Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Makreler forsvundet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Kjærulf Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
peterkj

Tilmeldt:: 11 Apr 2017
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterkj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Makreler forsvundet?
    Sendt: 11 Sep 2018 kl. 12:57
Jeg har også mødt vildt mange der var ligeglad med alle regler og god opførsel.
De hed allesammen Bruno 
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2018 kl. 14:51
Hvordan er det i kan se om folk har fisketegn, går i rundt og “leger” politibetjent.

God Weekend
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2018 kl. 11:47
Det har du ret i - og trist...
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2018 kl. 14:41
Uanset har Bruno ret ang Fredericia haven, jeg har gentagne gange over mange år kontaktet Fiskekontrollen og fået en sludder for en sladder,og har aldrig set dem der alligevel, selv om jeg næsten daglig er forbi .
Til top
christian steenstrup petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
chp

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Geografisk: 2100
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2018 kl. 12:18
Det kan man vist kalde en vild drejning på en tråd, som starter med et forholdsvist harmløst spørgsmål Shocked
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2018 kl. 12:06
tag selv og klap i kan du ikke lide at høre sandheden så find dog et andet forum til dit radikale ævl ! tag selv og tag dig sammen naive idiot !
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2018 kl. 12:04
Jo -desværre vil jeg sige at alle de som jeg har mødt samt 8 ud af ti polakker er nogle der hverken har fisketegn eller overholder mindstemål fredning osv. smat fisker der hvor de har lyst
tilbage til andre fra andre lande- tag ned på havnen i Fredericia så vil du se mange der gør det samme og skider på alle regler- endda med eget udsagn og griner - og lige op i ansigtet ! dumme danskere der er ingen konsekvens i jeres land !
Der er nogle som dig for eksempel der naivt der tror at bare man er sød ved alle andre så er andre også søde ved os ! Sådan er det bare ikke ! Tak og vågn op ellers kan du kigge på FB eller Youtube der er oceaner af sider med tyveknægte - som naive fjolser har travlt med at beskytte her i landet . . selvom de pisser på os hele tiden !
Så tag og undersøg sagerne før de skriger op bare fordi din drømme fantasi verden ikke - ikke eksisterer. .
er du utilfreds med at være her i landet så er der andre lande ! så kan du jo se hvilke rettigheder du har der som Kristen ! Indtil du ikke aner hvad du taler om SÅ TAG OG KLAP I - OG DU KANLDER DIG DANKER FY FOR SATAN Mdu skulel skamme dig !
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2018 kl. 19:00
Hmm..  synes at folk skal stoppe deres absolut racistiske udtalelser, der her i tråden kommer så tydeligt frem! Og her mener jeg hovedsageligt dig Bruno Sørensen!. Du får samtidig folk med på den ødelæggende idè, da rigtig mange kun er i besiddelse af en rygrad som en udkogt regnorm, hvilket selvf. får dig til at fortsætte dit racistiske togt..

At man ser, at nogle udenlandske personer ikke overholder de danske fiskeregler, er IKKE det samme som, at man bare kan køre dem alle over samme kam - fy for fanden da!.. Beklager men jeg skammer mig gevaldigt over din slags, og ser ikke lige, hvordan du mener, du selv kan kalde dig dansker med den racistiske indstillingThumbs Down

At nogle af dem ikke har den samme moral som en stor del af danskerne forøvrigt heller IKKE har, gør jo ikke, at man bare kan udskeje/angribe dem alle!

Hvis dette er tendensen herinde efterhånden, forstår jeg godt, at sitet er blevet så dårligt besøgt efterhånden. Men sådan er det efterhånden mange steder. De få - får lov til, at ødelægge det for de fleste!

Tag jer venligst sammen - TAK..
Til top
Tom Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tombp

Tilmeldt:: 07 Jan 2017
Geografisk: Erslev
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tombp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2018 kl. 13:13
Citat: ufl

Hej
Lige med hensyn til havbars, så er de fredet syd for Hanstholm havn, havnen og nordpå sammen med de indre farvande må de hjemtages, dog er der mindstemål på 42cm.
Ja det er rigtig, de omtalte havbars var fanget ved Stenbjerg.
Tom Pedersen
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2018 kl. 17:43
Var på ferie i Hanstholm denne og sidste uge  var på flere ture på Roshage ( den gamle mole.
Var ganske få makreller  var derimod masser af hornfisk flest taget på madding, enkelte pæne skrubber.

Var mange lystfiskere, dog en del uden teknikken i orden og nogle lidt aparte fiskemetoder :-)  1/2 flasker som flåd, spinnere monteret med hele rejer og jerkbait kaste ud med børnestænger.
Lå ofte også dykkere derude, utroligt de ikke fik et makrelforfang i numsen.

En pæn sej blev også landet..

Var en del der fiskede med agn ruser  til krabber og taskekrabber, så en gigantisk taskekrabbe blive fanget..  også en enkelt ålekvabbe   dem har jeg ellers ikke set i flere år.
Til top
Ulrich Frølich Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ufl

Tilmeldt:: 23 Aug 2008
Geografisk: Lemvig
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ufl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2018 kl. 17:27
Hej
Den gamle mole i Hanstholm er stadig åben, men ja havnen er lukket
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2018 kl. 17:24
Er molerne ikke lukket ved Hanstholm i år. ?
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2018 kl. 13:07
Ja desværre - er det således at hvis man laver love som kan overtrædes uden det har nogen konsekvens - så bliver det kun værre...
det er en tendens der vinder mere og mere frem her i landet- slaphed - og en laden stå til holdning.
en tysker ? ham havde jeg sgu give rent besked. tag et billede af dem og så meld dem - prøver de på noget så meld det også ... nok er nok og det har nok længe !
Men som Ulrich skriver så er det kun syd for Hanstholm havbars er fredet med mindstemål på 42. .men tyskere.. hollændere og rabarberne- sammen med østeuropæere er de der står for ulovlighederne som regel...
danskere som overholder reglerne og beskytter naturen - bliver der gjort nar of - men desværre bliver der skåret ned på fiskerikontrollen og meget andet det kan vi takke Venstre regeringen for - husk det !
Til top
Ulrich Frølich Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ufl

Tilmeldt:: 23 Aug 2008
Geografisk: Lemvig
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ufl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2018 kl. 09:52
Hej
Lige med hensyn til havbars, så er de fredet syd for Hanstholm havn, havnen og nordpå sammen med de indre farvande må de hjemtages, dog er der mindstemål på 42cm.
Til top
Tom Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tombp

Tilmeldt:: 07 Jan 2017
Geografisk: Erslev
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tombp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2018 kl. 06:54
Det er desværre rigtig hvad der bliver skrevet om de udenlandske såkaldte lystfiskere.
Det er ikke længe siden jeg på Hanstholm havn blev svinet til, da jeg kommenterede ulovligheden i at hive store mængder undermåls fladfisk op. Disse udlændinge havde heller ikke fisketegn. Ligeledes gjorde jeg en tysker som havde fanget 4 havbars opmærksom på at disse er fredede, men det er selvfølgelig lidt sent når hovedet er skåret af dem. De har åbenbart ingen respekt for den danske lovgivning. Hvornår træder fiskerikontrollen i aktion.Angry
Tom Pedersen
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2018 kl. 22:38
Hej
Ja man kan jo også køre til østkysten - hvis vinden er i vest som den har været hele sommeren - det må jo så være den fralandsvind der give makrel der.. skulle man tro -
Jeg har også været i Fredericia på kajen og fange makrel men alt bliver hurtigt ødelagt af alle mulige udlændinge- -   arabere,afrikanere og andre fine folk fra øst europa som tager bitte små fisk under målet- torsk fladfisk osv. og som står og praler med at de ikke har løst fisketegn - man bliver i så skidt humør..
Vestkysten ved Bovbjerg er fabelagtig når der er stille i nogle dage- og fiskene kommer tæt på stranden..
Nej denne sommer er noget usædvanlig. og ikke godt det hele men vi er jok nok selv skyld i det...
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2018 kl. 17:58
Well hvis vinden kommer fra øst herovre på sjælland (københavnsområdet) får vi masser af blåalger og snask, der vist ikke lige er på makrellers menykort :)

Kender fra tidligere gode makrelfangster fra jyllands vestkyst, når vinden netop står mest i øst et stykke tid. Men kommer nok ikke derover i år :)
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2018 kl. 06:43
Hej
nå det lyder helt vildt fantastisk ! hvor henne ?
Ja det kniber med at vandet er klart når vinden er i vest - men så kan man tage på østkysten - Århus Fredericia om ikke iltsvindet har indfundet sig
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2018 kl. 22:46
Fik 100+ makreller i sidste uge på vestkysten med en dejlig vind fra hhv. vest og nordvest. Bølgerne var i gennemsnittet 40-60 cm. 
Så længe vandet er klart, og der i vandet er masser af småfisk - så skal du nok fange makreller.
Knæk og bræk
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2018 kl. 20:36
Vi skal have vinden om i øst. nogle dage helst i hvert fald hvis man vil fiske på vestkysten,, jeg sidder selv og studerer vejrudsigten hver dag- -gå dog om i øst snart -    så er knageme dejligt ved Bovbjerg og makreller inde i havstokken,
Til top
Vilhelm Ellekrog Weldingh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vilhelmw

Tilmeldt:: 18 Jun 2017
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vilhelmw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2018 kl. 17:03
Jeg synes ikke der har været meget gang i makrelerne her på det seneste. Har jeg bare været uheldig, eller er de taget videre...? 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum