Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Att. S. Jørgensen

 Besvar Besvar
Forfatter
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Att. S. Jørgensen
    Sendt: 23 Maj 2018 kl. 22:56
Kære Steen

En god, velskrevet og fornøjelig historie lader sig jo gerne gentage til stor nydelse.

Det er tydeligt, at meditativ strikning har gjort stort indtryk på også dig og er ganske rodfæstet i dit sind. Jeg mere end fornemmer, at du også selv er lidt hooked og forelsket i denne terapiform og det udbytte den kan afføde.
Jeg ser dig tydeligt sidde der i gruppe velplaceret, hjemmehørende og stornydende den absolutte mentale balance.

Derfor tænkte jeg på dig i dag, da jeg var i Netto. Hele to af disse guldklumper lå til salg. Så er der en til dig og til en ven, du ønsker at dele det med. Bare giv mig et kald og jeg står på spring og lægger gerne ud for at sikre dig den fremtidige optimale sindstilstand. Vi må jo hjælpe hinandenLOL

Mvh Poul 




Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2018 kl. 13:13
Hej Poul - jeg må beklage det sene svar, jeg har vist ikke været så aktiv på det seneste.

Jeg vil sige tak for det venlige tilbud om bøgerne, men min ven har vist alt hvad der er skrevet og jeg selv er til de brede penselstrøg, så jeg håber du finder et andet hjemsted til dem.
Jeg er selv stor tilhænger af tid, om det er bevist eller ubevist brug af tiden i en proces, som må modvirke stress og øge velbefindende.
Jeg snakkede med en fiskende psykiater, som var optaget af systematiken i "det meditative" og vi kunne enes om, at de ikke kunne være rutiner eller retningslinjer der måtte være afgørende for en "helende" virkning, men resultatet. Igen en typisk mål - middel betragtning, eller f--- midlet hvis målet nås, stadig enig.
Hvilket må være ensbetydende med, at hvis en aktivitet kan føre til afstresning, eller har mulighed for det (netop via foranstående rutiner og retningslinjer), så brug den og kald den hvad pokker du vil. Skal man endeligt bruge noget fancy til at perspektivere sig selv på alle de stressende overflødige medier, så find da endeligt på noget "Like-givende".

For mig personligt, handler det om at beholde balancen, forstået på den måde, at når jeg er i balance, er jeg bedre i stand til at sprede "balance" omkring mig, jaja langhåret- men tænk engang hvis flere gjorde dette, tænk hvis det blev hovedreglen og ikke undtaagelsen (så ville Mary og Mikkel også få mere fritid). Så i hvor høj grad at dette starter med os selv, er vel spørgsmålet. Sikkert burde det vel være, at des flere der har det bedre, des bedre for endnu flere.

Ut neque piscari aut piscari

Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2018 kl. 03:17
Dejligt at høre fra dig Steen.

Havde nu heller ikke regnet med at det skyldtes, at du var måske blevet knurremis over det. Der kender jeg dig jo både en smule og i skrift mere end antyder du også en omgangstone grænsende til grove løjer. Omend den slags jo normalt forbeholder sig til de absolutte nære mangeårige venner. Det er vi nok mange der kender og sker det endog i familie relationer som mellem mig og mine brødre kan det endda direkte misforstås derhen, at vi er uvenner. Men nej nærmere rigtig gode uvenner og hakkerier nærmere en kærlighedserklæring, som mænd flest ikke giver alt for meget og alt for godt udtryk overfor hinanden. Men i maskeret form, der betyder det samme i så rigelig mål. Husker med en vis undren, da det for nogle år siden blev "opdaget" blandt børn og unge og blev højt nyhedstof. Før man med "fremragende" skarpsindighed fandt ud af, at det var humor og hengivenhed. 

Men tænkte nok at din tavshed skyldtes andre årsager og har jeg på fornemmelsen meget gode. Lidt forskelligt er det også for mig hvor aktiv jeg er og denne årstid er det ikke hver dag ved tastaturet. Med også det gode vejr heldigvis at være mere udadvendt aktiv end sædvanlig. Det danner god mening og er vel en mening at finde om og med sommeren.

Formoder de to nævnte guldklumper uanset forlængst er solgt. Men ikke til mig. Min strikning eller rettere sagt hækling standsede i syvende klasse. Hvor der i skolen blev produceret et glemt antal strikkede nålepuder. Alle i farven orange og efterhånden som min mor fik foræret disse og efterhånden ikke mestrede den store glæde derover længere endeligt forstod, at det var på tide at lade garnnøglerne falde. Dog valgte jeg som eneste dreng at vælge en ekstra periode med dette fag der jo også bestod af syning. For så kunne jeg jo sy min egen fiskevest og det havde jeg ikke. Det blev ikke specielt meditativt. For evnerne strakte sig ikke helt til specielt de vanskelige og formidabelt rummelige lommer jeg ønskede. Men den blev færdig og blev brugt i mange år. Syning har siden kun været af nød, men med en taknemmelighed for at have lært bare en smule om det. Garn har jeg siden kun grebet i det på hovedet. Hækling oplevede jeg en fornyet glæde ved, da Torrill kolbu for alvor gjorde denne metode kendt. Da fandt jeg vel også en meditativ glæde og balance, som kun fluebindingen kan fordre på sin helt egen måde. Der forestiller jeg mig ikke det er så meget anderledes at sidde at strikke og finde samme balance. Ligeledes ikke dårligt med samme gavn af garn der deraf kommer. Ingen kan som mor strikke de dejlige tykke sokker, jeg måtte sande at jeg engang måtte anse mig som indtrådt i de voksnes rækker så gladeligt ønskede mig i gaver. Hvor har de gjort meget gavn og glæde på de kolde dage på fisketure.

Nu kom jeg lidt væk fra de to bøger jeg startede det hele med. For jeg købte to andre bøger. Den ene med prydgræsser. Det har jeg såmænd scoret nogle billige humoristiske point på over folk der kender mig. Mig der ikke har have. Men drømmer om det og det at sidde der og også nyde bølgende tæpper af disse. Så vil jeg nok også glæde mig over den anden bog, der omhandler at få bugt med ukrudt uden gift. Selvom jeg har det lidt vanskeligt med begrebet ukrudt og at natur og "ukrudt" for mig er lidt af samme skuffe. Vildskab og vildnis er naturens egen balance og rør mig dybt og vil altid være velkommen i mit liv og min eventuelle fremtidige have. Jo begge talte til romantikeren i mig. Men indtil videre til hylden, andre projekter, ideer og de andre drømme der skal optage tid. En tid der også er en værdi for mig. Tid jeg under tiden jagter, men i jagt aldrig når. Dertil er hastværket for stort og tid være en mangelvare opgivet og optaget til så meget andet. Noget alligevel godt og noget skidt. Men ikke som sådan frie valg og lidt ude af balance. Tænk sig at finde denne ultimative balance i den absolutte frihed. Men jeg tror egentlig ikke det findes. Måske godt nok. For når det bliver for almindeligt og normalt, er det ikke længere prisværdigt eller noget man som sådan værdsætter. Det er vel også i naturen og er i vor natur altid at hungre efter det. At opfylde det uopfyldelige. At ville og kunne det umulige. For det er måske ikke meningen det skal være sådan - at miste drivkraft. Drømme er en god ting. Jeg har mange af dem. Jeg håber at finde tid til dem alle og kunne opfylde dem der ikke vedbliver som utopi. Målet for mig er måske ikke som gammel, at kunne sige at jeg nåede dem alle. Men at jeg stadig har. Deri håber jeg også at finde balance. At sprede denne balance. At ville dele og være i stand til det når man er i den, synes jeg virker logisk. Det er som ringene i vandet når vi kaster ud. De spreder sig og samtidigt sker der en masse under overfladen, hvor vi rører og måske får fat i noget.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum