvikle diverse kølspinnere til at dørge rundt med. (lige nu bygger jeg godtnok wobblere)

mvh hcg
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2017 kl. 22:51
Ja, https://www.bleigussformen-shop.de/, er et fint sted at handle forme og tilbehør.

Jeg handler af og til med dem, og jeg er meget tilfreds med kvalitet og service.

Dog har jeg ikke kunne finde Erie Dearie forme hos Bleiguss, men der er så til gengæld mange andre forme og tilbehør.

Lig i øvrigt mærke til nogle af deres gennemløbs bly i cylinderform, kan bruges som krop på F.C: Spinnerne.Wink

Deres specielle form silicone, er i en pris, som måske skal overvejes + meget af deres farver og sekundlim, også er til at betale.

Som værktøjsmager, kan jeg jo se, at prisen på forme til det meste, slet ikke kan betale sig at lave selv, og de metalforme holder resten af livet, og er man et par stykker, der kan dele udgifterne, så vil jeg mene at det kan betale sig, især til klubbernes støbning, ville jeg satse på et indkøb hos bleigussformen-shop.de.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 09 Jan 2017 kl. 22:52
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum