Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PVC waders, dur de?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
centurion

Tilmeldt:: 25 Maj 2018
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér centurion Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: PVC waders, dur de?
    Sendt: 06 Jun 2018 kl. 11:10
Jeg har efterhånden haft så mange ærgrelser med neopren-waders, at tålmodigheden er sluppet op. Det lader til, at uanset pris og mærke, og selv om jeg behandler dem med fløjlshandsker, så bliver de utætte allerede i garantiperioden.
Jeg har fået byttet dem mange gange uden problemer, men bare det at få en tur delvis ødelagt og bagefter skulle køre en eller flere gange til en forhandler, som måske ikke lige har mit nummer liggende, er så frustrerende.
Derfor har jeg tænkt mig at gå tilbage til kraftige (og temmelig billige) PVC-waders.
De yder ingen varmeisolering, men det er der råd for.
Er der ellers nogen alvorlige ulemper ved PVC?
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2018 kl. 15:14
Jeg bruger selv PVC-Waders og i denne tid, er de ret varme især, hvis du bevæger dig meget. 
Støvlerne er nok heller ikke de mest komfortable, hvis du skal gå langt især på sten.

Hvis du kan leve med det, så er det jo fint. De er slidstærke og billige. Mine bliver lagt ind i bag i bilen, når jeg er færdig med dem og det holder de fint til.

Mvh.

Claus

Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2018 kl. 15:18
Slettes

Redigeret af Claus E. - 06 Jun 2018 kl. 15:20
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2018 kl. 21:44
Jeg ville overveje et par billige men gode "åndbare" feks waterspeed kig på Hvidovre Sport de har et godt udvalg og de er både dygtig og fornuftige at handle med!
VH
Henrik
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
centurion

Tilmeldt:: 25 Maj 2018
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér centurion Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2018 kl. 21:50
Er der ingen problemer med de åndbare?
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2018 kl. 02:07
Du kunne nu også overveje nylon-waders. De er mere smidige at have på. Men lige så lidt åndbare som pvc. Der i består de springende punkt. Intet slår åndbare og skal man gå bare lidt i neopren, pvc eller nylon og kan sammenligne med oplevelsen af åndbare så ved man hvor dejlige de er. Men jo de andre virker helt fint og når først man står i vandet dejligt kølende og svalende at have på.

Hvad angår dine oplevelser med neopren deles de åbenbart af mange. Ihvertfald hører man meget klageri over dem. Men aldrig fra mig. Jeg har mest brugt billige typer og så længe de har passet mig og haft korrekt skridtlængde har jeg ikke haft de store problemer. Men som alt der bruges går de i stykker. Som regel er det syningerne i skridtet eller på knæene der slides. Ikke så forfærdeligt ulogisk når det er så tykt stof der også strækker sig ofte. Men det findes der heldigvis råd for - Aquaseal. Mine waders kommer altid til at ligne et kludetæppe af lapninger og det kan med tiden beløbe sig til absolut alle syninger i skridtet, på knæene og ved svejsningen hele vejen rundt ved støvlerne. Det har jeg såmænd lært at leve med og lader til at høre med til at bruge neopren. Smart ser det ikke ud. Men jeg er lige glad og det er fiskene heldigvis også.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2018 kl. 22:46
Jeg har erfaring med alle 3 slags wader.
Jeg fisker på kysten, og i åerne her hjemme, og elvene i Norge, Sverige og Canada. Der ud over fisker jeg lidt med ruser og garn. 
Neoprener er varme i den kolde tid, og uhyggelig varme i den varme tid. Holdbarheden er ca. 2 år. Dem har jeg opgivet.

Til fiskeri med redskaber bruger jeg Ocean PVC vaders med det tykke stof, og de nyeste er nu 9 år gamle. De holder til næsten alt, og de eneste huller der er i dem har jeg lavet med fiskekroge. De kræver ingen vedligeholdelse ud over at holde dem tørre indvendig.

Når jeg fisker med spinne og fluestang ca. 40 gange om året bruger jeg åndbare waders. Om vinteren med en fleece bib inden under. Det seneste par er et par Simms, der nu er 10 år gammel. Jeg har ikke haft det første hul endnu. Eneste vedligeholdelse er en vask en gang i mellem og så hold dem tørre indvendig. 
Ejner

Til top
Marius Juhl Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marius Juhl

Tilmeldt:: 15 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marius Juhl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jun 2018 kl. 21:24
Hej.

Det lader til at du har været meget uheldig.. ? Jeg har både et par åndbare og neopren waders som nu er 3 år gamle hver især. Jeg er endnu ikke løbet ind i nogen problemer - det kan være jeg er heldig?

Mvh.
Marius
Er du i tvivl om, hvilket fiskegrej du skal vælge? Besøg friluftsmagasinet.dk og læs diverse guides til valg af fiskegrej.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum