Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Torsk fra land.

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluemand

Tilmeldt:: 28 Sep 2010
Geografisk: Køge
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Torsk fra land.
    Sendt: 03 Feb 2017 kl. 20:30
Godaften Forum

Jeg undskylder, hvis dette emne, før har været oppe og vende, men kunne ikke finde noget i forummet, så jeg gør et forsøg. Jeg ville høre om der er nogen, der har erfaring, med spinnefiskeri efter torsk fra land/kysten, her på Sjælland? Her tænker jeg på hvor og hvornår man kan "træffe" dem ved kysten. Har hørt, at det skulle være bedst, om vinteren eller om aftenen. Gode råd er meget velkomne.

Knæk & Bræk
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Online
Beskeder: 845
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2017 kl. 12:27
Da jeg studerede i Roskilde tog mig og to andre studievenner der var intra i lystfiskeri tit til noget der hedder Nordhavnen hvor vi fangede godt med torsk og sej på flåd og sild eller kogte fjordrejer og fik enkelte på omkring de 2-3 kilo men oftest var det små torsk på 0.5 til 1 kg.

Ved dog ikke hvordan der er der idag da det her er mange år siden,Men dengang fangede vi langt flere torsk her end på kronborg og helsingør havn området og vi fangede enda enkelte havørreder og ål 
Til top
jakob kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snebjørn

Tilmeldt:: 27 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snebjørn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2017 kl. 14:39
Der bliver generelt fanget masser af torsk i og omkring Kbh's havn (f.eks. nordhavn, langelinie, lynetten, og til tider ved slusen i sydhavn) også store fisk ind i mellem. Min erfaring er dog at når det bliver rigtig koldt er de ikke så lette at finde i havnen (og kysten). Januar og Februar (noget af marts) plejer sjældent at være gode, hvilket sikkert er en blanding af gydning og koldt vand. Ellers er forår og efterår ofte rigtig fint i havnen og her syntes jeg ikke tidspunkt på dagen spiller den helt store rolle (selvom skumringen måske stadig er bedst. Og ved slusen, er fiskeriet altid bedst fra omkring mørkets frembrud).

På kysten plejer det at være bedst i skumringen og der kan fanges torsk på det meste af øresundskysten nord for københavn (det er primært der jeg har fisket, så kan ikke udtale mig om resten af sjælland). Størrelsen på kystfiskene syntes jeg dog generelt er mindre end i havnen.

Mvh Jakob   
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erikragnar

Tilmeldt:: 27 Aug 2017
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erikragnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2017 kl. 03:46
Jeg har fanget en hel del fine torsk (omkring 2 kilo) i Nordhavn bassinerne i foråret. Jeg ser frem til at prøve at fange dem igen her i efteråret. 
Fisketuren til Oceankaj:
Oceankaj.dk
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2017 kl. 00:20

I slutningen af halvfemserne fangede vi vildt mange torsk på strækket nord for Tårbæk havn. Vær dog opmærksom på fredningsbæltet ved strandmøllekroen. De blev fanget i skumringen og det var rigtigt sjovt fordi de kom ind på helt lavt vand og vi derfor kunne fange dem på fluestangen. Vi fangede dem på "Dog nobbler" fluer. Dvs a la wollybuggers dog med primitive malede splithagl hoveder - men det var en fordel da bly var tungere og vi derfor kunne fiske fluen dybt og langsomt jiggende lige over bunden. Jeg vil meget gerne vide, om nogen kender til hvordan fiskeriet er nu idag der ?
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2017 kl. 17:15
Rasmus Elvekjær.
Er du sikker på at der er fredning ved Strandmøllen?
Hvis ikke, vil det klæde dig at dementere det.
Mvh. IPN. Wink
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2017 kl. 18:25

Hej Ivan.

Jeg var teenager dengang og har ikke fisket der siden.
Men dengang var der et fredningsbælte.
Men ja, når jeg søger på det nu, så virker det som om at de har fjernet det. Hvilket nok er fordi man alligevel har opgivet mølleåen. Jeg beklager hvis jeg gav forkert information.
Men uden fredningsbæltet så gør det jo kun pladsen mere interessant for kystfiskeri efter torsk. Hvordan er fiskeriet der nu? Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2017 kl. 18:45
Kort og godt: skidt.
Har fisket Øresundskysten siden slutningen af 50erne, og det er desværre kun gået en vej, og det er ikke den store raketvidenskab at gætte hvilken.
Mvh. IPN.
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2017 kl. 20:32

Ok det er ærgerligt at høre. Håber fiskeriet kommer tilbage - for det var jo et helt fantastisk fiskeri der var i perioder efter kysttorsk. Ligeså med havørred fiskeriet - men det var jo kunstigt skabt.
Hvordan med makrel, fladfisk og hornfisk hvad er status der? Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erikragnar

Tilmeldt:: 27 Aug 2017
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erikragnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2017 kl. 05:54
^ Det bliver godt nok hævet mange makrel op lige de her dage. 10 stk på et par timer er ikke ualmindeligt. Det topper lige nu. Jeg har fisket makrel lige siden de kom i Juli i Nordhavn bassinerne og normalt taget et par styk på et par timer. Det er helt vildt de her dage, store stimer, bid på flere stænger samtidig. Jeg synes det er fantastisk sjovt. De dybe bassiner i Nordhavn er rigtig gode, jeg fisker selv mest på Docken, læs evt mere på min side her: http://oceankaj.dk/fiskepladser/fiskeri-efter-torsk-og-makrel-i-nordhavn-basinnerne/

I øvrigt, ved du hvor mange Københavnske ørred der er udsat kontra andre steder fra? Det er vel ikke alle ørred der er udsat. Hvad med åen ved slusen, går de ikke op der?

Redigeret af erikragnar - 18 Sep 2017 kl. 05:55
Fisketuren til Oceankaj:
Oceankaj.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum