Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forsendelse priser.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forsendelse priser.
    Sendt: 03 Mar 2019 kl. 16:31
Vi har før vendt emnet forsendelses priser, og er vel enige om, at man skal gøre forsendelsen ved auktions køb, så billig, som mulig, men er der nogle ting, sælger / køber bør orientere sig om?

Jeg har altid brug for en orientering om, hvad jeg som køber / sælger kan få at vide om typen af forsendelse. Ønsker man at betale for levering på adressen, må varen være længe undervejs, og kan man få data tilsendt, så man kan følge varen! Det er fakta, som jeg gerne selve vil være med til bestemme

I dag er der rigtig mange udbydere, og det betyder også betragtelige forskel i priserne, men jeg mener, at køber / sælger har pligt til at få sendt varen billigst mulig, men det at være i dialog med sælger / køber synes jeg er vigtig, så er der ingen misforståelser, og pr. mail, har man aftaler på skrift, en god ting, hvis der går kage i forsendelsen!

Jeg har personlig fravalgt PostNord, dels er de ikke til stole på med leverings tider, men nogle ting er man nødsaget til sende med PostNord, så af nød, bruges selskabet til helt specielle forsendelser.

Jeg anbefaler i dag, at bruge Gul og Gratis, her kan få flere udbydere, til de rigtige priser + kontor arbejdet, kan laves hjemme fra, og man kan lynhurtig blive medlem af Gul og Gratis

En ting, man skal holde sig for øje, er at udbyderen DAO, kun sender pakker i en given størrelse, og man skal i butikken, med det som skal sendes, men det er til at leve med, for de fleste, da alt kontor arbejdet, kan ordnes hjemme fra, også betaling.

DAO har en meget fin hjemmeservise, hvor man aflevere ens pakke / brev på afdressen, for et ganske lille tillægs beløb, og så er servisen, at man får en SMS, når tingene er afleveret, normalt sammen med morgenes avis
omdelingen.

Jeg vil opfordrer køber / sælger til at tænke over ovenstående, når der handles på 123nu.Wink

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 03 Mar 2019 kl. 22:05
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2019 kl. 07:35
Hej Per

jeg mindes godt dit tidligere emne, og erindrer også der kom en del holdninger frem dengang

jeg er altså ikke enige i, at man som sælger skal tilbyde den billigste løsning til forsendelse. Det skal ikke forbeholdes folk med printer at sælge varer på 123nu.dk

og netop for at sende med diverse billige forsendelser, skal man selv printe ud hjemmefra. 

DAO tilbyder dog, at man i stedet bare skriver nummeret på pakken før den indleveres. DAO har dog ikke nær så mange indleveringssteder som de andre udbydere, og oftest har stederne markant dårligere åbningstider. Og jeg beklager, men jeg ønsker ikke og køre 20 km i bil fordi køber vil have en varer tilsendt 5 kr billigere. Derudover har DAO en mærkelig holdning til bare og smide varen udenfor ens dør, det er altså ikke alle steder det er lige hensigtsmæssigt

GLS anvender jeg oftest via gul og gratis, og det fungerer som det skal. Jeg får en kvittering på pakken er scannet så snart jeg indleverer den, og de har markant flere udleveringsteder end DAO 

Postnord har jeg oplevet lange leveringstider på når vi snakker breve, deres pakker har jeg aldrig haft nævneværdige problemer med. Jeg har igennem tiderne kun oplevet en pakke der var sendt med postnord ikke kom frem, den var lagt i et bur i Fakta og aldrig blevet scannet efterfølgende. Men har vel også sendt og modtaget henved 500 pakker og breve med postnord igennem årene

Derudover så synes jeg, at det virker forkert du vil pålægge andre sælgere de skal sende varerne til den billigste pris du kan finde på nettet, mens køber af dine varer ikke må komme forbi til afhentning. De skal simpelthen have sendt varer købt af dig selvom de måske bor i samme by. 

jeg synes det virker til du har haft et par uheldige handler, og bygger en masse på disse. Hvor mange gange har du reelt oplevet uenigheder om forsendelse ved en handel indgået på siten her??

jeg og konen sælger og køber jævnligt, fiskegrej, børnetøj og diverse andre effekter. Og vi har vel haft en mere end 100 handler det sidste års tid

Trods vi i det seneste år vel har haft en 50 afhentninger, er der kun en køber der gentagne gange skrev og ændrede i afhentnings tidspunktet. De øvrige mange afhentninger forløb fuldstændig som de skulle. 

Det eneste jeg godt vil medgive er, at man måske bør skrive prisen for forsendelse i sine annoncer. 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2019 kl. 13:55
Hej Rene.

Jeg vil gerne have lov at svare på noget af det, som du ligger frem.

Jeg er enig i det meste, af det teknisk omkring forsendelse, som du remser op, men mit valg af, at jeg ikke vil have afhentning på min bopæl, er et udtryk for, at der har været episoder, hvor man åbentbart har ment, at man som køber, ville  bestemme, hvornår man har skullet stille sig til rådighed, i form af at være tilstede på betemte tidspunkter / datoer, og tilmed spiller fornærmet over, at min tid ikke lige passer med købers tur til Tyskland + at der i den forbindelse, gik al for lang tid, før der blev afregning, den måde at handle på, det ligger ikke til mig.

Angående at du gør opmærksom på, at nogle mennesker reelt ikke er tjent med, at skulle køre 20 kmm. efter en handel, er jo så netop min pointe, at man via mail, altid kan klare disse forhindringer, og det er her jeg mener, at kontakten til køber / sælger giver de gode relationer til handlen, at man kan aftale tingene, som de nu er.

I dag står man også overfor, at eksempelvis DAO ikke findes alle steder, ok så aftaler man jo en anden udbyder, længere er den ikke!

Måden DAO håndtere afvering af forsendelse, kan jo ikke være en overraskelse, det står i instruktionen, om håndtering af Deres forsendelser, og man kan jo orientere om, hvor tingene skal stilles, det skal blot noteres i kommentar feltet

Jeg er så iøvrigt enig i, at det ikke alle steder er sagen, at uvekommende, kan komme til forsendelserne, men det kan man selv gøre noget ved, også her er kontakt, et middel til at undgå utilsigtede hændelser.

Billigste forsendelse? jeg vil da mene, at det er et rimeligt krav at stille, og det vel i alles interesse, at omkostningerne oveni et billigt køb, ikke skal belastes mere end højest nødvendig, og ja jeg ser på mine omkostninger, da jeg har små 300  forsendelser om året, og en 10'er + hist og her, er ikke noget jeg uden videre vil betale oveni, men som skrevet, ved en ordentlig skriftlig kontakt, kan der selvfølgelig forhandles om betaling af forsendelserne.

Nogle handler både køb / salg, har desværre den mangel at man overhovedet ikke undersøger, hvad tingene vejer, og slet ikke har nogen ide' om, hvad forsendelse koster, også ok, men man kunne da undersøge tingene, før man melder ud, de fleste har da adgang til de oplysninger over nettet, enten via mobil eller computer, og jeg er da med på, at man ikke kan vide alt, men derfor melder jeg også tilbage til køber / sælger, hvad jeg mener, en forsendelse kunne koste.

Nu er jeg ikke interesseret i alt for meget palaver omkring forsendelse, folk må jo have deres egne meninger omkring dette, men her på 123nu, kunne man jo eksempelvis opgive vægten på det man sender, så må både køber / sælger jo søge oplysninger om forsendelsen, så opstår de konflikter omkring emnet ikke.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2019 kl. 13:12
Hej Per

Selvfølgelig skal man som køber og sælger kunne opnå enighed om afhentning, det oplever jeg altså stadig sjældent som et problem

det kan godt være din geografi gør, at folk lige tager afhentning af varer købt ved dig med på vejen til Tyskland og derfor har sværere ved og finde ud af afhentning. 

det er fint med kontakt på mail, jeg anvender dog også gerne sms eller messenger når jeg handler via facebook grupperne. I dag kan de fleste jo svare direkte fra mobilen

De helt små ting under 100 gram er stadig billigst og sende med postnord som brev, og jeg har altså ikke oplevet andet end 1-2 breve i min tid som er blevet væk

Det rigtigt, at køber man for 200 kr så er det jo en stor post og skal betale for fuld pakkepost. Men jeg mener stadig ikke, at du kan kræve man skal være indehaver af en printer og computer for at handle med dig
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum