Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

prøve kræfter med skjern å

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis møller schaumann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jezuz2812

Tilmeldt:: 03 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz2812 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: prøve kræfter med skjern å
    Sendt: 07 Apr 2019 kl. 13:58
hej rene.

han elsker at komme med ud og fiske, vi er så sent som for 1 time siden kommet hjem fra puttet, han glæder sig helt vildt og snakker ikke om andet end laks, dog ved jeg godt det bliver en udfordring for ham mht til hans kaste teknik osv men han lære det også kun ved at prøve sig frem så må jeg jo have nogen billige meps frem han kan prøve lidt med i første ongang . det stykke jeg er medlem af er ved skarrild så stykket er ikke så bredt så håber det går :D 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2019 kl. 13:31
Hej Dennis

herligt du vil tage din søn med ud og fiske, og det er skønt og kunne dele sin hobby med sine børn

jeg vil dog gerne komme med et par kommentarer i henhold til dit valg af fiskested og art der jages. 

nu ved jeg ikke om din søn allerede er bidt af fiskeriet, for så kan laks og Skjern å være et fint valg. Er han ikke for alvor bidt af fiskeriet, og kun har været med på enkelte ture så ville jeg kraftigt overveje om i skulle satse på noget andet fiskeri

i dag er min egen datter 6 år, og vi har nu i et par år fisket målrettet efter skaller. Og for os er det næste skridt og komme lidt i gang med put and take fiskeriet, og her kan jeg godt mærke de mange timers fiskeri efter skaller belønner sig. Hun har en større forståelse for at der kan være perioder uden fangst og aktivitet

er din søn ikke vant til for alvor og være med ude og fiske, så start med nogle af de arter som giver et rimeligt antal fangster pr time der bruges ved fiskevandet. 

men knæk og bræk med fiskeriet med sønnen
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2019 kl. 00:02
ups..
den er jo 8-32 den exage 
var min shimano  technium diaflash 14-40 jeg tænkte på set til 650,-
Til top
Dennis møller schaumann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jezuz2812

Tilmeldt:: 03 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz2812 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2019 kl. 22:14
Har du evt et link til den ? Kan ikke lige finde den nemlig
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2019 kl. 21:38
Ikke okuma. Lad bilka om det

Shimano
Evnt exage 14-40 10 fod dejlig let og stærk og koster under 500
Til top
Dennis møller schaumann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jezuz2812

Tilmeldt:: 03 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz2812 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2019 kl. 20:57
erferinger med okuma epixor? fundet en 10" 10-40 g til fornuftige penge.

har bare aldrig selv kunne li mærket derfor jeg spørger
Til top
Dennis møller schaumann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jezuz2812

Tilmeldt:: 03 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz2812 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2019 kl. 20:45
hej ole. han er rimlig høj af sin alder den højeste i klassen, fik bare avide at daiwa var lidt store i deres str så skulle vælge en 3000 hvis det skulle være daiwa ellers str 4000.

er også gået fra 9 fod stænger det bliver kun noget bøvl når vi kommer til sommer og derefter.

først havde jeg faktisk fundet en 5-25 g meeeen troede ikke helt det var nok så faldt jeg over den sevage cc 9´6 15-34 g og troede det var nok :D men må lige på udkig igen
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2019 kl. 19:01
Hej Dennis.

Hvis han er høj af sin alder så ville en 10 fods være super
14-40   evnt 20-50.. str 4000 hjul evnt str 5000.

så er der også et godt sæt til Gedden, molen, silden og makrellen.

evnt en shimano sorocco 5000 til 650,-
har fantastisk bremse

str 3000 hjul er lidt små specielt i bremsen når det gælder laks.
og 9 fods stænger giver ikke meget magt, når laksen vil afsted.
Til top
Dennis møller schaumann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jezuz2812

Tilmeldt:: 03 Apr 2019
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz2812 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2019 kl. 16:13
hey i skuret.

jeg har en dreng på 9 år der skal med til skjern å efter laksen, men hvad skal jeg have købt af grej til ham? tænker fod? kastevægt? hva tænker i ?

har self selv søgt på området og fundet frem til savage gear parabellum CC 9"6 10-34 gram eller samme stang bare i 9"2 samt et daiwa ninja str 3000 ? ville det være et godt bud? eller skal jeg højere på i kastevægt ?


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum