Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Floder British Columbia

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Floder British Columbia
    Sendt: 05 Dec 2018 kl. 20:02
Ja havde tjekket deres hjemmeside ud, men også der ser det ud som om det primært er ørredfiskeri om sommeren.
Squarmish river ser ellers rigtig lækker ud.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2018 kl. 18:36
https://www.google.dk/maps/place/Valley+Fishing+Guides+Ltd./@49.768815,-123.1542413,16.5z/data=!4m8!1m2!2m1!1sSquamish,++fishing+storeBritisk+Columbia,+Canada!3m4!1s0x5486f940d4e85e1f:0x9c52ca776200fc59!8m2!3d49.768703!4d-123.155319
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2018 kl. 16:36
Ok tak, det er da et forsøg værd 

Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2018 kl. 12:04
 Der ligger en Fiskestore inde i centrum af Squamish city, måske kan du finde en webadresse på den og spørge .

Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2018 kl. 22:59
Ja har studeret Squarmish river, kan dog ikke lige gennemskue om der er noget opgang så tidligt.

Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2018 kl. 08:24
I  Squamish området ligger der flere fine floder, ikke så overrendte om i Chilliwack .
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2018 kl. 19:34
Ja, der er fint at vide at der trods alt er muligt at fiske fra kysten.
Krydser dog fingre for at der bliver mulighed for floderne er åbne.
Skal jo også have fundet en flod på fastlandet at fiske i, faldt over Per Jacomo's artikel om Pitt river, men ser desværre lidt utilgængelig ud, og på lodgen koster det 5000-6000 can $ for en uge.
Ser ud som om at der er en del at spare på grejet.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2018 kl. 12:27
Hej igen Kim
Du spørger til prislejet på grej i Canada. Det er 3 år siden jeg var der sidst, og den gang var der noget at spare. Et par Siims freestone var der typisk ca. 1.000,- kr at spare på. Jeg købte selv et par Reddington åndbare for 1200 kr. 
Jeg købte for omkring 5 år siden en fluestang TFO professionel serie 12,6"
klasse 8 for 900,- kr. Prisen var den gang ca. 2.500,- kr i Danmark.
Hvis du skal spinnefiske på kysten, skal du selv have endegrej med hjemmefra. Det du kan købe der ovre er klodset i forhold til, hvad vi er vant til. ABU toby og Mørasilden begge i kobber er et must. 
Du kan gå ind på www.Tyee marine.com. Det er en velassorteret butik på strandvejen over for havnen i den sydlige ende af Campbell River.
Ejner
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2018 kl. 14:18
Ja Kim ,jeg tror du skal regne med i højsommeren kan floderne være lukket , i 2015,da jeg var på Vancouver Island, åbnede floderne først 4 dage før vores afrejse, og det var midt i september, så orientering og Kystfisket vil være et must.

vi var heldige, men vi havde floderne på fastlandet som Plan 2.
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2018 kl. 09:36
Er godt klar over at det er tidligt,  men når jeg skal 4 uger af sted, var det nød til at være i forbindelse med industri ferien😐 vil da helt sikkert checke kystfiskeriet af. Nogle forslag til fluer ? 
Lyder som et godt forslag Brian,  ved du hvordan prislejet for grej er i forhold til DK? 
 Det var egentlig Jens at jeg mente( kan godt se at jeg ikke fik det skrevet)med hensyn til artiklen i fiskeavisen 
Mvh Kim 
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bear16

Tilmeldt:: 24 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bear16 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2018 kl. 09:20
Hej Kim , jeg har været på Vancouver Island 3 gange med 2 års mellemrum og det bedste råd jeg kan give dig er spørg i en grejforretning om hvordan fiskeriet er og hvor det er bedst på det tidspunk når du er der , de plejer at have en finger på pulsen 👍🏻Evt Tyee Marine ved Campbell river .  
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2018 kl. 23:56
Hej Kim
Det er tidligt du skal der over. Det tidligste jeg har været der var omkring 1. september.
Jeg vil tro, at du kan finde Pink laksene på kysten, og i Campbel River. 
Jeg vil også tro, at du kan finde nogle farvede Kongelaks i Campbel River, hvor der til tider står større stimer nedstrøms broen cirka 1 km. nedstrøms kraftværket. 
De er sjove at fiske efter, og der er kamp til stregen når de går ud i strømmen. Fisken på mit profilbillede er taget på det sted.
Jeg mener ikke, at jeg har haft en artikel i fiskebladet.
Ejner
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2018 kl. 22:47
Hej Jens og Ejner
Tak for jeres input,  har været offline et stykke tid,  der for det sene svar. 
Har  googlet lidt, har svært ved at blive klog på fiskeriet. Synes hver side at jeg googler, fortæller noget nyt. Havde håbet på at der ville være Kings i floderne på det tidspunkt.  Regner med at være på Vancouver Island  fra den 28 juli til den 2 aug. Og herefter en uge ved en flod omkring Vancouver. 
Kan heller ikke rigtig blive klog på om fiskeriet kan risikere at være lukket ? 
Har også overvejet at tage en guide en dag for lige at lære en flod at kende. 
Men hvis I har nogle floder der fisker på det tidspunkt,.hører jeg gerne fra jer.
Skal helt sikkert have læst din artikel Ejner.
Har du ikke også skrevet en artikel i Fiske avisen for nogle år siden?
Og er den tilgængelig nogen steder ?
Mvh Kim 

Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2018 kl. 00:01
Hej Kim. Jeg har læst Jens´s indlæg, og kan bekræfte ham i, at der er et godt fiskeri omkring Salmon Point, som jeg har besøgt 4 gange.
Jeg tror desværre det er for tidligt du kommer der over. Du vil helt sikker opleve Pink laksen, og hvis ikke du kan finde dem ved kysten, kan du helt sikkert finde dem i Campbel river neden for Quinsam river, hvor de vil op. Jeg kan ikke huske, om det er Pink år i år, hvis det er tilfældet, så er det over 800.000 Pink, der vandrer op igennem Campbel river.
Første run af kongelaksene kommer allerede om foråret, og der kommer et run igen om efteråret. Det store run af sølvlaks skal du ikke forvente før i sidste halvdel af september.
Hvis du vil vide mere om fiskeriet på Vancouver Island så har jeg skrevet en artikel, som du kan finde under artikler - laksefiskeri - Verdensklasse fiskeri efter laks på kysten.
Glæd dig, der er dejligt i BC.
Ejner
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2018 kl. 21:40
Hej Kim. Rødlaksen (sockeye) er den første af de fem lakse arter der trækker op i floderne omkring Vancouver og ikke mindst Vancouver Island. De vil kunne træffes fra juli, pukkellaksen (pinks) fra start august og sølvlaksen (coho) fra slut august. De sidste to arter (konge og hundelaksen) kommer efter du er taget hjem 😩
Du kan også fiske fra kysten, ikke mindst på østkysten af Vancouver Island, jeg ville holde mig til området omkring Oyster Bay (Salmon Point), det er ca. 20 km. syd for Campbell River. I august er sølvlaksen tilstede i stor stil og vil kunne fanges på flue fra stranden. 
Knæk og bræk
Rigtig go tur 🇨🇦🎣
Jens Lygum

Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2018 kl. 21:36
Hej Frank 
Super tak for det, får jeg tjekket op på
Mvh. Kim
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2018 kl. 18:54
Her er en side fra BC for fluefiskere ,jeg har fulgt et års tid, der kan du sikkert spørge ,de fisker alle med flue.

https://www.facebook.com/Flybc.ca/
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2018 kl. 07:21
Nord for Vancouver ligger Squamish, følg Sea To The Sky Highway, her ligger flere mindre floder ,som kunne være egnede,der er i dem alle steder med godt fluevand, Øst for ligger Vedder/Chilliwack  River som har mange fluestræk, det er dem jeg har prøvet, men senere omring 1 oktober,jeg ved ikke hvordan de fisker så tidligt, det er et ulige år, så der vil være Pink salmon run ,men hvor tidligt de kommer ved jeg ikke ,de vil give gode figths på Fluegrejet.Blot Lilla fluer.

Redigeret af folp - 29 Okt 2018 kl. 07:24
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2018 kl. 20:45
Er godt klar over at man ikke får vandet for sig selv 😊
Ja, jeg mente uden guide, og egnet til fluefiskeri.
Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Tilmeldt:: 22 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2018 kl. 20:40
Min ikke han mener uden guide.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2018 kl. 13:41
Hvis du med egen hånd,mener at der ikke er andre ,så bliver det svært/meget dyrt.

Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2018 kl. 21:46
Hej
Planlægger en kombineret familie/fisketur til BC i juli / august 2019.
Tænker at vi flyver til Vancouver og kunne godt bruge nogle tips til floder som man kan fiske på egen hånd ( ren flue).
Mvh Kim 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum