Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Regler for laksefiskeri i Gaula 2019

 Besvar Besvar
Forfatter
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Regler for laksefiskeri i Gaula 2019
    Sendt: 08 Dec 2018 kl. 22:17
Hej Klaus
Hunlaksfredning er en besynderlig foranstaltning, men regelændringen i Orkla dog en ændring til det bedre.
Jeg ved ikke om der findes et referat.

vh Jakob
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2018 kl. 20:27
Ok Jakob - trods alt ikke yderligere indvikling. Orkla-modellen ville i mine øjne ellers have udgjort en forbedring. Især fordi forholdene i Gaula er så forskellige oven og neden for fossen, hvor hunfangst-skæringen juni/juli bliver absurd, idet laksens ankomst ofte er senere og så vældig afhængig af vandstanden.
Jeg er talsmand for, at man deler elven op i to - med senere skæringsdato i øvre. Jeg taler ofte med en af grundejerrepræsentanterne fra det øverste Gaula - han er enig med mig, og siger at han har fremført synspunktet - men han har åbenbart ikke den gennemslagskraft, man kunne ønske sig :-)

Ved du, om der findes referat fra deres møde?

VH Klaus
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2018 kl. 14:25
Nu er også regler for Gaula 2019 offentliggjort.
Her er ingen ændringer i forhold til 2018.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum