Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PIPETTER.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: PIPETTER.
    Sendt: 04 Jun 2018 kl. 16:47
Jeg har nu i mange år brugt pipetter til mine rør til rørfluer + hætten til mange forskellige tiltag, som eksempelvis hoved til bulefluer mm.

Jeg har desværre mistet alle data, både leverandør, og det originale batch nummer, men jeg har en tegning, med aktuelle mål, måske er der nogen på forummet, det kan genkende, den her pipette.

Uden data, er det næsten ikke mulig at Google varen her.

Den er hidtil købt mi 500 stk. pakning, her i Danmark, og jeg vil tro, at det snart er 8 - 10 år siden.

Bemærk: Pipetten er level, altså ingen spids tud på røret!

Vis der er nogen, som genkender oven stående pipette, ville jeg være taknemlig for et praj.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2018 kl. 17:16
.


Redigeret af snøvledk - 05 Jun 2018 kl. 10:53
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2018 kl. 19:57
Hej Thomas.

Nej den har disse mål 

DIMENSIONS: 10 X 10 X 155 MM.

Den jeg bruger er noget større - pumpen er 13x12, men længden er iøvrigt rigtig.

Jeg har været inde på den side, men som skrevet, de er for små, men jeg ved ikke om røret så er ø 2,8 mm. / ø2, men det er vigtigt, at pumpen har målene, da jeg bruger pumpen til hoveder, på mine bule fluer, og alle andre værktøjer er tilpasset pumpens størrelse, så det ville være sagen, at finde en tilsvarende eller samme pipette!

På linket her ses det jeg bruger pumpen til, men selve røret er også fra omtalte pipette:

https://www.google.dk/search?q=Per+Karlsen+Bulefluer&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj5yOn2yrrbAhWBZCwKHSu_D08Q_AUICigB&biw=1229&bih=603

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 04 Jun 2018 kl. 20:00
Til top
Mikkel Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikl

Tilmeldt:: 23 Mar 2006
Geografisk: Nibe
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2018 kl. 15:27
Hej Per

Jeg er ret sikker på at det er denne du skal have fat på:


Jeg har en 500 stk. kasse til at stå med nogenlunde de mål du beskriver :-)

Mvh. Mikkel

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2018 kl. 16:16

Hej Mikkel.

Tak for linket til frisenette, som jeg kender ude mærket, da jeg tidligere har købt mine PCR rør der!

Jeg tror, du har ret angående pipettens mål, er lig den jeg efterlyser. Det vigtige er, hvad pipette pumpen måler indvendig, da de ting jeg bruger til popper hoveder, er ca. ø 12 mm., og passer nøjagtig ind i en overskåret pumpe.

Har du evt. interesse i alt handle med den kasse pipetter, du har liggende, så kunne jeg godt være interesseret i en pris mm., men lad os tage dette over privat mail.

Du kan benytte denne mail.

pkarlsen2003@hotmail.com

Mvh

Per Karlsen



Redigeret af PK - 07 Jun 2018 kl. 16:18
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2018 kl. 13:23
Hej Per

Jeg er ret sikker på, at det er dem de har hos VWR under katalog #: 612-1688

Pasteur pipette, High-Performance, med lille diameter (total 4 ml) Ø 2,5 mm på røret. En 500 stks bulk kasse koster 115-150,- afhængigt af prisaftalen man har hos dem vil jeg tro.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2018 kl. 10:13
Så er det tiden at lukke tråden - jeg vil gerne takke for alle info, jeg har fået handlet et parti Pipetter, i den rigtige udførsel, så mange tak herfraWink

en lystfisker hilsen fra
Per karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum