Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Piv, klynk....hjælp !

 Besvar Besvar
Forfatter
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Piv, klynk....hjælp !
    Sendt: 27 Apr 2018 kl. 16:55
Jeg har det fineste fluehjul med extraspole, som 'bor' i en trækasse med x-spole m.v., men i årenes løb er den 'skumgummi' kassen er foret med, og hvor der er 'skåret' ud til de forskellige dele - nærmest gået i opløsning.

Hva' gør en klog hund - er der nogen der kan komme på noget smart eller henvise til nogen som kan lave et nyt 'interior' til delene?

På forhånd tak
mvh
Heinz
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 17:04
Kontakt et firma som laver flightcases. F. eks. KW Cases.
De kan let lave nyt skum til kassen.


Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 17:07
Jeg ville købe et EVA liggeunderlag. Det kan købes for ca. 30-40 kr hos fx Biltema/Harld Nyborg.
Herefter vil jeg finde en kaffekop/underkop ell lign i rigtig størrelse. Jeg vil ligge denne ovenpå som skabelon og tegne en cirkel. Herefter vil jeg klippe hul i liggeunderlaget og klippe ringen ud, og klippe firkant således at det passer til boks. Når jeg har lavet 4-5 lag af disse lag til korrekt tykkelse . så vil jeg lime dem lagene sammen og sætte ned i boks.

Redigeret af Rasmus Elvekjær - 27 Apr 2018 kl. 17:09
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 17:31

OBS hvis du skal have snittet helt glat kan du enten glatte ud ved at brænde ujævnheder væk med en varmepistol. Men endnu bedre købe en varmeskærer kaldet en styrofoam cutter (ak hvad ofrer man ikke af tid og penge på et flot fluehjul;)

se disse link:

https://www.scanhobby-webshop.dk/shop/styrofoam-cutter-flamingo-8480p.html?gclid=CjwKCAjwlIvXBRBjEiwATWAQItv0b2XXijuk_hQrfSjEzZVac_S5bZgSABoekGMJTVPF2HvTrE84axoC19gQAvD_BwE

https://www.conradelektronik.dk/Polystyrensk%E6rer-TOOLCRAFT-SE-7-W-1-stk.htm?websale8=conrad-dk&pi=1603972&ci=SHOP_AREA_17596_1506023


Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 20:41
Tak for konstruktive svar, men jeg ville jo gerne have kassen til at være så original som mulig - så derfor ville 'skum' som det originale stå højt på ønskelisten.
Jeg forsøgte mig engang med selv skære skum til en fotokuffert, det var ingen succes - så mon man kunne finde en der kunne få nogle mål og så 'trylle, trylle - trylle - kunne hjælpe ?
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 21:29
Jeg har fræset i Eva-skum med en træfræser så det står ret skarpt. Det er jo knap så porøst som almindelig skumgummi. En smal sag for en snedker/tømrer eller en god handyman. Har også med held skåret i det med skalpel. Jeg ville ikke klippe, da saksen deformerer, idet den trykker materialet sammen. Jeg ville måske vælge en EVA skum der er lidt tættere end liggeunderlag, men måske det går. Det er jo ikke den store udskrivning, hvis eksperimenterne ikke lykkes
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 22:08
Hej

En anden idé til den fine kasse: Du kunne skære passende indlæg ud i balsatræ og så fore det hele med lammeskind eller lignende for at få noget lidt mere lækkert end bare rent skum.

Mvh Henrik

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2018 kl. 08:15
Hej Heinz.

Ja, det skumgummi kan give folk mareridt, når der skal skæres ud, så det ser ordentligt ud.

Jeg har arbejdet, som onkel opfinder, i mit private arbejds liv, og jeg har hidtil ikke haft de store problemer med at få tingene lavet ordentlige, da jeg havde adgang til professionelt skære udstyr.

Jeg ville absolut, i dit tilfælde, tage et kald til et af de specielle firmaer, som lever af at bearbejde skum. Jeg kunne foreslå den her virksomhed:

https://kbh-skum.dk/dansk/kundeservice/om-kbh-skum.html

De kunne måske også hjælpe med originalt skum, i den ægte farve -  prøvWink

Iøvrigt er skum i dag, rigtig mange ting, men også de virksomheder, der laver opbevarings kasser til våben, er gode at kontakte, jeg har brugt dem, når vi har lavet demostrations kasser til vores rejsende repræsentanter, og det er ofte lavet i en super professionel kvalitet.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum