Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fletline til fletline

 Besvar Besvar
Forfatter
Vilhelm Ellekrog Weldingh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vilhelmw

Tilmeldt:: 18 Jun 2017
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vilhelmw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fletline til fletline
    Sendt: 27 Mar 2018 kl. 10:15
Kan man spole en ny rule fletline på et allerede eksisterende spolet hjul? Mit hjul er netop ved at løbe tør for fletline, men der er stadig en 30-40 m line tilbage, og synes det ville være synd at skulle pille det gamle af, da det stadig relativt nyt. Kan jeg binde en blodknude på det to fletliner, og så bare spole den nye på? Eller og der noget jeg skal være opmærksom på, eller er der nogen der har nogle erfaringer med det?
Mvh Vilhelm Smile
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2018 kl. 10:23
Hej Wilhelm
Jeg plejer at forstærke blodknuden ved at føre lineenderne tilbage i sig selv,efter blodknuden er lavet. Blodknuden i sig selv er ikke holdbar. Men det kan sagtens lade sig gøre at forlænge fletliner. Resultatet bliver en ganske lille knude,som ingen betydning har for kastet. Du kan brænde enderne af med en lighter. Håber det lyder forståeligt.
Vh
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2018 kl. 10:53
Citat: Vilhelmw

Kan man spole en ny rule fletline på et allerede eksisterende spolet hjul? Mit hjul er netop ved at løbe tør for fletline, men der er stadig en 30-40 m line tilbage, og synes det ville være synd at skulle pille det gamle af, da det stadig relativt nyt. Kan jeg binde en blodknude på det to fletliner, og så bare spole den nye på? Eller og der noget jeg skal være opmærksom på, eller er der nogen der har nogle erfaringer med det?
Mvh Vilhelm Smile

Blodknuden vil jeg ikke anbefale, men her er et par alternativer som jeg selv bruger:
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2018 kl. 17:01
Hvis du starter med, at lægge de 2 liner dobbelt, og derefter laver knuden, vil knuden holde. Den vil ikke blive ret tyk, og du kommer jo alligevel ikke helt ind til dette punkt, ved alm. dansk fiskeri, hvis du smider 100+  meter ny fletline på. Selv bruger jeg nu hellere, at fjerne den resterende stump, og så påføre en gang nylonline (koster jo ikke mange bananer) fra bunden og herefter den ønskede flettede kasteline. Jeg køber forøvrigt næsten altid store spoler fletline, da man udover mindre meterpris så også nemmere kan fylde på et hjul uden først, at bruge et andet tilsvarende hjul for, at kunne beregne den nøjagtige mængde af spunden line man i given fald har til rådighed :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum