Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helios2

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Helios2
    Sendt: 06 Feb 2017 kl. 09:45
Hej

Er der nogen som ejer 9 fod SW kl. 6 med Tipflex - som vil give lidt info omkring klumper/vægt.....evt. omkring aktion sammenholdt med andre stænger.... ;-)

Er den for stiv med tipflex (ufølsom)

Er den for svag i forhold til Meridian fra Scott, Sage salt m.fl. ?

På forhånd mange tak for input...
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2017 kl. 12:04
Citat: Spin

Hej

Er der nogen som ejer 9 fod SW kl. 6 med Tipflex - som vil give lidt info omkring klumper/vægt.....evt. omkring aktion sammenholdt med andre stænger.... ;-)

Er den for stiv med tipflex (ufølsom)

Er den for svag i forhold til Meridian fra Scott, Sage salt m.fl. ?

På forhånd mange tak for input...

Det er en tæskelækker stang du har kig på, desværre kom jeg af vanvare til at sælge min, hvilket jeg har fortrudt mange gange siden. Cry

Min Helios ll syntes jeg kastede fantastisk, med liner som Guideline Coastal og Zpey Ultimo ll, der begge har klumper på mellem 10,5 og 10,9m med en vægt på 15g.
Det er bestemt en stang med en god "feeling", som har styrke nok til, at det er bag håndtaget begrænsningerne skal findes!Wink 
Mvh
Henning
Til top
Simon Smsd Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Simon Smed Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2016
Geografisk: Smørum
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Simon Smed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2017 kl. 14:04
Hej Lars.  Fik aldrig svaret på din privat besked om disse stænger.
Har sendt dig en besked med min mail.
Skriv der i stedet :).

Mvh Simon 
Til top
Preben Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Preben99

Tilmeldt:: 10 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Preben99 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2017 kl. 16:02
Hej Lars
Jeg har fisket med nævnte stang i nogle år. Den bedste stang jeg har haft i hænderne. Jeg har bla prøvet Meridian i fjorten dage. Da jeg prøvede Meridian tænkte jeg det er da det samme som min Helios2 men efter de fjorten dage da jeg tog en tur med min Helios2 igen. Ved ikke hvordan jeg skal forklare det men det var bare ligesom at komme hjem igen😊 Jeg har været så uheldig at knække den to gange men ingen problem når uheldet er ude. Første gang på Island der fik jeg en ny med det samme så jeg kunne fiske videre deroppe. Anden gang herhjemme der fik jeg to nye dele uden problemer. Jeg bruger bla Salmologic Shooter 16 gr som den kaster perfekt med. Jeg skal for god orden skyld lige nævne jeg har aldrig bevæget mig ud i Sage junglen😉
Mvh Preben
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2017 kl. 16:58
Fin stang, mit nyeste indkøb, men er lige så glad for mine Sage stænger 😀

Stram Line
/ Jørgen
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2017 kl. 17:25
kaster fint med 14-16 gram. Alt efter kastestil og vind. Jeg har benyttet Zpey hoveder. Både coatede og monofil skydeliner. Er ikke stiv men dog hurtig. Føles enormt let i hånden og man føler at man fisker mere end man kaster. Meget robust stang, den vil du blive glad for. 

Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Spin

Tilmeldt:: 05 Nov 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Spin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2017 kl. 18:53
Super fine respons. 

Tak til alle for input. Jeg er blevet en del klogere.
Eneste minus jeg lige kan finde.....er at der er godt nok mange, som har knækket en Helios. Selvom der er mange i brug, synes jeg dog mange er knækket. Selvom der er 25 års garanti....sætter det da tanker igang......
Men igen tak for indsparkene....:-)

Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 13:09
Citat: Spin

Super fine respons. 

Tak til alle for input. Jeg er blevet en del klogere.
Eneste minus jeg lige kan finde.....er at der er godt nok mange, som har knækket en Helios. Selvom der er mange i brug, synes jeg dog mange er knækket. Selvom der er 25 års garanti....sætter det da tanker igang......
Men igen tak for indsparkene....:-)


Ja det kunne være lidt sjovt at høre hvorfor folks stang er knækket..
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 14:40
Citat: Bishop

Citat: Spin

Super fine respons. 

Tak til alle for input. Jeg er blevet en del klogere.
Eneste minus jeg lige kan finde.....er at der er godt nok mange, som har knækket en Helios. Selvom der er mange i brug, synes jeg dog mange er knækket. Selvom der er 25 års garanti....sætter det da tanker igang......
Men igen tak for indsparkene....:-)


Ja det kunne være lidt sjovt at høre hvorfor folks stang er knækket..

Sidst jeg knækkede en Helios, var det fordi spidsen ikke kunne holde til at jeg stod på den, men det var nok ikke sket, hvis det havde været en Sage eller Scott! Wink
Mvh
Henning
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 15:03
Citat: Henning

Citat: Bishop

Citat: Spin

Super fine respons. 

Tak til alle for input. Jeg er blevet en del klogere.
Eneste minus jeg lige kan finde.....er at der er godt nok mange, som har knækket en Helios. Selvom der er mange i brug, synes jeg dog mange er knækket. Selvom der er 25 års garanti....sætter det da tanker igang......
Men igen tak for indsparkene....:-)


Ja det kunne være lidt sjovt at høre hvorfor folks stang er knækket..

Sidst jeg knækkede en Helios, var det fordi spidsen ikke kunne holde til at jeg stod på den, men det var nok ikke sket, hvis det havde været en Sage eller Scott! Wink

Så du siger altså at Helios er mere skrøbelig end både sage og scott? Wink
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 15:56
Citat: Bishop



Ja det kunne være lidt sjovt at høre hvorfor folks stang er knækket..
Sidst jeg knækkede en Helios, var det fordi spidsen ikke kunne holde til at jeg stod på den, men det var nok ikke sket, hvis det havde været en Sage eller Scott! Wink
Så du siger altså at Helios er mere skrøbelig end både sage og scott? Wink

Undskyld, jeg skulle selvfølgelig have gjort opmærksom på, at der kunne være anvendt ironi!Embarrassed


Redigeret af Henning - 07 Feb 2017 kl. 15:57
Til top
Preben Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Preben99

Tilmeldt:: 10 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Preben99 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2017 kl. 19:50
Mine knækkede pga alt for store fisk
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steffen Kragh

Tilmeldt:: 28 Jul 2015
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen Kragh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2017 kl. 14:16
Min knækkede da jeg stod på hovedet over en glat sten. Stangen i bunden og 100 kg oven på kunne den ikke klare... Men perfekt stang og Orvis / Go-fishing byttede uden at blinke
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2017 kl. 19:35
Jeg faldt med min Orvis Power Matrix 9´#5 på New Zealand. Den blev mast mellem min hånd og en træstamme. Da jeg kom hjem fik jeg den byttet hos GOFI, de spurgte ikke engang til hvordan jeg totalt havde smadret stangen :-) 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum