Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP! Skal - skal ikke? Nyt kyst-grej

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikkel Steen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikkeldk7

Tilmeldt:: 03 Jun 2017
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeldk7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HJÆLP! Skal - skal ikke? Nyt kyst-grej
    Sendt: 06 Jun 2017 kl. 19:57
Hej 123nu. 

Jeg står i den situation, at jeg efter længere tids pause er blevet bidt af fiskeriet igen. Jeg har i den forbindelse besluttet mig for at købe noget lækkert grej til kysten.

Grejet skal bruges til HØ fiskeri primært på Stevns, og skal bruges til blink og kystwoblere. Søger primært en stang på 9 fod, men 10 kan også gå an. 

Jeg har fået indhentet nogle tilbud rundt omkring, og ville lige høre jeres mening inden jeg tager den endelige beslutning. 

Mit valg står mellem disse sæt

2 år gammel Westin W8 9" 7-30g uden kvit 2300.- + nyt Daiwa BG SW 900.-

Jeg er også blevet tilbudt et sæt bestående af Shimano Lesath CX 10" 7-28g + et Shimano Stella FI 4000 med line til 4500kr. Sættet er 8 mdr gammelt, og står som næsten nyt, med kvittering, og alt hvad der ellers medfølger. Det lyder umiddelbart som et rigtig godt tilbud, men er lidt i tvivl om det bliver for tungt/stort til min smag. Jeg har også hørt rigtig meget om knækkede Lesath stænger, og Stella hjul som hele tiden skal til service.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med jeres expertise, eventuelt hvis i selv har nogle erfaringer med grejet, eller hvis i bare har en mening om priserne.

På forhånd tak :)


Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2017 kl. 18:50
hej mikkel. jeg kan godt se du gerne går efter kvalitet men jeg syntes du skal gå efter andet udstyr når det er stevns du vil fiske fra ,jeg har en westin og den vil jeg ikke anbefale til stevns jeg syntes du skal gå efter en 11 til 12 fods stang så du får noget ekstra  kastepower når nu vi snakker om stevns mærker må du finde på nettet og kigge efter et hjul der passer til den valgte stang dette er bare en mulighed for dig til ikke at brænde for mange penge af på noget der måske ikke holder.leif
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2017 kl. 19:10
hej mikkel. jeg kunne ikke lade være med at kigge lidt på nettet om hvilket grej jeg eventuelt ville vælge til stevns jeg ville gå efter en fenwick consensus 10 fod og et af de mest solide spinnehjul på markedet et peen clash måske lidt tungere man hamrende solidt.leif. 
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2017 kl. 23:07
Hold nu kæft altså...Det shimano sæt til 4500 er billigt og perfekt til det du skal... Du kan få mange råd, ud fra forskellige preferencer.. Men fakta er at det sæt er noget af det bedste du kan få.. 
Til top
Peder Bækhøj Zeuthen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Peder Bækhøj Zeuthen

Tilmeldt:: 08 Jun 2017
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Bækhøj Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2017 kl. 07:13
Hej Mikkel

Du kan kigge lidt på Stevnsfisker.dk der er nogle ret fine beskrivelser til grej på Stevns, Falster mm. 
Nu ved jeg godt at det ikke er det du spørger efter, men et godt multisæt var jo også en mulighed.  ;-)

mvh Peder
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2017 kl. 12:32
Jeg ville uden tøven smide de 4500 for shimano-sættet - bestemmer du dig for ikke at ville have det så send mig lige en PM :-) 

Mvh Finn
Til top
Michael Lund Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michael L. Hansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael L. Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2017 kl. 19:48
Jeg bruger Lesath og Stella til mit kystfiskeri, det er er helt fantastisk sæt, langt kastede, og stadig sjovt at fighte fisk med, har hørt fra andre at Westin er en stiv kæp at rende rundt med, og ikke noget lummert i det 😉 
Håber du finder det rigtige til dig, prøv om du kan finde nogen der evt. kunne lade dig prøve lidt forskellige setup, det er jo også lidt fiskeri religion du har med at gøre, nogen er til det ene, nogen til noget andet
Til top
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2017 kl. 10:26
Den gamle filosofi med længere stænger over 10 fod er vidst ved at være forældet andet end, at du får lidt ekstra styrketræning og ømme arme. Begge stænger og hjul du henviser til vil fint kunne klare jobbet og få rigeligt med længde i kastene. Selv fluefiskere får fisk og STORE fisk på stevns. 
Til top
Mikkel Steen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikkeldk7

Tilmeldt:: 03 Jun 2017
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeldk7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2017 kl. 10:19
Tak for alle jeres indlæg, de har helt sikkert hjulpet mig i min søgen :)
Jeg havde faktisk fået Shimano sættet ned på 4300 inkl. forsendelse med forsikring + nogle blink, men det blev desværre solgt til anden køber.
Det endte med en Edge 3776 og et Twinpower FC, og sættet har allerede fanget sin første HØ. :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum