Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy hjul. Hvad er de værd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy hjul. Hvad er de værd?
    Sendt: 05 Nov 2017 kl. 21:47
1) Hardy Marqius #8/9

2) Hardy Marquis Salmon 2

3) Hardy The "Perfect" 3 5/8

Alle tre hjul har tegn på, at de har ligget gemt væk i ikke tørt miljø, hvorfor de har synlig tegn på korrosion i overflade og på kanter. Hjulene fungere dog alle fint.

Hvad er disse hjul værd i ren handel her på sitet?
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2017 kl. 22:21
sæt dem på auktion.. så finder du ud af det  ;-)
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2017 kl. 22:39
Tænk Ole,

Det havde jeg slet ikke overvejet
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2017 kl. 09:34
I princippet, enig med Ole M, det er den sikreste valuering. Dog -

De almindelige salmo og større Marquis etcetera, handles til en lille plov, her i sidst på året.

Et Perfect, 3 5/8 - uden billede er det skud i tågen, husk de startede i 1890érne. De almindeligste i ok stand, plejer at blive handlet til 500 -> 800,-

knæk & bræk med dem
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2017 kl. 20:35
1) Hardy Marqius #8/9

2) Hardy Marquis Salmon 2

svært uden billeder men regne ikke med mere end max 300-400 pr stk. hvis de ser ud som jeg tror - I mint condition går de for 700-800 men kan gå lidt over afhængig af alder og om der er foderal med.

Venligst
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2017 kl. 07:39
En lille kommentar til dine Hardy fluehjul: din the Perfect 35/8 är nok modellen fra 1970erne ( 1976-1996)) har en ophöjning
 På bagsiden, pris for en sådan her i Sverige og nok også på EBAy ca 1500 i god stand, ny og med foderal noget mere. En som har patina af slid lidt lavere pris, men skadet af fugt så er den ikke särlig attraktiv, läs nok svär at sälge! Lidt af samme kan nog gälde dine Hardy Marqués, måske lidt lavere, men ET af de förste fra 1969/1970 med torn som spolelås kan koste mer hvis nytt. // steen

Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2017 kl. 23:15
Hvis dette er et seriøst spørgsmål, må det seriøse svar i første omgang være, at der kan ikke vurderes noget uden billeder, samt så en grundig beskrivelse af funktion. (Tænk det flotte billede af bilen som skal vurderes, men ingen fortæller der mangler en motor!!!)- så kom med dette, så får Du nogle rigtigere svar.
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2017 kl. 09:59
Marquis'erne er sat på auktion m. foto her på siden, og The Perfect beholder jeg nok selv.

Tak for inputSmile
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2017 kl. 20:20
Hej Lundberg,

Tak for dit positive input.

Når nu du er interesseret skal du da ikke snydes for fotos af de omtalte hjul, så disse er hermed vedhæftet.

Vedr. funktionaliteten kan jeg kun oplyse, at alle 3 hjul inkl. originale hjuletuier har en del sport efter tidens tand. Det er godt nok primært kosmetisk, og primært nok fordi de har været opbevaret og/eller pakket ned i fugtig tilstand, for hjulene fejler efter min bedste overbevisning intet i funktionalitet.

Tight Lines!
Nicolai

Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2017 kl. 20:28
Lidt flere fotos

Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2017 kl. 20:06
Dit Perfect kunne trænge til en kærlig hånd, men med tanke på det er et venstrehåndshjul, har det stadig en ganske god værdi - og er du selv venstrehåndet - ja så er der jo god fornuft i at bruge det.
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2017 kl. 01:12
Hej Nicolai
Tak for billeder og beskrivelsen - hvor som tidligere anført - skabes en mere seriøs mulighed for vurdering.
Desværre - efter min opfattelse - har de klassiske fluehjul i faktuelle Hardy modeller oplevet en noget vigende hammerslagspris i de senere år, således at alene næsten mint og selvfølgelig mint får de gode priser.
Dine hjul bør for 8/9 og No2 ende på 4-500 kr. resp. 5-600 kr. hvorimod Perfecten som venstrehånds også har liebhaver værdi, - men her er spørgsmålet hvor hårdt metallet er angrebet, - men en rigtig god idé at beholde dette til eget brug, - det er et skønt og stabilt fiskehjul.
Knæk og bræk
Flemming Lundberg Petersen
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2017 kl. 08:28
Citat: Lundberg

Hej Nicolai
Tak for billeder og beskrivelsen - hvor som tidligere anført - skabes en mere seriøs mulighed for vurdering.
Desværre - efter min opfattelse - har de klassiske fluehjul i faktuelle Hardy modeller oplevet en noget vigende hammerslagspris i de senere år, således at alene næsten mint og selvfølgelig mint får de gode priser.
Dine hjul bør for 8/9 og No2 ende på 4-500 kr. resp. 5-600 kr. hvorimod Perfecten som venstrehånds også har liebhaver værdi, - men her er spørgsmålet hvor hårdt metallet er angrebet, - men en rigtig god idé at beholde dette til eget brug, - det er et skønt og stabilt fiskehjul.
Knæk og bræk
Flemming Lundberg Petersen
Ja det kan vare noget at tänke på som köber, at ikke köbe for dårlige ting selvom de måske er billige. Det märkes tydeligt på Ebay at mange af de gode ting er väk, ret mange objekt er slidte eller skadede så man skal se sig for. Som samler går man ofte efter det bedste og helst med äsken også, hjul fra inden 1950erne må gerne väre stemplede med hjul-mageren initialer, alle er ikke det - og et sådant hjul med hjul-magerens initialer vil väre lettere at blive af med. At sälge noget som er slidt eller skadet, er ikke så sjovt, ikke noget med snyderi tänker jeg på, men selv om man er ärlig med alt så finder altid en chance at köberen ikke bliver tilfreds og det er ikke rart. Af og til kan jeg måske köbe noget som ikke er så könt, men det vil så väre fordi jeg anser det väre noget så själdent at jeg måske aldrig ser et sådant objekt igen. Det går jo at sälge videre hvis et finere hjul skulle vise sig men så har vi problemet med at sälge ikke så könne ting. // Steen

Ps: Her et par billeder af en slidt själdenhed, en Hardy Princess 3" grå / brun, fandes kun 1957 og 1958, det hjul ville jeg bare ha, selvom det ikke var särlig könt, håber på en bedre, men det er det eneste jeg har set i den farve og störrelse i alle mine år som samler så....


Redigeret af sovereign - 16 Nov 2017 kl. 10:59
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum