Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nylonline/monofil

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nylonline/monofil
    Sendt: 07 Okt 2017 kl. 20:31
Hejsa.
Nogen herinde der stadigvæk bruger det til spinnefiskeri i åen efter havørred og laks ? Hvis ja, hvilken og tykkelse ?
Er selv begyndt at bruge en 0.325 købt på Wish. Mega overrasket over den. Sgu en af de bedste jeg nogensinde har brugt...
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2017 kl. 09:33
jeg bruger Sufix XL strong i 0,35, den klare alle størrelse af fisk.

Til top
Lars Leander Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
leander

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Geografisk: Odense C
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2017 kl. 11:08
Altid Sufix, o.35 på fastspole og 0.40 på multi, fletline er noget opreklameret møg !!
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2017 kl. 17:48
helt enig. monofil er sagen
027 på kysten brudstyrke 6,7 kg.  0,42 til laks i Lagan brudstyrke 16,7 kg.
Bundbid i Lagan kom ikke fri før krogene rettede sig ud.  Linen holdt.

På kysten er det rart at kunne se linen i luften så man er klar over hvor og hvornår blinket landet.
Rigelig styrke i linerne.  Det er mere knuderne man skal være omhyggelig med.

obs  Korsholm sælger Triline efter frit valgt længde, f.eks 800 eller 1500 m.  leveres på bulkspole.
knæk og bræk
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2017 kl. 16:07
Hej
Bare lige af nysgerrighed
Hvor tunge agn går I så med ?
Mvh Ole
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2017 kl. 18:04
For mit vedkommende fra 12 til 30 gram.
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2017 kl. 09:50
på kysten 18-20 gr.  Til Å fiskeri 4-10 gr.  til line 0,24 el. 0,22
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2017 kl. 16:39
Hej

Jeg bruger også nylonline og som regel 0,25 mm, da jeg fisker i åer næsten uden laks. For tiden er det vist 0,25 mm Abulon Ultra, og den virker helt ok. Jeg har aldrig været helt vild med fletliner, og i åen er det jo rart med en lidt elastisk line, når der er fisk på.

Udover 3-4 gedder, som har bidt linen over, kan jeg kun mindes en enkelt fisk som har sprængt linen, og det skete faktisk på grund af en gren eller lignende, som fangede linen og sled den over. Ellers virker det som om 0,25 mm nærmest er umulig at sprænge under fight med en ikke alt for stiv stang. "Geddeproblemet" er nu løst med brug af stålforfang visse steder ved åen.

0,25 mm passer fint til spinnere str. 3-4 og wobblere omkring de 7-9 cm.

Mvh Henrik




Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2017 kl. 09:56
mine spinner til åen er 14-23 g variere dem efter strøm og vandstand, laver selv alle mine spinner, så har altid mulighed for hurtig at lave nogle der er lige tilpas. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum