Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluewobler

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluewobler
    Sendt: 30 Jul 2017 kl. 08:55
Jeg har i flere omgange fået henvendelser omkring hvordan man kunne få renoveret ens haler på de originale K.A. Flue woblere, og har gennem nogle artikler givet mit bud på, hvordan halen kunne erstattes af nyt materiale, som evt. ikke mørner.

I dag er der flere muligheder for at få lavet haler, som kan holde, ikke kun til fluewoblerne, men generelt til vedhæng, til alle mulige kroge og agn, og jeg ville kigge på de ting, som er på det link her:

https://www.google.dk/search?q=Thera-Band+tr%C3%A6ningselastik&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiqw-fstLDVAhUBDJoKHYZECa0Q_AUICigB&biw=1229&bih=603

MON IKKE DER ER NOGLE FARVER OG PRISER, DER KAN PASSE TIL ENS BEHOV!

Kender man ikke fluewobleren, så er det faktisk et legendarisk fiskeredskab, skabt af Kent Andersen fra Odense, en fremragende storfanger, som desværre er gået i glemmebogen, her i år 2017. Selve konceptet, kan i dag udbredes, til mange typer "Popper" og andet:

https://www.google.dk/search?q=fluewobler&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj28LawtrDVAhVjDJoKHYk0C3gQ_AUICigB&biw=1229&bih=603

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 30 Jul 2017 kl. 08:59
Til top
Morten Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Larsen

Tilmeldt:: 19 Maj 2015
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2017 kl. 17:13
L.O har stadig orginale ruller gummi til haler. Og hvis også klipperen. 

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2017 kl. 17:46
Nu ved jeg ikke, hvor mange værktøjer der findes, men både hale materialer, og stanseværktøj, står i min kælderWink

Mvh
P.K.
Til top
Stefan Lambæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StefanLambæk

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefanLambæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 05:59
@Per Karlsen: det er ikke så længe siden jeg sad og tænke på at lave et par fluewoblere. "Skeen" er lavet i alu. Hvad er en god tykkelse på skeen og har du en skitse af den?
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 07:21
Hej Stefan.

Jeg har de fleste info, om dele til flue woblere, som data på min PC, så vis du kontakter mig på pkarlsen2003@hotmail.com, så finder vi ud af noget.

Det er nemmest, at dele de oplysninger privat, jeg har mange billeder, og tekst til flue wobleren generelt.

Mvh
Per karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum