Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Limning af korkring

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse B Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lasfisk

Tilmeldt:: 20 Sep 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lasfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Limning af korkring
    Sendt: 31 Jul 2018 kl. 21:55
Hej

Har en stang, hvor den øverste korkring er gået løs. den er stadig hel, men kan dreje om stangen. 

Hvordan kan jeg bedst lime denne fast igen og med hvilken lim??  hvordan får jeg evt limen ind under ringen uden at ødelægge den?

Vil PU trælim være ok.   Eks denne??  https://www.harald-nyborg.dk/p4863/dana-pu-lim-250-ml

På forhånd tak
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2018 kl. 23:06
Jeg bruger selv denne her til formålet: http://linaa.dk/shop/traelim-sikabond-545-pu-lim-11801p.html
Men en hvilken som helst opskummende trælim kan bruges.
Måske kan du finde en engangs sprøjte med en tilpas tyk kanyle som kan komme ind under ringen?
Ellers kunne det måske være en mulighed, at få limen ind mellem den løse korkring og den del af håndtaget som sidder fast.
Derefter vikle noget tape stramt rundt om limningen. Når limen så begynder at opskumme, kan den ikke komme ud af tapen. Men er tvunget til at udvide sig den anden vej, ind under den løse ring.
Men det er bare en teori Tongue

Under alle omstændigheder. Så husk at sprøjte lidt vand ind først.
Det er nemlig vandet, som starter opskumningen, og hærdningsprocessen.

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2018 kl. 09:37
Jeg ville ikke bruge en opskummende lim da der bliver en helvedes masse at slibe bagefter. Drej korkringen lidt frem på klingen hvis du kan og smør en 2 komponent lim på de område på klinge hvor ringen sidder og drej den på plads af flere omgange så limen er fordelt. Inden da har du påført god kontakt lim på begge flader af ringen der skal stødes sammen. ( husk at de skal være overflade tørre ).
Vh
Henrik
Til top
Carsten Hougård Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bundbid1

Tilmeldt:: 14 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bundbid1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2018 kl. 12:07
https://www.frederiksenflyrods.dk/
You Can Tune A Piano,But You    Can´t Tunafish...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum