Bliv medlem 
Til forsiden Fishing Gear Aarhus
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Floder British Columbia

Besvar Besvar
Forfatter
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Floder British Columbia
    Sendt: 27 Okt 2018 kl. 21:46
Hej
Planlægger en kombineret familie/fisketur til BC i juli / august 2019.
Tænker at vi flyver til Vancouver og kunne godt bruge nogle tips til floder som man kan fiske på egen hånd ( ren flue).
Mvh Kim 
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Geografisk: jylland
Beskeder: 498
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2018 kl. 13:41
Hvis du med egen hånd,mener at der ikke er andre ,så bliver det svært/meget dyrt.

Til top
Thomas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas.segato

Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas.segato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2018 kl. 20:40
Min ikke han mener uden guide.
Til top
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2018 kl. 20:45
Er godt klar over at man ikke får vandet for sig selv 😊
Ja, jeg mente uden guide, og egnet til fluefiskeri.
Til top
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2018 kl. 07:21
Nord for Vancouver ligger Squamish, følg Sea To The Sky Highway, her ligger flere mindre floder ,som kunne være egnede,der er i dem alle steder med godt fluevand, Øst for ligger Vedder/Chilliwack  River som har mange fluestræk, det er dem jeg har prøvet, men senere omring 1 oktober,jeg ved ikke hvordan de fisker så tidligt, det er et ulige år, så der vil være Pink salmon run ,men hvor tidligt de kommer ved jeg ikke ,de vil give gode figths på Fluegrejet.Blot Lilla fluer.

Redigeret af folp - 29 Okt 2018 kl. 07:24
Til top
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2018 kl. 18:54
Her er en side fra BC for fluefiskere ,jeg har fulgt et års tid, der kan du sikkert spørge ,de fisker alle med flue.

https://www.facebook.com/Flybc.ca/
Til top
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2018 kl. 21:36
Hej Frank 
Super tak for det, får jeg tjekket op på
Mvh. Kim
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2018 kl. 21:40
Hej Kim. Rødlaksen (sockeye) er den første af de fem lakse arter der trækker op i floderne omkring Vancouver og ikke mindst Vancouver Island. De vil kunne træffes fra juli, pukkellaksen (pinks) fra start august og sølvlaksen (coho) fra slut august. De sidste to arter (konge og hundelaksen) kommer efter du er taget hjem 😩
Du kan også fiske fra kysten, ikke mindst på østkysten af Vancouver Island, jeg ville holde mig til området omkring Oyster Bay (Salmon Point), det er ca. 20 km. syd for Campbell River. I august er sølvlaksen tilstede i stor stil og vil kunne fanges på flue fra stranden. 
Knæk og bræk
Rigtig go tur 🇨🇦🎣
Jens Lygum

Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Geografisk: Århus Syd
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2018 kl. 00:01
Hej Kim. Jeg har læst Jens´s indlæg, og kan bekræfte ham i, at der er et godt fiskeri omkring Salmon Point, som jeg har besøgt 4 gange.
Jeg tror desværre det er for tidligt du kommer der over. Du vil helt sikker opleve Pink laksen, og hvis ikke du kan finde dem ved kysten, kan du helt sikkert finde dem i Campbel river neden for Quinsam river, hvor de vil op. Jeg kan ikke huske, om det er Pink år i år, hvis det er tilfældet, så er det over 800.000 Pink, der vandrer op igennem Campbel river.
Første run af kongelaksene kommer allerede om foråret, og der kommer et run igen om efteråret. Det store run af sølvlaks skal du ikke forvente før i sidste halvdel af september.
Hvis du vil vide mere om fiskeriet på Vancouver Island så har jeg skrevet en artikel, som du kan finde under artikler - laksefiskeri - Verdensklasse fiskeri efter laks på kysten.
Glæd dig, der er dejligt i BC.
Ejner
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Altid sikker på et godt TILBUD!

Fluer.dk

Altid mange tilbud

Fiskerejser.dk

GEOFF ANDERSON