Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ambassadeur 4501 skift af bremse?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ambassadeur 4501 skift af bremse?
    Sendt: 10 Jun 2018 kl. 12:16
Hej Forum

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Har et Ambassadeur 4501 CS Rocket "style" der har 2 pins løse bremsekloddser system. Jeg ønsker at skifte dem ud med en ny krans med med 6 klodser på.
Hjulet har moderne pigon med 4 slidser (kryds) så der er ingen problemer der.
Er dog lidt i tvivl om hvordan jeg afmontere den der sidder i hjulet. umiddelbart ser det ud som om der sidder en låsering, som skal afmonteres, før jeg kan få den nuværende 2 pins krans af? og skal den på igen når jeg har monteret den nye?
VH
Henrik  
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2018 kl. 16:10
Jeg mener, at du skal fjerne låseringen og derefter fjerne 2-pin centrifugal bremsen. 
6-pin centrifugal bremsen er af plastic og skal blot presses på - den sidder fast af sig selv, og behøver ikke låsering. 
Jeg har lavet samme nummer et par gange, hvor jeg har købt den nye 6-pin bremse ved rutenrepateur i Tyskland...

Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2018 kl. 17:00
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2018 kl. 20:58
Hej Begge
Tak for info, Dalleinf det lykkedes fint. Lars C det eneste han ikke viser i klippet er hvordan du får afmonteret bremsen, men tak alligevel.
VH
Henrik  
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2018 kl. 21:27
Citat: HSJ

Hej Begge
Tak for info, Dalleinf det lykkedes fint. Lars C det eneste han ikke viser i klippet er hvordan du får afmonteret bremsen, men tak alligevel.
VH
Henrik  

Så tror jeg, at du skal se klippet igen, sådan ca. 47 sek. inde ?? I øvrigt så simpelt, at det burde give sig selv...Wink


Redigeret af DNA7 - 11 Jun 2018 kl. 21:38
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2018 kl. 22:02
Godt ord igen den smuttede.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum