Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Myggenet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Myggenet?
    Sendt: 17 Jun 2017 kl. 22:01
Pris for Eurax er 143 kr. i alt for 2 tuber á 100 gram incl. forsendelse fra UK til DK.
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2017 kl. 21:50
  På 13/6/2011 at 00:08 sempai sa:

Flyrite insect repellant, 100% active ingridients cool.gif men gör skalmar skrovliga mm.

Mot knott Eurax 10% från Norska apoteket. Nån har sagt det är flatlusmedel, vem vet ? Funkar kanon gör det i alla fall. Svider inte, luktar inte. Snart slut i min pava, måste komma ihåg att köpa nytt i år.

Håller med om att Eurax är grymt , medel mot klåda , googla på det.

Kanske finns nåt liknande i Sverige ?

Funkar suveränt mot knott.

Slut här också , dessvärre..............

Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2017 kl. 21:32
EURAX!

Eurax er en kløestillende creme, som kan købes på apotekerne i Norge.

Et par nordmænd fortalte mig, at når de gik på jagt på fjeldet, så smurte de sig ind i Eurax, og det holdt knot'ene væk!

Om det er rigtigt, eller de blot tog gas på mig, må stå hen i det uvisse, for jeg glemte selv at bruge det!

Det kan tilsyneladende købes på nettet, se:

https://www.amazon.co.uk/d/Health-Personal-Care/Eurax-451567-Cream-100g/B001IC5TLE

Bo
Til top
Morten Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten 1602

Tilmeldt:: 30 Jan 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten 1602 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2017 kl. 10:42
Hej Frank.

Ja - der er millioner af knot i år.
Derfor har jeg købt https://www.spejdersport.dk/sea-to-summit-mosquito-head-net.aspx 
Bare udover kasketten - det virker perfekt.

/Morten 
Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2017 kl. 09:36
og når du bruger jakken er det ømme punkt ofte hænderne -en tynd strikvante der alltid holdes våd evt med myggemiddel på huden under vanten er godt -de stikker nærmest aldrig på våd hud - - virker selv i myggehelvedet fantastiske Grønland !
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2017 kl. 09:33
Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2017 kl. 09:25
bare spray ned i det du vil blande med ,og pas på øjne -

Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2017 kl. 07:30
tak ,jan har købt en ,det må prøves, det Staldchok, hvordan blande det når det er i sprayform.
Til top
jan werner thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janus w

Tilmeldt:: 04 Jun 2011
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janus w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 21:12
brug dog en "bugjacket" , lavet som en hættetrøje helt af myggenet ,så er arme ,krop ,nakke ja alt beskyttet -er der ingen myg lyner du blot fronten oppe foran ansigtet ned-bukser fås også og du kan i princippet gå i bar figur og fiske . . . fås feks i "campZ " -deet er godt ,fås feks helt op til deet 80 i grønland- en måske ikke helt sund opskrift på myggemiddel er fluegiften "staldchok" blandet i sollotion eller citronsaft -vildt effektivt men få det ikke i øjnene !
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 19:53
http://www.lionfish.dk/caps.htm

caps med myggenet
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 13:55
hej Per,ja lige jungleolie er ikke det mærke jeg har men 45 kr fint ,så kommer porto på 75 kr ,for nærig til det.

Så det må vente lidt, bruger briller i forvejen ,men Rasmus ,ser fint ideen med de andre så er der glas at se ud af ,men kunne så bare bruge det net jeg har, det må jeg summe over. 


Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 13:06
Hej Frank

Jeg tror jeg ville sy mig et selv. Ved at sy et lyst/hvidt myggenet/dafnienet ind i skyggen af en solhat.
Jeg ville så klippe huller i og fastgøre disse til sikkerhedsbriller ved at klikke glasset ud og ind omkring hullet og lime efter med epoxy.

du skal bruge følgende:

https://www.frederiksen.eu/shop/product/netpose-til-sommerfuglenet

https://www.jemogfix.dk/beskyttelsesbriller/5124/9357131/

og en hat:)

evt denne:

https://www.bygxtra.dk/produkt/millarco-stoevmasker-med-ventil-2-stk./


Ihvertfald vil du bliver lagt mærke til ved fiskevandet! - og bidrage til gode grin. Du kan så yderligere også gå "all in" med denne model:

https://www.specialbutikken.dk/visir-til-turbovisor.aspx?gclid=CjwKEAjw4IjKBRDr6p752cCUm3kSJAC-eqRtVDVGjUC6VKU3jonEckI1UZKDAnu2NU787Yhdw1NxxRoCK97w_wcB

Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 12:46
Hej Frank.

Jeg har nu i mere end 30 år brugt Jungleolie, det er uhyggeligt effektivt også mod Knot.

Jeg fik det råd, af en svensk bruger, at man skal smøre sig, når man er tør, helst 2 gange, ikke smøre når man sveder, og så er det vigtigt at smøre hårgrænser, og fri hud!

Jeg ved godt, at man i DK, ikke må bruge det på huden, men der er vel så meget man ikke må, effektivt det er det, og jeg er ikke skadet af stoffet, selvom jeg har  brugt det i mange år.

Jeg synes ikke standard myggenet kan holde de mindste, og mest aggressive Knot ude, men det kommer an på, hvad type net man vælger.

Det svenske militær bruger også Jungleolie, men så vidt jeg kan huske, er der noget Djungle olie, som er stærkere, og ikke må sælges på apotekerne, men den her standard, har jeg været meget glad for:

http://www.mbjagt.dk/jungleolie.html

Mvh
Per Karlsen.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 12:39
Tak igen for svar, og Rasmus, det er fine net du viser, jeg har et noget lignende Spejdersoprts,men synes det er alt for mørkt at se igennem,det er jo rigtig nok lyset der mangler om natten,svært at vurdere hvor gennemsigtige de er på billeder, og Ole Grejkælderen =butik?
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 12:20
Hej Frank har en nede i grejkælderen
Bølle har med indbygget finmasket net
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 12:17

Hej Frank

Enig knot og vindknuder er en pestilens ved natfiskeri!

Men fortvil ikke;) Heldigvis er der hjælp at hente...

Outdoor Research OR nettet, har fungeret perfekt for mig på mange kano/vandreture i Norge, Sverige og Afrika. Skal bruges i kombination med "bøllehat" eller "cowboy hat"

Nettet er tæt for knot og samtidigt blødt og behageligt.

Link:

https://www.friluftsland.dk/udstyr/myggenet/outdoor-research-deluxe-spring-ring-headnet

Billigere alternativer kunne være:

https://www.spejdersport.dk/sea-to-summit-mosquito-head-net.aspx

https://www.spejdersport.dk/asivik-mosquito-head-net.aspx

Mvh Rasmus

Ps. Der findes vist også en producent som laver solbrille net - med huller til solbriller. Selv har jeg overvejet at klippe huller i mit net og lime/sy pol-briller ind i. Kan også bruge klare sikkerhedsbriller ved decideret natfiskeri.

Største minus ved myggenettet er nemlig at det tager lys - og er derfor svært at kombinere med solbriller under og/eller natfiskeri.

I forhold til myggespray - så pas på dit tøj, grej og specielt fiskeliner det ødelægger det. Jeg har selv ødelagt kraven i en goretex jakke og jeg går udfra at "DEET-linedressing" ikke ligefrem styrker et 0,14 forfang!!

Mvh Rasmus

PS. en BUFF halsrør er også god ved overgangen i hals.

PPS. Godt fiskeri er det bedste hjælpemiddel - da du så glemmer alt om knot. Men flere siger også at gin og tonic skulle hjælpe, pga quinine. Ihvertfald så giver myggene en god grund til at tage lommelærke og pibe frem. Selvom quinine nok mere et middel mod malariaparasitten end myg - men vi har jo lov at håbe og ihvertfald så efter et par skarpe - så glemmer man også lettere de kræ





Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 11:30
Takker for svar,og ned Deet hjælper ikke, det tager myggene,men knots lader til at blive tiltrukket af det i stedet, jeg bruger svenske og Thailandske myggemidler med mest muligt Deet ,virker kun på myg.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 10:52
Hej frank
Hvis du får fat på et myggemiddel indeholdende deet så hjælper det med at holde dem på afstand, men det fjerner dem ikke helt.
https://mecindo.dk/jungle-formula-maximum-insect-repellent-roll-on.html?dfw_tracker=21675-1651&gclid=CjwKEAjw4IjKBRDr6p752cCUm3kSJAC-eqRtS_2WXGzFFUfMcWlHcEyIqFr115pQCCq_FsGuzKPn8xoCz-rw_wcB
Michael Nielsen
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 10:46
Pinewood laver en bøllehat med et net der kan holde dem ude.  Jeg har brugt min i Norge, og der er milliarder af de små sataner.   Mvh Ib.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2017 kl. 08:13
 kender nogen til et myggenet der kan holde knots/gnavpander ude,det skal være så gennemsigtigt som muligt til aften /nat fiskeri i åen,som sagt det er ikke myggene der er et problem, men  knotsene son er der i milliardvis.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum