Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ørredfiskeri i Norge

 Besvar Besvar
Forfatter
René Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trout11

Tilmeldt:: 14 Maj 2018
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trout11 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ørredfiskeri i Norge
    Sendt: 15 Maj 2018 kl. 15:46
Hej,

Jeg har tænkt mig at ta en tur til norge og Fiske ørreder I juli.

Min familie skal med men de fisker ikke.

Har selv været I glomma og trysil men tænker jeg skal prøve noget nyt.

Er der nogle herinde som har erfaring el gode tips til en elv med ørreder?

Evt et godt sted at bo?

Jeg havde tænkt mig at Fiske 2-3dage og evt alliere mig med en guide.

Hvor I norge og prisen på det, er ikke så vigtig!

Håber at høre fra jer derude!

PS! Jeg fisker udlukkende med flue!!

Mvh

Trout11
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2018 kl. 21:41

Rena er fantastisk og den elv kender du sikkert allerede godt - da du jo har fisket i Glomma og Trysil. Men hos Rena fiskecamp kan du leje kajak og så kan det jo blive en ny måde at opleve elven på og komme rundt... Når du skriver du vil "prøve noget nyt..."

se mere her:

http://www.renafiskecamp.no
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
René Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trout11

Tilmeldt:: 14 Maj 2018
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trout11 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2018 kl. 15:24
Hej Rasmus,

Tak for dit svar. Rena var et godt bud, men det kender jeg godt.
Hemsedalen har jeg også kigget lidt på. Har dog læst mange steder at der er meget tryk på fiskeriet.
Jeg søger meget rundt på nettet, men syntes det er svært at finde noget.

Jeg har min familie med så kan heller ikke tá på den lange Vandretur på fjellet!

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2018 kl. 18:02

Hej René

Der findes diverse norske forum og facebook grupper, men desværre er det sjældent man får de allerbedste lokaliteter beskrevet - de bliver holdt hemmelige;) så her må man bare spionere som dem her:

https://www.dn.no/dnaktiv/2015/06/09/0958/Stavanger-Aftenblad/fluefisker-utsatt-for-mobilspionasje

Spøg til side... så må man selv finde sine favoritvande, og det er også en del af charmen, bare ikke så let når man har familien med - jeg kender godt problemet.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med specielle steder - her har jeg bedre kendskab til Sverige, hvis det har interesse er du velkommen til at sende en personlig meddelse.

God ferie under alle omstændigheder.





Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2018 kl. 19:40
Kig evt.  på Hallingdalselven.
Og så kan I bruge en dag eller to med familien i Flå bjørnepark og kigge på los, bjørne og andre spændende dyr.
Mvh Ole
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
René Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trout11

Tilmeldt:: 14 Maj 2018
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trout11 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2018 kl. 20:54
Hej Ole,

Tak, jeg vil undersøge det nærmere👍.

Mvh
René
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Online
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2018 kl. 19:47
Mistra ved rendalen kommune og begna elv helt klart de to jeg ville foreslå dig at kikke på.....flotte fisk og naturen er vidunderlig.Har fisket begge steder de seneste 15 år hver efterår og jeg fisker også kun med flue deroppe.
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2018 kl. 14:32

Tjek også denne måneds Sportsfiskeren - der findes en artikel om Hardangervidda, samt info om hytteudlejning osv.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum