Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krogstadvaldet ved Hovin/Gaula

 Besvar Besvar
Forfatter
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Krogstadvaldet ved Hovin/Gaula
    Sendt: 28 Maj 2017 kl. 16:11
Kære laksetosser.
Nu er det jo ved at være op over.
Jeg ved at der gennem tiderne har været mange rygter om at Krogstadvaldet i Gaula skulle lukkes for dagkort, men er det sket nu??
Kan ikke se Krogstadsvaldets sædvanlige Hjemmeside, så kan ikke finde informationer??
Nogen af jer der kender til status for valdet?
Knæk og bræk derude

Mvh. Jim
www.laksefiskeri4you.dk


Til top
Jens E. Overvad Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jeoj

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeoj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2017 kl. 16:35
Hej Jim!
http://www.gaula.no/sider/tekst.asp?side=151
Hilsen
Jens

Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2017 kl. 17:53
Hej Jens !
Yes, og når jeg klikker på Krogstadvaldet, så kommer der intet?
Gør det hos dig ??

Til top
Jens E. Overvad Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jeoj

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeoj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2017 kl. 18:34
Nej desværre. Du kan eventuelt kontakte Gaula Natursenter.
Hilsen
Jens
Til top
Carsten Riis Høeg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carsten R. Høeg

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten R. Høeg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2017 kl. 22:10
Det er sikkert gået med Krogstad som med så mange andre fine dagkortvald. Det er blevet opkøbt og vil fremover blive tilbudt som "eksklusivt rotationsfiske" til urimelige summer. Winsnes kunne være et bud - Matt Hayes vil aldrig kunne få vand (og penge) nok. Naturligvis alt sammen under påskud af at beskytte vildlaksen.
Det kunne også være Rød Fisk (NVFF) , NFC eller Fishmaster.


Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2017 kl. 17:00
jeg har skrevet til gaula@krogstadvaldet.no og spurgt...så må vi se...men ellers enig i hele Carsten Riis´s analyse.
Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2017 kl. 19:41
Krogstad siden er midlertidig nede , og der kan stadig købes dagskort men ikke til hansen stryget/hølen som er reserveret til sesonkort .
Carsten Riis Høeg - Fedt hvis du startede med at undersøge hvad du synes problem er inden du udtaler dig .
Matt Hayes er gift på 10 år med Anne Marit fra Winsnes .
Indtil da var Winsnes delvis dagkort og rød fisk bla " Krogen" og "Kjelfloa "  
Nu lever Winsnes ikke af luftkartofler og vindfrikadeller men er som de fleste andre private vald nødt til osse at få kapital ind fra deres laksefiskeri .
Dette sker på 3 måneder i sæson som er en kort periode . 
Så kan ikke se hvad dit problem er andet end du ikke vil betale det 
som andre vil betale ?
På Winsnes fisker både englændere, tyskere, Danskere m.m 
Fiskeriet er godt og rotation er blandt det bedste i Gaula med mad , sove, mv
Så derfor kan prisen osse for en der synes 20-30000 pr uge er dyrt virke ovevældende .
Men kan fortælle at mange forskellige mennesker fisker der og ikke kunn" de rige svin" 
men osse fiskere der prioitere en god uge fremfor en lang sæson på et middel vand .
Hvad dit valg er vil jeg ikke kloge mig på 
Mit personlige kenskab til Matt er at han vælger at forsøge at kultivere sit valg og ikke mindst sætte laksen ud igen uden hensyn til penge og han har ikke købt noget vand eller andet som ikke i forvejen grænser op til Winsnes .
Flaskhølen er det eneste vand han startede med at leje fra naboer i 2011 .
Dette har begge parter været yderst tilfreeds med omkring samarbejde hvor der tidligere blev slagtet alt hvad der blev hevet på land .
Naturligvis var der mange der fik ondt et vist sted da de så ikke kunne fiske billigt længere , men der er ikke noget der har forhindret dem selv i at lægge et højere bud eller finde et andet vand ..
Som med alt andet er det udbud og eftersoørgsel der afgøre hvem der kan tjene penge
og hvem der vil købe  
vh jens 



Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2017 kl. 06:33
Tak for opklaringen !
Min tråd har aldrig haft til hensigt at skulle bruges til at afklare uenigheder, så det klarer I sikkert et andet sted.
Tak for hjælpen, og knæk og bræk derude ;-)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2017 kl. 10:31
Edit.

Redigeret af fiskefreak - 30 Maj 2017 kl. 10:33
Venligst
Til top
Carsten Riis Høeg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carsten R. Høeg

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten R. Høeg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2017 kl. 22:03
Jens Christiansen. Objektiv kan man næppe kalde din udtalelse, da dit profilbillede jo stammer fra Winsnes´gamle hjemmeside, og nu ligger på deres facebook side.:-)
Jeg kender skam udmærket historien om Winsnes og Matt Hayes. Jeg fiskede på Winsnes før rød fisk fik Kjellfloa, og har fulgt udviklingen siden da, og jeg oplever den ikke som så positiv og rosenrød som du, men vi har heldigvis lov at være forskellige...
Gaula har aldrig været min primære elv, så jeg kunne egentlig være ligeglad, men jeg har svært ved at se det som en positiv udvikling, at stadig mere vand bliver lukket for dagkortsalg. F.eks. affärsstrækken øverst på Flaskhølen - nu Winsnes.
Det er da fint, at du synes at 20.000 30.000 kroner for en uges fiskeri er billigt, og at alt vand der er billigere middelmådigt. Jeg skal da gerne indrømme, at jeg ikke kan forestille mig noget vand, som er de penge værd - og da slet ikke Winsnes. Hvis jeg rigtig gir den gas med fiskekortene, kan jeg, på de ca. 14 dage jeg tilbringer i Norge hver sommer, maks. bruge ca en tiendedel af den sum. Så nej, jeg vil ikke betale det som andre vil betale, som du skriver, men jeg tror nu heller ikke, at det er særligt mange andre, der vil betale det. Udover dem der absolut vil fiske på Matt´s vand. Men jeg har heller ikke behov for at fiske sammen med en masse andre mennesker, eller på et eksklusivt vald, hvor man kan gå og klappe hinanden på skuldrene, og lovprise sig selv og hinanden for den "enorme" indsats man gør for vildlaksens bevarelse, som det er tilfældet på Winsnes. Tag f.eks. Matts udgydelser (både mundtligt og skriftligt) om, hvordan der er flere smolt på Winsnes, fordi man praktisere rent C&R.. Det giver jo ingen mening!
Lige en sidebemærkning: Det er et eller andet sted forunderligt, at de absolut dyreste vald, er dem hvor man er tvunget til at sætte al fisk ud igen...
Min anke mod Matt Hayes er primært, at der i hans verden kun findes èn sandhed og èn rigtig måde at gøre tingen på - nemlig hans. Alle der mener noget andet, eller - gud forbyde det - slår en laks ihjel og spiser den, er nogle primitive og sørgelige eksistenser, som hurtigst muligt skal fjernes fra elven, da de er vildlaksens fjende nr.1. Jvf. alle hans artikler om disse emner.
Han forholder sig notorisk ikke til Notfiskeri eller opdrætsindustri. Og der må man desværre sige, at han er blevet meget norsk.

Det lyder som om du mener, at så længe Winsnes kun opkøber vald som grænser op til deres egne, så er det helt uskyldigt. Men med tiden kommer alle vald jo så til at være naboer... Hvis jeg var Jim Jensen ville jeg da være ret bekymret, da hans vald, så vidt jeg ved, er nabo opstrøms til Winsnes.;-)

At begge parter er tilfredse med, at Winsnes har overtaget Flaskhølen, er vel næppe nogen overraskelse. Grundejeren tjener mange flere penge, og Winsnes har fået fingerene i et formidabelt vald. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at grundejeren er fløjtende ligeglad med, om laksene bliver spist eller sat ud igen - bare han scorer kassen.
I øvrigt stammer udsagnet om grundejerens tilfredshed fra en artikel af Matt Hayes, så jeg ved ikke lige hvor stor troværdighed, jeg synes det har.

Til sidst Jens: Det er eddermame en både arrogant og højrøvet kommentar, at hvis man er utilfreds, så kan man jo bare give et højere bud, eller finde sig et andet vand.

Men jeg vil alligevel ønske både dig, Matt Hayes og alle de andre rige og frelste på Winsnes, en skøn laksesommer med masser af bidevillige laks, intense fights og uforglemmelig stunder.

Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2017 kl. 23:33
Carsten dit problem som i dit første indlæg er er du tror mange ting og påstår endnu flere..   Men uanset er du da velkommen til at køre forbi Winsnes og tage din utilfredshed op vedr de høje priser og alle andre påstande om smolt CR mv op med Matt selv - Han bider ikke ... 
Om hvorfor jeg nu ikke er objectiv fordi mit profil billede stammer fra Stadion Rognes og fra Winsnes hjemmeside ved jeg ikke , Så skal man da være krøllet i hovedet for at bruge det argument  , men det er jo dit valg 
mht pris har jeg ikke skrevet , - hvis du prøvet at læse igen ..  noget om at jeg synes det er billigt , men hvis fiskere er parate til at betale dette og er tilfredse og ikke lider af mindreværdskompleks eller andet så ok for mig .
Jeg medgiver at have guidet på Winsnes og fisker der sjælðent nu for tiden men behøver ikke at svine dem til og specilet ikke når jeg ikke kender dem som du jo ikke gør..
Kør forbi næste gang hvis du har nosser til det eller er det bedre at gemme dig i skyggen og pleje din misundelighed ?  
Hvilket jeg bedst kan læse gennem din formulering ... ? 



Til top
Carsten Riis Høeg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carsten R. Høeg

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten R. Høeg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2017 kl. 08:49
Misundelse er en følelse Winsnes ikke kan fremkalde hos mig. Det er et fint vald, men så er det altså heller ikke bedre. Og jeg er sikker på, at mine fangster og min glæde ved at fiske alene på effektive vald, ville gå voldsomt ned, hvis jeg fiskede Winsnes.
Mine såkaldte påstande om smolt, C&R mv. er ikke påstande. Det er alt sammen skrevet af Matt selv, når han som gæsteskribent i Trønderbladet, er kommet med sine udgydelser. Det ville du vide, hvis du var så velinformeret, som du prøver at give indtryk af.
Størrelsen på mine nosser fejler intet, og jeg har skam talt med Matt om disse emner flere gange, men ligesom du, tåler han ikke andre holdninger end sine egne, og så flammer hans temperament hurtigt op.
At du har været guide på Winsnes overrasker mig ikke - og det gør dig bestemt ikke mere objektiv. Tværtimod.
Du formår helt tydeligt ikke at læse noget som helst i mine formuleringer, da du er forblændet af din messias(Matt Hayes)
Mindreværdskomplekser lider jeg ikke af, og hvor kommer den påstand fra? Det er som talt ud af Matts mund(igen)...
Det kan godt være, at mit hoved er krøllet, men hellere det, end et renskuret og hjernevasket hoved. Som Einstein sagde: "Hvis et rodet skrivebord er udtryk for en rodet hjerne, hvad er et tomt skrivebord så udtryk for? Jeg er sikker på, at dit skrivebord er gabende tomt.

Hvis du havde formået at læse, hvad jeg mener, ville du vide, at det jeg ser som et problem er, at laksevaldende i Gaula samles på færre og færre hænder, hvilket betyder, at færre og færre fiskere får mulighed for at fiske laks, samtidig med at priserne stige voldsomt. Resultatet er, at medmindre at man vil fiske på et af de få og voldsomt overfyldte dagkort vald i Gaula, så skal man ligge mange tusinde kroner for en uge. Jeg synes bare, at så mange som muligt skal have muligheden. At du så er lodret uenig i det, er fint med mig.
Hils Matt næste gang du tager forbi Winsnes for at tilbede ham.
Til top
Erik Thykjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Thykjær Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2006
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Thykjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2017 kl. 09:49
Hej Carsten
Helt enig!!! Begavet, berettiget og indsigtsfuld irettesættelse af en træls attitude!

Trist udvikling i det norske laksefiskeri og en lettere utålelig frelsthed fra mange folk som tror de ved alt. Husker også Gaula fra først i 80'erne og har siden søgt andre steder hen. 

God sommer 

Erik Thykjær

Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2017 kl. 10:48
Carsten , uanset hvor forsmået du kan formulere dig ændre det ikke mit synspunkt om dit mindreværdskompleks .
Du har jo aldrig talt med manden men citere artikler som hans har haft som gæsteskrivent i Trønderavisen 
Du må sådan set mene hvad du vil men det betyder jo osse at der kan være andre der mener noget andet .
Jeg har ikke nogen messias og ej heller ikke Matt Hayes 
Og jeg skriver ikke at jeg nødvendigvis hylder hans indstilling til hvordan han vil drive laksefiskeri - jeg videre formidler bare ,, men kan se at uanset hvordan jeg formulere mig har du kun et mål nemlig at læse det som fanden læser bibelen  ..
Hvis ikke det er mit profil billede så er det noget andet ... så jeg giver op og smiler gerne næste gang du kryber forbi .. 
og slutter her 

Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2017 kl. 15:53
Hej Jim

Det hele startede med at du spurgte til dagkort på Krogstadvaldet. Nu har jeg fået svar på min mail fra Lisa og Bente Masterud og der vil være døgnkortsalg hele sæsonen.

Så det vil jeg sikkert benytte mig af på vores familiefisketur til Støren i uge 26 hvor udgangspunktet er fiskeri på Størenvaldet, der i modsætning til Winsness har uændret praksis ift. 80-erne Wink
-------------------
Jeg har fisket Bogen-Reppe, Winsnes, Flaskhølen og Bjørgen ved Samvirkelaget dengang det ikke var eksklusivt og kostede 80-200 kr -  jeg har også taget mine diskussioner med Jakob Winsness på Trønderbladet - enige blev vi ikke...En ærgerlig udvikling, som vi ikke gider se i Danmark.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2017 kl. 21:49
Super, takker !
Hvis ellers laksen kommer igennem Gaulfossen inden uge 25, så napper jeg nok et par dagkort, inden en uge i Kotsoy i uge 26.
Glæder mig, og er det ikke essensen af vores fælles interesse.
Glæden skal overskygge alt andet, og kun glæden ved laksen, fiskeriet og samværet kan sikre overlevelse af laksefiskeri.
På den ene eller måde.
Knæk og bræk, og må glæden ramme jer alle.

Mvh. Jim
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2017 kl. 09:33
Matt Hayes? Den Matt Hayes, medefiskeren, der poserede på forsiden af magasinet Coarse Fishing hver eller hver anden gang tilbage i 90erne? Er han blevet laksefisker?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum