Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tronixpro multihjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Tom Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tombp

Tilmeldt:: 07 Jan 2017
Geografisk: Erslev
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tombp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tronixpro multihjul
    Sendt: 01 Nov 2018 kl. 13:45
Er der nogen her på siden som har erfaring med Tronixpro multihjul hører jeg gerne både positive og negative kommentaret.
Hjulene bliver rost en del på Youtube, kan jeg se, Blandt andet denne levende legende.
https://www.youtube.com/watch?v=Rs90e2WbQvA



Redigeret af tombp - 02 Nov 2018 kl. 19:19
Tom Pedersen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2018 kl. 12:46
Hej Tom
Kender ikke hjulet, men hvis det koster de nævnte 450-500 kr. og måske endog skal hjemtages - er forskellen da så lille, at det bedre kan betale sig at kigge på et gennemprøvet og garantibærende produkt som ABU's Ambassadeur - der ikke sjældent kan hittes til rundt regnet en plovmand ?
mvh
Heinz
Til top
Tom Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tombp

Tilmeldt:: 07 Jan 2017
Geografisk: Erslev
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tombp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2018 kl. 17:54
Kære Heinz.
Tak for indput.
Jeg er klar over priserne på ABU Ambassadeur, har selv en del af dem, men jeg har et problem med dem, da snøren går i klemme mellem spolen og spolehuset. Jeg bruger kun 0,35 monofil til mit fiskeri (surfcasting), hvor der bliver anvendt kastevægte på mellem 100 og 250 gram. Jeg har udelukkende fisket med multihjhul de sidste 40 år, og har brugt de gamle Penn Surfmaste og Intrepid Sea Streak hvor jeg aldrig har oplevet dette problem. Jeg taler her kun om multihjul uden linefører. Noget kunne tyde på at afstanden mellem spolekant og spolehus er for stort ved Abu Ambassadeur hjulene, ellers kan jeg ikke lige se hvad problemet skulle være, og søger derfor et alternativ til Ambassadeuren. Desuden kan det være et problem at købe multihjul i Danmark uden linefører, ihvertfald i nærheden af hvor jeg bor.
Tom


Redigeret af tombp - 02 Nov 2018 kl. 19:18
Tom Pedersen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2018 kl. 21:51
Hej Tom
Jeg har aldrig oplevet det problem du her nævner.
Jeg tror du skal se på om din spole er korrekt centreret i hjulet, kan ikke se andre muligheder for at den fejl du beskriver her.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2018 kl. 22:01
Hej

Jeg kender problemet og har løst det ved at give flere tynde lag Hempel skibslak inde i hjulrammen. Lakken skal gennemtøre mellem hvert lag. god arbejdslyst.
Venlig hilsen
Anders
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2018 kl. 22:16
I hvilke situationer kiler linen sig fast?
Og hvor meget line har i på hjulet?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2018 kl. 22:54
Jeg har oplevet det med Amb. modellerne med bronze lejer. Og også med Amb. 7000 C, men det er med fletline og der kan linen saktens klemmes flad.
Venlig hilsen
Anders
Til top
Tom Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tombp

Tilmeldt:: 07 Jan 2017
Geografisk: Erslev
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tombp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2018 kl. 07:55
Hej Martin.
Tak for dit svar.
Spolen er centreret korrekt, og med hensyn til mængden af line mangler der ca. 3 mm til spolen er fyldt.
Nu kan det jo godt være at jeg har været hård i min bedømmelse af Amb. hjulene, men har oplevet det ved dem alle. Det skal dog siges at det specielt er min Amb. 7500 der har problemet, måske fordi dette hjul er lavet i Kina, og nøjagtigheden ikke er så stor.
Jeg tror det kan være udvikling af varme (friktion)og at Linen bliver tyndere når man kaster.
Jeg her i England købt et Akios multihjul, og har aldrig oplevet problemer med den, ligesom der heller ikke har været et problem med de gamle hjul fra Penn.
Tom
Tom Pedersen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2018 kl. 21:34
Hej Tom
Generelt er Amb. 7000 hjulene nok også i den store ende til surfcasting i DK.
Jeg bruger 3 Amb 6500 CT Mag Elite, et 5500 CT Mag Elite samt et Okuma Mag hjul i str 5000.
Har aldrig oplevet at linen har kilet sig mellem spolen og rammen.
PS: hvordan er fiskeriet i det nordjyske for tiden?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Tom Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tombp

Tilmeldt:: 07 Jan 2017
Geografisk: Erslev
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tombp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2018 kl. 08:03
Hej Martin.
Ja. Amb. 7500 er et stort og tungt hjul, og måske for stort tik surfcasting. Udover problemet med fastkiling af snøren er det også min erfaring at de ikke tåler ret meget sand, hvilket de andre hjul jeg nævnte gør.
Jeg har bestilt 2 forskellige Tronixpro multihjul i Skotland, så nu må vi se hvordan de virker. 35£ pr stk. 298 kr. pr stk. er da overkommelig.
Med hensyn til fiskeriet har jeg kun været afsted en enkelt gang. (løbet ud og ind af sygehusene). 
Men i.flg min nabo har der været rigtig mange og også store fladfisk, og især rødspætter. Derudover er der blevet fanget en del havbars, den største på 7,8 kg taget på bundsnørre med sandorm nord for østmolen ved Hanstholm. Lystfiskeren var både i avisen og på TV Midtvest.
Tom
Tom Pedersen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2018 kl. 23:04
Lyder som om man skulle smutte nordpå med grejet en dag!
Glæder mig til at høre erfaringerne med Tronixpro hjulene.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum