Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flash karusel til fluebinding

 Besvar Besvar
Forfatter
jakob dalby nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jakob dalby nielsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2018
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakob dalby nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flash karusel til fluebinding
    Sendt: 12 Aug 2018 kl. 19:28
Hej er her nogen som har erfaring med flash karuseller / stativer  ??? jeg har en lille hobby butik hvor jeg laver lidt forskellige fluebindings værktøjer ,og ville igang med en karusel, men jeg kan faktisk ikke finde særligt mange modeller her på nettet. Måske er der nogen som har nogen ideer til hvordan flashen sættes fast bedst muligt :-)

venlig hilsen Jakob Dalby Nielsen
Til top
Finn Toft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Evotec.

Tilmeldt:: 28 Aug 2007
Geografisk: Randbøldal
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evotec. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2018 kl. 20:30
Hej, prøv Google Billeder, eks. "Flash Carousel" eller "fly tying tool carousel", så kommer der et par stykker.
Til top
jakob dalby nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jakob dalby nielsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2018
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakob dalby nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2018 kl. 20:43
Hej Finn , tak for dit svar, bruger du selv en flash karrusel  ????
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2018 kl. 21:59
Hej Jacob.

Jeg hører til dem, som bruger flash karrusellen, mest fordi jeg igennem en 40 årig periode, var professionel fluebinder, og havde brug for et redskab, så jeg havde styr på flashen.

Jeg fik i midt 80-erne lavet en model, der ser ud som den her:

https://www.sportshuset.eu/product/flash-karrusel-3735/

Min er lavet i fyretræ, og bruges den dag i dag, uden synderlig slidtage.

Det man skal huske i dag, er at noget flash er meget langt, især glimmer, er oppe på små 90 cm. længde, og kan være svært at håndtere, men vis der hører en ekstra søjle med til karrusellen, så kan man hæve holder pladen, til det helt lange flash.

Jeg har bare et alu rør, som forlænger!

Vis jeg skulle ønske en ændring i forhold til den holder på linket, så ville jeg dreje en rille i holdepladen, ind midten af de gennemgående huller, så et stykke fjedertråd kunne gå ned i rillen, og låse al flashen, og så kan man trække flashhen ubeskadiget ud. De strips man låser med på original karrusellen, kan være lidt hårde ved flashen, da de har skarpe kanter, og især varmebehandlet flash kan skades, med elektriker strips, mens en rustfri poleret fjeder tråd, ikke giver problemer.

Så er der prisen, som jeg synes er alt for dyr, en karrusel, som kan skilles ad, må ikke koste mere end 150 kr., så vil det være et værktøj, som kunne bruges på kurser også.

Mine kursister, har op gennem åerne fravalgt karrusellerne, grundet prisen, men det rådede vi bod på, ved at leje os ind i et sløjd lokale, men det er jo ikke noget, som man normalt ville starte et fluebindings kursus medWink, men det år, havde alle en god karrusel, sågar hjemmelavet!

Mvh
Per karlsen.
Til top
jakob dalby nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jakob dalby nielsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2018
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakob dalby nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2018 kl. 21:10
Hej per , tak for dit svar jeg kan læse mig til at du er en erfaren herre :-)
jeg kender godt "din" model , den er fin og klassisk , jeg tror at det bliver svært at laven sådan en karrusel til 150 kr , den jeg vil produsere skal være en lækker en , med lejer så den kører ordentligt rundt..
hilsen jakob  :-)

Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2018 kl. 13:26
jeg tror man skal tage per's pris politik med et gran salt .. idag kan man købe fluebindingsgrej (både værktøj og magterialer) for formuer. Gør det selv manden der gerne bruger et garnnøgle fra fra Stof 2000 vil måske gerne spare nogle penge, hvor binderen der altid syntes det skal være Futurefly produkter, vil tænkeligt gerne give lidt ekstra. CF Design eller Marc P. laver eksempelvis grej, der koster en mindre formue som folk med glæde køber (inkl. undertegnede). Så inden man sætter sig fast på prisen, skal man nok finde det niveau pris-mæssigt og kvalitetsmæssigt som man gerne vil repræsentere. 

Jeg har selv 2 flashholdere, og de er ikke altid lige gode, men jeg har tilgengæld også ringbind med masser af fotolommer, som gør det ud som flasholdere. Den ene koster flere 100 kr. det andet koster under 50 kr.

Prøv da at lave et udkast, og så smid det på her i forum og se hvad folk tænker .. det kunne da være fedt hvis der kom noget vi ikke kunne stå for.

så MIT korte svar er, Ja, vi bruger flasholdere!
Til top
jakob dalby nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jakob dalby nielsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2018
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakob dalby nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2018 kl. 15:02
Hej ørde, jeps man kan jo sagtens bare bruge et ringbind med plast lommer som nærmest er gratis, og så kan man købe den dyreste flasholder fra et dyrt mærke som koster en mindre formue  :-)  og de har begge to den samme funtktion , nemlig opbevaring af ens flash bundter  ...
jeg laver allerede nu nogle forskellige "flue fisketing" som jeg selv har udviklet og lavet , og de er alle lavet sådan som jeg kan li dem , lækre og funktionelle og sådan vil jeg også gerne lave denne flasholder , det bliver ikke den billigste men forhåbentlig "lækker"
du kan se min facebook side ...
 dalby fly tools  eller min hjemmeside
www.dalby-fly-tools.dk


hilsen jakob  ;-)


Til top
jakob dalby nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jakob dalby nielsen

Tilmeldt:: 16 Maj 2018
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakob dalby nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2019 kl. 10:59
http://dalby-fly-tools.mozello.dk/store/params/category/0/item/989816/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum