Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

pulver maling

 Besvar Besvar
Forfatter
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: pulver maling
    Sendt: 12 Jan 2018 kl. 16:03
Hej alle

Leder efter pulver maling, den slags der smelter ved opvarmning, til jighoveder og lign. Er der gode forlag til hvor det kan købes.
De bedste hilsner Peder Zeuthen


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2018 kl. 17:32
Hej Peder.

Jeg ville nok kigge forbi det link her:

https://www.bleigussformen-shop.de/Pulverlacke

her kan reelt fås det hele,og til priser, som er til at betaleWink

Det kunne også være her, men det klogt at vide, hvad kvalitet pulveret er i!

https://www.aktivhobby.dk/shop/pulverlak-232c1.html

eller her:

http://pulvertech.de/

Mvh
Per Karlsen




Redigeret af PK - 12 Jan 2018 kl. 17:37
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 12:05
Hej Per

Tak for hjælpen.
Du skriver lidt om kvaliteten af pulveret, hvad mener du med det, er den danske shops pulver af en ringere kvalitet ?
Det er en ret fed shop, bleigussformen. 
Det ville være dejligt med en shop, der havde alt hvad man skulle bruge... her i EU that is .... ;-))))

Mvh Peder
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 12:16
Hej Peder.

Jeg tror nu ikke at der noget i vejen med pulveret, men jeg mener, at som ved alt maling, så er der vel en grund til, at noget er dyrere.

Vil man have noget virkelig kvalietets pulver, så ville jeg se om, jeg kunne lokke noget fra et værksted, især der hvor man behandler bildele, men jeg er ikke sikker på, at man bare kan få fyldt sit glas, men det er da et forsøg værdWink

Mvh
Per Karlsen.


Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2018 kl. 06:31
Jeg har købt pulvermaling her https://tjstackle.com/
De har mange sjove ting til fair priser.
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2018 kl. 22:38
Tak til jer, for god hjælp....
Per.... jeg endte med at bruge Bleigussform, har leget lidt med pulveret, det er ganske sjovt.
De har i øvrigt en del forskellige støbeforme, sjov bix....

mvh Peder Zeuthen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2018 kl. 23:57
Hej Peder.

Ja, det firma. kan det godt betale sig at handle med.

Jeg køber en del alu støbeforme der, både til jig og pirke, og har alvorligt overvejet deres pulver maling, mest fordi det hele kan købes samlet.

Deres små løsdele, såsom øskener, har en pris, så det slet ikke kan betale sig at lave det selv, og med levering på 2 - 5 arbejdsdage, så er der ikke noget at klage over.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2018 kl. 08:34
Ja Per de er gode med prisen
det samme er maro-spinnerspinnerbau med smådele til spinnerbyg.
Jeg er begyndt at rode med lidt geddespinner i XL, kan ikke rigtig finde tråd i rustfri, i de rette dimensioner, 1.2 feks ,det skal helst være 30 cm eller længere. Og gerne af en vis hårdhed. Måske du har et bud ? Ying Yang

mvh Peder Zeuthen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2018 kl. 10:40
Hej Peder.

Jo da, rustfri tråd i næsten alle diametre, finder du inden for svejsning, men noget af det leveres ikke i 1 m. stænger, men kun i ruller:

http://www.tj-svejseteknik.dk/shop/mig-tig-traad-8c1.html

Det tråd i ruller kræver, til spinner fremstilling, at det bliver strukket, så man får en lige tråd.

Det kan gøres meget simpelt ved at trække tråden igennem 2 sammenspændte stykker hård træ, gerne teak ( Teak er olieholdig, og smører tråden!)

Vis man absolut vil have tråd i 1 m. længde, så skal man ofte have fat i leverandøren af rustfri tilsats tråd, og da er det normalt, at der skal købes 5 kg., så det koster, men i dag svejses alt mulig mellem himmel og jord, så en stang på 1 m. og i 1,2 mm., kan sikkert købes et eller andet sted.

Rustfast tilsats tråd findes i flere legeringer / hårdhed, så også her er der valgmulighederWink

Mvh
Per Karlsen.

Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 13:06
Hvad med pianotråd?
Det er hårdt at bukke i facon. Men bevare den form/øjer man har lavet.
Tip. Hvis du i bestillingen beder dem om at klippe i to 50cm stykker, sender de som brev. Det er billigere i fragt.
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 13:45
Hej Per og Michael

Svejsetråd er iflg svenske agn-byggere for blødt og pianotråd ruster, desuden tror jeg du har ret i at det er for hårdt at bøje. Jeg har kontakt med en i Sverige, han har en kontakt i England, hvor han skaffer sin tråd, men han vil selvfølgelig ikke ud med hvor det er Smile. Desuden skal man også aftage min. 5 kg pr dimension Dead
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KonnyH

Tilmeldt:: 17 Jan 2018
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KonnyH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 21:00
Helt enig. Big smile

Citat: PK

Hej Peder.

Jeg tror nu ikke at der noget i vejen med pulveret, men jeg mener, at som ved alt maling, så er der vel en grund til, at noget er dyrere.

Vil man have noget virkelig kvalietets pulver, så ville jeg se om, jeg kunne lokke noget fra et værksted, især der hvor man behandler bildele, men jeg er ikke sikker på, at man bare kan få fyldt sit glas, men det er da et forsøg værdWink

Mvh
Per Karlsen.


Til top
s. hviid Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aktihobby Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2019
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aktihobby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2019 kl. 14:07
Det pulverlak som Aktivhobby sælger er indkøbt hos engrosfirmaer bla. Jotun,  så det fejler ikke noget
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2019 kl. 16:59
Jeg gik til den lokale maskine smed de havde alle tykkelse i rustfri svejsetråd i 1 m. længder, jeg fik to længder til at prøve med, han var rigtig flink, kunne ikke lige huske hvad de kostede, det var 1 mm.  virkede rigtig fin til spinner. ClapTongue

Redigeret af æ fisker - 09 Okt 2019 kl. 17:00
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum