Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fangstnet

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fangstnet
    Sendt: 11 Maj 2017 kl. 19:54
Noget specielt man skal kigge efter ved fangst net? Evt nogle gode bud på et godt fangst net vil være velkommen. Optimale vil være et der både kan bruges ved kysten og efter laks i norge, men tænker de er meget forskellige størrelser?
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2017 kl. 21:04
Der er mange på market men syntes Mclean net model 140-140r er de som er det der dur. har selv 140r som er knudelåst gumminet kan du købe her

http://www.korsholm.dk/dk/mclean-net.html

men det kan sikkert også fåes ander steder mvh Claus
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 09:02
Hej prøv at se www.brasholt.com

de har fangstnet fra Sharpes of Aberdeen, en rigtig dejlig net som er udviklet til at kunne betjenes med en hånd, husk at se film om brug af nettet, det er guf, de ville kunne bruges til det du efterspørger , der er flere modeller jeg har selv den store laksenet, dejlig at gå med nem at bruge let og med knudeløs net.
held og lykke med køb af net.

hilsen Peder
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2017 kl. 23:24
Peder - hvor ser du Sharpes of Aberdeen "store laksenet"? Ser kun seatrout-/havørrednet. De ser mig lidt kleine ud til en 10+ laks.
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 09:40
Hej Klaus.
Brasholt.com
find webshop se under fiskegrej, find net vadestav mm. på side 3 -4 finder du alle net fra Sharpes of Aberdeen, kan dog se at pt er den store laksenet ikke på siden, men havøred nettet er, den har samen funktion, men er lidt mindre i alle mål,
håber du kan bruge disse oplysninger.

hilsen Peder
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 13:41
Peder -Jow jow- jeg havde skam fundet siden! Det var ikke svært. Det svære er at finde noget der hedder "store laksenet" eller bare laksenet eller noget med salmon net hverken på Sharpes of Aberdeens egen hjemmeside eller Brasholts. Hvad er det præcist du refererer til? Selv deres største net ser for mig ud til at være for kleine til en 10+. Måske jeg overser noget?


Redigeret af Skarvbassen - 13 Maj 2017 kl. 16:56
Til top
Martin Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
masimo

Tilmeldt:: 27 Jan 2005
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér masimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2017 kl. 22:45
Hej Klaus

Her er Sharpe's of Aberdeen net op til 30" i diameter, det er da pæn stor.

http://sharpes.net/traditional-gye-nets-66-c.asp

Hilsen
Martin

Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2017 kl. 01:38
Ja det ser fornuftigt ud Martin - fint dybt også. Der hvor den går galt er nok, at jeg tror, at Peder snakker om foldenet, som er dem, der er vist på Brasholt -  "...havøred nettet er, den har samen funktion, men er lidt mindre i alle mål,..." Det du viser er et Gye net - sikkert fint Smile Jeg tror jeg fortsætter med håndlanding - det gir også lidt ekstra spænding.Wacko
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2017 kl. 06:52
Et Ole Jørgensen-net er kvalitet.
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2017 kl. 09:20
Hej Klaus http://sharpes.net/gye-nets---sliding-handle--gye-net-heads-44-c.asp
jeg ved ikke hvorfor du ikke kan finde laksenet, her omtales
teardrop xtra large salmon gye net og teadrop large salmon gye net, som jeg før har skrevet er den pt. ikke på Brasholts hjemmeside, men de plejer at ha den og det er ingen foldenet. og det er en absolut kraftig net som uden problemer klarer en 10+.
god søndag til alle.

hilsen Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres