Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med fladfiskene

 Besvar Besvar
Forfatter
Vilhelm Ellekrog Weldingh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vilhelmw

Tilmeldt:: 18 Jun 2017
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vilhelmw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Problem med fladfiskene
    Sendt: 28 Jul 2017 kl. 00:53
Hejsa lystfiskere
Jeg har været ude her tidligere i dag med vores lille gummibåd for at fiske efter fladfiskene. Jeg fisker med et paternoster rig med en makrelstrimmel på hver. Har mærket de små elektriske stød i stangen, men det er ligesom også det. Havde seks-syv gange en fisk henne og pille, men ved ikke hvad jeg skal gøre derefter, for et modhug virker ikke rigtig hver gang. Har hørt man skulle lade den ligge indtil man mærker et jævnt træk. Er ikke så erfaren inden for området, håber der er nogle der kan hjælpe mig. 
Mvh Vilhelm
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2017 kl. 10:25
Hej
Sæt sandorm på -    når man bruger anden fisk til fladfiskene så kan de godt være noget vanskelige - det er min erfaring - ellers børsteorm -
plejer aldrig at slå fejl !
knæk og brækmvh
Bs
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2017 kl. 00:34
Hej igen Vilhelm

Nej desværre kan du ikke helt overføre de råd til Norge jeg gav dig til her hjemme. For selvom jeg i Norge om sommeren med stor succes også har brugt makrel bidder til de flade har jeg lignende kun haft succes med sild i de kolde måneder herhjemme. Men i sommer halvåret har sild aldrig fungeret for mig selvom fiskene er der og de vil ganske enkelt ikke villet have dem.
Derimod regner jeg også børsteorm som nummer et men sandorm har jeg også oplevet kan være ligeså godt. Men de skal være friske og forgår lettere end børsteorm. Børsteorm kan dog på den ene eller anden måde godt være svære at skaffe. En alternativ agn som har virket overraskende godt er rejer i lage. De er jo bare at hente nede i butikken. De sidder også fornuftigt godt på krogen men der skal stadig kastes lidt blødt. Til dem bruger jeg en forholdsvis lille krog og agner kun en af de største af gangen.
Til slut: Søg efter fiskene, og du vil opdage at de ofte er ganske koncentrerede i mindre områder samt til aften/skumring trækker tættere mod land. Du vil kunne finde en del tips i JPH´s bog "Snør de flade" som lige som bogen er meget anbefalelsesværdige. Bogen ses undertiden til salg her på siden eller kan måske skaffes/lånes på biblioteket(?) 

Mvh Poul
Til top
Vilhelm Ellekrog Weldingh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vilhelmw

Tilmeldt:: 18 Jun 2017
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vilhelmw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2017 kl. 18:15
Hejsa igen Poul Smile
Ja, det lyder som børsteorm er det rette, synes bare ikke altid det er så nemt at finde butikker der sælger dem. Og ja, vi oplevede også at jeg fiskede på den ene side af båden, og fik mange pillerier, mens min far fiskede på den anden og fik ingenting. Så som du siger er det nok en god ide at fiske store områder.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres