Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bombarda - Mister min powerbait ved modhug.

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Nikolajsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jaaz Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2017
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jaaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bombarda - Mister min powerbait ved modhug.
    Sendt: 10 Jul 2017 kl. 15:56
Hej alle!

Jeg er forholdsvis ny i bombarda-fiskeriet og har efterhånden brugt et par timer ved putten i forsøg på at gennemskue hvordan og hvorledes. I går aftes oplevede jeg gentagende gange at miste min bait, når jeg lavede modhug. Scenariet var at jeg ville føle at en fisk tog min agn, ventede 5 - 10 sec imens jeg gav fisken line, hvorefter jeg ville give modhug. Jeg fik aldrig egentligt bid og brugte 1 glas bait på godt og vel 2 timer.
Baiten blev rullet som en stor haletudse, nogle gange som en elefantfod på en str 12 trekrog.

Hvad gør jeg galt? For hårdt modhug måske?
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2017 kl. 23:51
Hej Casper

Hvis du starter med at gå ned i en størrelse 14 krog, er der langt bedre chance for, at fisken vil blive siddende efterfølgende. Og så er der slet ikke nogen grund til, at du giver modhug. Du løfter bare stangen, og så sidder fisken der.

Det sker en gang i mellem, at de napper til halen og svømmer væk igen. Hvis du så der starter med at give et ordenligt hug, så river du din bait af krogen.

Det bedts tip er nok, at når du mærker fisken hugge, så give den nogle sekunder. Kig på din line, bevæger den sig ikke i mens, så rul du bare stille og roligt ind igen. Det er kun hvis den bevæger sig afsted, så er der fisk der piller ved baiten. Og så løfter du blot stangen op.

Har du set mine videoer på min youtubekanal ? Klik her ? Jeg har en video hvor jeg viser hvad jeg har i tasken, hvis du hopper over det, så er der en del af videoen hvor jeg er ude ved søen. Der kan du se hvordan jeg gør, når jeg selv fisker med bombarda og powerbait.

Knæk og bræk

Mvh Thomas

Redigeret af Hoffen - 11 Jul 2017 kl. 23:53
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2017 kl. 07:48
Hej Casper

Som Thomas siger, så ville jeg gå ned i str. af krogen. Dernæst nævner du, at du former baiten til haletudse eller elefantfod. Det er også fint nok, men jeg plejer ikke at bruge power bait til bombarda efter de har lavet de små gummidyr som er formet, som haletudser og elefantfod. Der kommer cirka 10-15 per pakke (elefantfod er der lidt færre i) men de fisker perfekt og der er næsten fangst garanti. Det smarte ved brugen af de gummi dyr, er, at de ikke ryger af og du kan fange flere fisk på samme bait. En bøtte power bait koster cirka 40-70,- alt afhængigt hvor du køber det henne. Gummidyrene koster 70-90,- pr. bøtte med cirka 10-15 i hver pose. Lad os sige du kan fange 3 fisk per gummidyr (du kan med sikekrhed fange flere) dvs. du vil kunne fange 30-45 fisk per pose. Power bait ryger 100% af ved modhug, hug eller hvis du prøver at kaste til Grønland med bombarda, og så ryger det af. I sidste ende, så mister du meget ved, at fiske med power bait. Jeg gjorde det selv, indtil gummidyrene kom på banen og siden har jeg ikke brugt power bait, med mindre jeg har taget på en "slap af tur" og brugt prop og bait. 

Dem her bruger jeg selv, i grøn/gul eller hvid:

http://www.effektlageret.dk/product/gulp-alive-minnow-grup-spand-1781/

Jeg stødte lige på dem her, hvor der er 35 stk i en for kun 49,-

Jeg håber at du får bedre held fremover!

K&B


Til top
Casper Nikolajsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jaaz Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2017
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jaaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2017 kl. 18:29
Tak for svarene!
Til top
Søren Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Grakan

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Geografisk: Skjern
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Grakan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2017 kl. 05:35
Som de andre skriver, så kan du vente længe med at give fisken modstand. Fisken skal helst have spist powerbait og krog.
Så det er omvendt af hvad man skal med en spinner eller et blink, hvor fisken gerne skal kroges ved modhug.

Jeg kan på det varmeste anbefale, at bruge en form til din powerbait. Der findes forskellige på markedet. Men formen sikrer, at dit powerbait altid roterer, når du fisker.

Jeg bruger selv den fra Korsholm (tror den koster 25kr) og du kan købe en fra TFT som er lidt anderledes.

Mvh
Søren


Redigeret af Grakan - 04 Okt 2017 kl. 05:35
Søren Pedersen
www.anglers-paradise.com
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum