Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vosseler fluehjul og saltvand

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vosseler fluehjul og saltvand
    Sendt: 18 Aug 2017 kl. 22:41

Er der nogen der har erfaringer med Vosseler S-serien?
Hvad er plus/minus ved hjulene? og hvordan er det til fx tropisk saltvands fluefiskeri?

På forhånd tak for eventuel info.

Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Stefan Lambæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StefanLambæk

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefanLambæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2017 kl. 22:01
Jeg har købt S2 og brugt det i Norge i år. Jeg har alså ingen erfaring med salvand, men synes det fungerer rigtig godt. Bremsen virker meget let at indstille og den fungerer stabilt. Køber man det direkte er det jo heller ikke et dyrt hjul. Ud fra mine erfaringer kan de godt anbefales.
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2017 kl. 11:33

Tak for svar Stefan.

Jeg har også et S2 og er super glad for det. Meget lækkert og bundsolidt hjul.
Jeg er blot i tvivl om hvorvidt bremsesystemet kan modstå saltvand.

Hvad jeg også godt kan lide ved Vosseler hjulene er at de er produceret i Tyskland af designeren selv lidt ligesom Eienarsson/Island og Dannielsson/Sverige som jeg også er fan af.

Mvh Rasmus


Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Stefan Lambæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StefanLambæk

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefanLambæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2017 kl. 20:43
S'et står for Salzwasser så vidt jeg ved, så hjulet er designet til saltvandsfiskeri. Derfor er det selvfølgelig rart at høre om der er nogen der har praktiske erfaringer med det alligevel.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum