Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saltvand vs fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
krubin

Tilmeldt:: 08 Aug 2016
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér krubin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Saltvand vs fluehjul
    Sendt: 20 Sep 2017 kl. 13:07
Et hurtigt spørgsmål som jeg ikke syntes jeg kan google mig frem til.

Jeg har to fluehjul:
Vision Kalu og Vision CDC

Jeg kan ikke finde frem til hvor saltvandsbestandige de er.

Er det okay at bruge dem i fjord og på kyst så længe man skyller dem efter brug, og kun bruger dem 2-3 gange om måneden ca?

Afmontere i line og skyller, eller er det bare hele hjul med line under vandhanen?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2017 kl. 15:03
Skyllet under den kolde hane efter hver tur, skal dine hjul nok holde. Jeg tager ikke linen af.
Mvh
Henning
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2017 kl. 15:09
saltvand æder alt .. jeg havde 2 sage stænger hvor øjerne irrede fordi jeg ikke blev skyllet .. nu skyller jeg alt mit grej efter hver tur, og jeg har til dato ikke fået en ridse i mine stænger, og det tager under 10 min. .når man kommer hjem .. så er waders blevet skyllet, hjul og stænger skyllet og tørret af, og linen er rullet op på en linewinder ..
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2017 kl. 15:15
Skyl dem under halvvarmt vand med linene monteret, nytter ikke at skylle i koldt, du skal ha opløst saltpartiklerne.opbevar dem så et tørt og lunt sted - hvis du virkelig vil sikre dig at der ikke opstår nogen form for korrosion så det af med linerne, men lidt et overkill imo, men det jo op til én selv.
Venligst
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2017 kl. 16:18
Skylles der i lunkent eller halvvarmt vand, er der så mulighed for at fjerne oliefilmen i f eks spolehåndtaget, så husk en dråbe olie her !
Jeg har ikke mistet et hjul til tærring, i de 40-45 år jeg har gået på kysten, men vil da heller ikke afvise, at vandet ind imellem kan have
 været halvlunkent.Wink


Redigeret af Henning - 20 Sep 2017 kl. 16:19
Mvh
Henning
Til top
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Cinuk

Tilmeldt:: 19 Dec 2017
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cinuk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2017 kl. 10:43
Hej
Undskyld jeg kaster mig ind i jeres debat, men jeg har lige købt 2 stk. scierra traxion 3 hjul,
og nu bliver jeg lidt nervøs, med hensyn til at de går fast. det var et tilbud fra go fishing, med fluestang scierra surge 9,6 feet, hvor ligger jeg henne i feltet.Jeg er total nybegynder!!!!!
Grundet 2 hjul er at jeg godt kan lide at fange gedder, og ville prøve at tage deciplinen op i flue, så for at jeg ikke skulle bakse med stålforfang hver gang, valgte jeg 2 hjul.
Henning
Til top
Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindblad Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2017 kl. 17:43
Jeg skyller mit grej efter hver tur i koldt/lunken vand, mine hjul har aldrig irret , også få det lidt hjulfedt engang imellem på stiften.
Waders hænges bare op i garagen og de køre på 4 sæson nu
Flyon.dk -Alt i fluebinding & grej til fluefiskeren.
Fishpond - TFO - Alfa reels - Arctic silver - Zpey - Geoff anderson - Cheeky - Veniard - Future Fly - Metz - Stonfo - Partridge - Kamasan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum