Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluer til bækørreder i kongeåen

 Besvar Besvar
Forfatter
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluer til bækørreder i kongeåen
    Sendt: 20 Jan 2019 kl. 13:52
Ohøj,

De senere år har jeg udelukkende fisket på kysten, men i år vil jeg gerne i åerne igen - det bliver nok primært i Gels Åen og Kongeåen. 

Jeg efterlyser lidt fluemønstre; gerne nogen til årstiderne og gerne nogen allroudere... 

Lad mig endelig høre jeres forslag...
Mvh Finn
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2019 kl. 16:32
Hej Finn

2 simple nymfer jeg ikke ville kunne undvære til fiskeri i Kongeåen er killer bug og hares ear. 2 tørfluer ville være europe 12 og klinkenham.
Disse fluer har jeg fanget mange bækørreder og stallinger på i Kongeåen ved villebøl.

God tur
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2019 kl. 20:01
Hej Finn.

Hvad typer fluer vil du bruge til at fange bækørred med i Gels å / Konge å?

Vådfluer - tørfluer eller nymfer, evt. streamer og små rørfluer?

Jeg har fisket i begge vande siden 1972, og har en større samling fluemønstre,der hører til ovennævnte fluetyper.

Hvis du binder selv, har jeg mønstrene liggende på skrift i A5 hæfter, disse kan erhverves, uden beregning, ved personlig henvendelse pr. mail, og mønstrene kan også sendes pr. mail.

Der er billeder af fluerne, og opskrifter til de aktuelle mønstre!

Mvh
Per Karlsen.
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2019 kl. 11:32
Hej Per,

Det vil jeg meget gerne - jeg har sendt dig en personlig beskedmed e-mail adresse.
Mvh Finn
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum