Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Line på multihjul.

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Bahrt-Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Rens

Tilmeldt:: 11 Okt 2017
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Rens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Line på multihjul.
    Sendt: 11 Okt 2017 kl. 13:28
Hvilken type line kører i med til multihjul ? Som kastehjul - ikke hav / pirkehjul. Flet eller nylon og hvis fletline - hvilken type og tykkelse bruger i ?   SmileSmileSmile
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 13:35
Hej

Jeg benytter monofil nylon i tykkelsen 0.30-0.25 mm på mit Ambassadeur 5500 CS Pro Rocket.

Mvh
Allan
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 14:33
Citat: Lars Rens

Hvilken type line kører i med til multihjul ? Som kastehjul - ikke hav / pirkehjul. Flet eller nylon og hvis fletline - hvilken type og tykkelse bruger i ?   SmileSmileSmile

En søgning på emnet gav følgende:
Der er læsning til et stykke tid Wink
Mvh
Henning
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 14:34
Jeg bruger en stren monofil nylon line 0.32 til mine 5000 hjul og en 0.26 til mine 3000 hjul.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 16:01
Power Pro fletline 0.16 og 0.18
Vh
Henrik

Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 16:34
Sufix XL strong - hjulstørrelse / agn vægt dikterer line diameter.
Venligst
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 16:53
Citat: wermuth

Hej

Jeg benytter monofil nylon i tykkelsen 0.30-0.25 mm på mit Ambassadeur 5500 CS Pro Rocket.

Mvh
Allan

Der skulle stå 0.30-0.35 mm 

mvh
Allan
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 17:04
jeg købte et curado 71hg her tidligere på året til mit å fiskeri med små agn

jeg havde en rulle med 300 meter kastking i moss green 0,14mm 6,8kg brudstyrke i skabet

linen var købt som "backup" så jeg altid lige havde en rulle ekstra line til mine fastspolehjul, men smed det som forsøg på med curado 71. 

det kører ganske upåklageligt, jeg har lavet et par overløb, og har skiftet linen en gang i år. Overløb og skift af linen tilskriver jeg min manglende erfaring med multihjul, kombineret med at forsøge og fiske agn under 7 gram. 

300 meter er nok til 3-4 opfyldninger på mit lille curado, og koster omkring 60 kr inkl porto. Der kan købes større mængder, men så kommer der moms oveni, og fragt er gratis ved køb på eBay fra de forhandlere jeg har fundet

En af de argumenter mange har fremsat for monofil frem for flet, ja det har været prisen. Jeg har på mine normale fastspolehjul tidligere købt mærkevarer fletline til alt for mange penge, men er faktisk ret overrasket over den billige kastking. 
Jeg har ikke sammenlignet med sufix xl strong og power pro, men medmindre der pludselig begynder og opstå store problemer så snupper jeg nok bare en ny rulle kastking til næste sæson
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2017 kl. 21:07
Berkley Triline sensation 0,30-0,35 til kyst.
stærk uelastisk line med gode krogningsegenskaber.
Til top
Anders Bo Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zlamson Avatar

Tilmeldt:: 30 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zlamson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2017 kl. 14:57
Jeg bruger ren

Korda Kontour Fluorocarbon

På mit Daiwa Tatula (med keramiske lejer - Boca Bearings)... 
(Det er vist en karpeline) men
-Den kaster fantastisk, bruger den på kysten.
-Ingen grund til montering af flourcarbon forfang da hele linen er FC.
-Meget svær at provokere til noget der ligner overløb, har ikke fået fuglereder eller mistet blink selv ved meget optimistisk spole og magnet bremseindstilling.
-Meget holdbar line!

Jeg er ren flourcarbon fan nu!

Hilsen Anders 
Til top
Marius Juhl Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marius Juhl

Tilmeldt:: 15 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marius Juhl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2017 kl. 08:44
Hej Lars,

Hvis det er muligt for dig, vil jeg anbefale dig, at prøve alle typer liner så du får følingen af, hvilken line der passer dig bedst. Denne metode brugte jeg, da jeg skulle finde ud af, hvilken line der passede bedst til mig. Monofil linen passede bedst til mig. I dag bruger jeg en Berkley Triline sensation 0,30 mm. Smile

Mvh.
Marius
Er du i tvivl om, hvilket fiskegrej du skal vælge? Besøg friluftsmagasinet.dk og læs diverse guides til valg af fiskegrej.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum