Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke røgeovn skal det være?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilke røgeovn skal det være?
    Sendt: 30 Okt 2017 kl. 21:54
jeg er desværre den eneste her hjemme der spiser fisk og da jeg er vild med røget fisk vil jeg nu springe ud i det da jeg har fødselsdag i december så kan jo ønske mig en ovn :) hvad kan folk anbefale? Der er to krav. Prisen skal ligge omkring 1000,- +/- et par hundrede. Og den skal være med elvarme så jeg lettere kan styre varmen :)
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2017 kl. 23:09
Hejsa
Der findes også 2 grupper på Facebook som helt sikkert kan hjælpe dig og komme med gode ideer, tips og trick til hvilken røgovn  du skal vælge.

Den ene er:  Morfars røgovn

https://www.facebook.com/groups/431761443534183/?ref=br_rs


Den anden er: Røgeovnens venner :

https://www.facebook.com/groups/292838610926064/?ref=br_rs
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2017 kl. 08:40
Hej Thomas. 

Tak for links men jeg er desværre ikke på facebook :)
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2017 kl. 09:24
Hej Dennis. Hvis du går ind under generelt i forum, og kigger på side5, er der links til Røgovnens venner. Tråden er fra d. 11 April 2017.  Mvh Ib.
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2017 kl. 11:32
Hej Dennis, 

jeg tror nu nok du kan se indholdet på siderne uden af være FB-bruger..


Mvh Finn
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2017 kl. 14:23
I Bilka er der en elektronisk røgeovn til 1999 i denne uge

Michael Nielsen
Til top
Marius Juhl Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marius Juhl

Tilmeldt:: 15 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marius Juhl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2017 kl. 14:17
Hej Dennis,

I sommers købte jeg en røgeovn fra Muurikka:

Den har jeg haft stor glæde af hele sommeren, og indtil videre har der ikke været nogle problemer med den - så den kan jeg varmt anbefale! 

Mvh. 
Marius
Er du i tvivl om, hvilket fiskegrej du skal vælge? Besøg friluftsmagasinet.dk og læs diverse guides til valg af fiskegrej.
Til top
Niels-Ole Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
EtFisketegnFraHavgud Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2018
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EtFisketegnFraHavgud Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2018 kl. 10:16
Hej. Jeg går selv med samme drøm om en rygeovn så jeg kan eksperimentere med både hjemmerøget fisk og kød. Men hvor er det bedste sted at opbevare en rygeovn? Er det fint nok at stille den i garagen, eller skal den stå indenfor, i et skur fx? har begge dele..,
vh. Niels-Ole

Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2018 kl. 18:24
hej
Under brug skal der helst være lidt luft omkring ovnen, af hensyn til det omkringværende.
Hvis du bruger den i en lukket garage, vil alt indendøre, komme til at lukte af røg.
Der kan selvfølgelig laves noget udsugning over/omkring ovnen som kan modvirke det.

Mvh Bo
Til top
Niels-Ole Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
EtFisketegnFraHavgud Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2018
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EtFisketegnFraHavgud Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2018 kl. 11:09
Hej Bo, mange tak for svar! Godt at du gør mig obs på eventuelle "lugtgener" i rummet... men gælder det også hvis man køber sådan et rygeskab eller hva det nu hedder, hvor røgen er lukket inde? Eller vil og skal den stadig kunne sive ud under/efter rygning? 
Vh. Niels-Ole
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2018 kl. 12:02
Hej
Der vil altid sive røg ud ved låge og spjæld.
Der skal også være ilt til gløder og forbrænding, ved kold eller varmrøgning.

Mvh Bo
Til top
Niels-Ole Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
EtFisketegnFraHavgud Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2018
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EtFisketegnFraHavgud Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2018 kl. 13:31
O.K., super. Tak for svar! Så blev jeg da en del klogere Smile God tirsdag
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper123 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2020
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2020 kl. 22:14
Jeg har lige set den her tråd. Det er ikke sikkert i ser den mere.
Men hvilken ovn blev det og hvad er erfaringen? Det er jo en jungle 🤓
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum